Utstyr

Kaffekanne

Glad i forumet
✨️Julestjernene2023✨️
Her kan vi poste tips om utstyr og diverse som skal skaffes før baby kommer! :)

Selv har vi det meste klart etter toåringen, men vi må ha ny vogn. Har lyst på Bugaboo Fox 5, men må nesten vente til den kommer på tilbud ...

Det blir en ny sleepcarrier da vi lånte den forrige, ellers er det vel det vi trenger dobbelt opp av som:
  • Stokke TrippTrapp
  • Vinter- og vårpose
  • Ny bilstolpose
  • Lyst på Voksi wool wrap
Eller blir det nytt til storbabyen, slik at minste kan overta det andre:

• Babyjogger Mini GT2.1
  • Bilstol

Tenker vi har det meste i hus fra før, og må egentlig bare skaffe meg en oversikt over hva vi har lånt bort til andre!
Eneste er en ekstra tripptrapp stol kanskje..

Tenker også på ny vogn :) skal også ha ny bilstol, og antakelig vis en tripp trapp-stol. Ellers har vi nok det vi trenger.

Åh, gleder meg ikke til å ha dobbelt opp av de litt klumpete barnemøblene, men det er vel ingen vei utenom! Syns en Tripptrapp allerede dominerer ved spisebordet..

Mulig det må en endring til med bilene, men håper vi slipper, vi har allerede et isofix twistsete i hver bil + BeSafe stretch stående klart.

Kan nevne at venner jeg har snakka med - med baby - råder om å vente med å kjøpe. Erfaringsmessig kjøper man altfor mye før første barn, ting man kanskje ikke bruker engang. Det meste kan kjøpes ved behov. F eks er det ikke sikkert man trenger brystpumpe, noen ender med å pumpe veldig lite. En venninne av meg fikk barn i desember og har ennå ikke brukt vogn, kun bæresele. Man trenger ikke MoonBoon om barnet sover helt fint på egen hånd. For å ta noen eksempler.

Jeg har ikke handlet noe enda - tenker at det er litt tidlig og vil gjennom alle UL først. Mine forrige svangerskap har vi handlet etter siste ordinære UL. Det er litt kos ❤️ Jeg har derimot handlet strikkeprosjekt - en søt liten babypose i mykt ullgarn og et hentesett.

Kan nevne at venner jeg har snakka med - med baby - råder om å vente med å kjøpe. Erfaringsmessig kjøper man altfor mye før første barn, ting man kanskje ikke bruker engang. Det meste kan kjøpes ved behov. F eks er det ikke sikkert man trenger brystpumpe, noen ender med å pumpe veldig lite. En venninne av meg fikk barn i desember og har ennå ikke brukt vogn, kun bæresele. Man trenger ikke MoonBoon om barnet sover helt fint på egen hånd. For å ta noen eksempler.
Mye som kan vente ja. Her ble alt kjøpt på forhånd til nr. 2, og kjøpte mye mer enn med nr. 1. Bor ikke så sentralt, og leveranser kan ta tid, spesielt med ekstra leveringstid.
Det er litt kjipt å må vente 1 uke på Silverette f.eks ved behov. :laughing002
Bor du sentralt der det tilbys raske leveranser, så er det mye som kan vente ja.
Samtidig er det koselig å fylle ventetiden med litt babyshopping, og spre kjøpene litt.

Helt enig, mye kan man vente med, og se an! Jeg begynte vel å handle inn gradvis fra mai av sist (også desembertermin), da fikk jeg sikret meg mye bra brukt, og kunne bruke god tid på å finne det vi ville ha. Vogn, bilstol, en form for vugge/babyseng/nest, klær, og bleier er kanskje det eneste som er helt must fra starten av, synes jeg. Hadde ikke klart meg uten vogn når man skal ut med en liten baby i januar.

Back
Topp