utstyr

Jeg har lenge ønsket meg barn og jeg er den personen som ELSKER jul, og når jeg da så en smekke med Rudolf på så måtte selvfølgelig den kjøpes men det begynner å bli noen måneder siden nå + det var før vi ble gravide. hehe. dette er en overraskelse for oss, det å bli gravide, men jeg har så utrolig lyst til og dra ut se og kanskje kjøpe noe men vil heller vente til første ul.
 
Trenger alt:wacky:Eneste vi har fra før er vogn,men trenger baby bagen.Kunne tenkt meg bedside crib.Det hadde jeg ikke sist og det virker veldig praktisk.Bæresjal har jeg også tenkt på.Noen med erfaringer her som kan anbefale et bra sjal?
 
Har alt! Vurderer å kjøpe bedsidecrib, pluss sjal eller den nye nyfødtbæreselen fra ergobaby. Liker ikke nyfødtinnlegget i den vi har fra før. :happy:
 
Kom på at vi kanskje trenger et sjal her også. Har ergobaby adapt, som jeg er fornøyd med, men ønsker et mer elastisk sjal til nyfødtperioden. Og så vil jeg ha en ammestol!
 
Når det plutselig er to små og ikke bare en så må utstyret oppgraderes. Så nå blir vel alt nytt, inkludert bil... Håper på å kjøpe alt brukt.
 
Kom på at vi kanskje trenger et sjal her også. Har ergobaby adapt, som jeg er fornøyd med, men ønsker et mer elastisk sjal til nyfødtperioden. Og så vil jeg ha en ammestol!
Eg og har lyst på ein ammestol!
 
Her starter vi på helt bar bakke, antakelig uten noe arvegods fra andre også. Så det kan bli en dyr høst :hilarious: Enn så lenge har vi bare småkikka litt på vogner for å vurdere om det i det hele tatt er mulig å få inn ei vogn i bilen vår, eller om vi må ha ny bil. Det ser heldigvis ut til at bilen kan funke, i alle fall så lenge vi bare har ett barn :joyful: Ellers blir vi nok å vente til litt senere i graviditeten før vi går mer konkret til verks med innkjøp av diverse :) Men spennende å kikke litt allerede da!
 
Vi må ha alt! Og det er spennende å titte. Men guri så vanskelig det er å vite hva man burde ha, og hva som kan være praktisk.. vi har tre store hunder i hus også. Så vi må nok ha noe i stuen der babyen kommer høyt opp fra bakken helst med noe rundt seg pga hundene, tenkt litt på lekegrind. Er nesten mest spent på hvordan hundene reagerer på å få en baby inn i huset enn hvordan det går for oss vordene foreldre å få en baby :bookworm: noen andre med hund og baby med gode tips? :D
 
Tenkte først at vi hadde alt, men nå ser jeg at det er noen ting jeg vil anskaffe eller oppgradere

- bedside crib (vi har bare hatt vanlig sprinkelseng, som ble tungvint)
- ergobaby embrace bæresele (har en ergobaby 360 som jeg syns hadde dårlig nyfødtinnlegg)
- voksi vognpose da storesøster fortsatt trenger sin

Håper at vi slipper søskenvogn! Har en duovogn som storesøster bruker, men som babyen får overta i november. Da må vi se an hva hun trenger når det nærmer seg
 
Trenger alt:wacky:Eneste vi har fra før er vogn,men trenger baby bagen.Kunne tenkt meg bedside crib.Det hadde jeg ikke sist og det virker veldig praktisk.Bæresjal har jeg også tenkt på.Noen med erfaringer her som kan anbefale et bra sjal?
Jeg anbefaler å prøve sjal før du kjøper! Jeg hadde forrige gang kjøpt både elastisk sjal, vevd sjal og ringslynge, i tillegg til sele, det ble sele og ringslynge på oss! Jeg har heldigvis fått solgt det elastiske sjalet, har et vevd sjal for salg fortsatt... Har lyst til å kjøpe caboo denne gangen til nyfødtperioden.
 
Vi har nok heldigvis det meste fra før.. men bilstol, hva er innafor i alder/ stand for å kunne bruke den opp igjen?
 
Jeg anbefaler å prøve sjal før du kjøper! Jeg hadde forrige gang kjøpt både elastisk sjal, vevd sjal og ringslynge, i tillegg til sele, det ble sele og ringslynge på oss! Jeg har heldigvis fått solgt det elastiske sjalet, har et vevd sjal for salg fortsatt... Har lyst til å kjøpe caboo denne gangen til nyfødtperioden.
Da skal jeg gjøre det,når den tid kommer:)takk:Heartredhar sett litt på caboo jeg også,håper de har den på barnas hus.
 
Har absolutt ingenting og må i tillegg kjøpe ny bil! Men vi er veldig heldige og får nok mye hjelp her. Vanskelig å vite hva man bør kjøpe og hvilke type vogn/utstyr som er bra dog.
 
Vi må ha alt! Og det er spennende å titte. Men guri så vanskelig det er å vite hva man burde ha, og hva som kan være praktisk.. vi har tre store hunder i hus også. Så vi må nok ha noe i stuen der babyen kommer høyt opp fra bakken helst med noe rundt seg pga hundene, tenkt litt på lekegrind. Er nesten mest spent på hvordan hundene reagerer på å få en baby inn i huset enn hvordan det går for oss vordene foreldre å få en baby :bookworm: noen andre med hund og baby med gode tips? :D
Jeg hadde to boxere da jeg fikk mitt første barn. Da vi kom hjem fra sykehuset så satte jeg bilstolen med babyen oppi midt på gulvet, så fikk først den eldste boxeren komme å hilse på og så den andre. Jeg satt ved siden av og hundene (hver for seg) fikk snuse så mye de ville, dette funket kjempe fint.
I forkant av fødselen innredet vi med babyens utstyr litt nå og da, slik at ikke alt kom på en gang :)
 
Vi har nok heldigvis det meste fra før.. men bilstol, hva er innafor i alder/ stand for å kunne bruke den opp igjen?

For babybilstol sier Trygg Trafikk 5-7 år, Besafe sier vel 8 år og Maxi-Cosi sier 5 år. Så lenge det ikke er ødelagt isopor, ikke vært i kollisjon og er helt og fint, og er innenfor alderen, burde det gå fint :)
 
Da skal jeg gjøre det,når den tid kommer:)takk:Heartredhar sett litt på caboo jeg også,håper de har den på barnas hus.
Går for å kjøpe brukt jeg...
 
Vi må ha alt! Og det er spennende å titte. Men guri så vanskelig det er å vite hva man burde ha, og hva som kan være praktisk.. vi har tre store hunder i hus også. Så vi må nok ha noe i stuen der babyen kommer høyt opp fra bakken helst med noe rundt seg pga hundene, tenkt litt på lekegrind. Er nesten mest spent på hvordan hundene reagerer på å få en baby inn i huset enn hvordan det går for oss vordene foreldre å få en baby :bookworm: noen andre med hund og baby med gode tips? :D

Vi hadde tre hunder når vi fikk første baby ❤️ Gikk veldig bra og de tok det veldig pent. Ikke en gigantisk gjeng, hundene veide rundt 30kg til sammen. Hadde bedside crib som transformerte til lekegrind i stuen på dagtid, men brukte den veldig lite egentlig. Brukte vogna mye inne og hadde babyen en del i babynest i sofaen. Mener vi introduserte hundene og baby på samme vis som allerede beskrives over her med bilstol i gangen. Tror jeg gikk inn først og sa hei til hundene mens pappaen kom bak med baby i bilstolen.
 
Back
Topp