Utstyr

Hva slags bilsete skal dere kjøpe? Vi tenker på maxicosi pebble eller cabriofix. Litt usikker på om det er så store forskjellen på de. Den pebble tar kanskje over etter cabriofix? Noen som vet?
De er til samme vektgruppe, men pebble er kjent for å kunne brukes litt lengre enn cabriofix. Vi brukte pebble til ca 9 mnd og har en baby som vokste veldig fort :)

Apropos utstyr.. hva mener dere er best av bæresele og bæresjal? Og om noen av dere har hatt det før, ble det mye brukt og når brukte dere det? :-)
Definitivt bæresjal! :) Brukte bæresele på S, og fikk mer vondt i ryggen.. En helt feil belastning på kroppen rett og slett.. Jeg fikk mer vondt av bæresele med en 5 uker gammel baby, enn med bæresjal og et år gammel "baby".. Brukte bæresele litt av og på, men det ble mindre belastning av å bære han vanlig enn med den selen faktisk.. Så jeg endte med å bruke den kun når jeg skulle ut og fly, og MÅTTE ha frie hender.. Bæresjalet brukte jeg når jeg hadde mulighet.. Knytinga på den lærer man seg fort, og da tar det ikke lengre tid å sette på enn bæreselen..

I tillegg vet jeg at mange fysioterapeuter og kiropraktorer hater disse bæreselene, for det gir feil belastning på hoftene og ryggene til disse små..

Definitivt bæresjal! :) Brukte bæresele på S, og fikk mer vondt i ryggen.. En helt feil belastning på kroppen rett og slett.. Jeg fikk mer vondt av bæresele med en 5 uker gammel baby, enn med bæresjal og et år gammel "baby".. Brukte bæresele litt av og på, men det ble mindre belastning av å bære han vanlig enn med den selen faktisk.. Så jeg endte med å bruke den kun når jeg skulle ut og fly, og MÅTTE ha frie hender.. Bæresjalet brukte jeg når jeg hadde mulighet.. Knytinga på den lærer man seg fort, og da tar det ikke lengre tid å sette på enn bæreselen..

I tillegg vet jeg at mange fysioterapeuter og kiropraktorer hater disse bæreselene, for det gir feil belastning på hoftene og ryggene til disse små..
Det er vel de gamle babybjørn selene der babyen hang i selen? Finnes jo mange ergonomiske bæreseler nå der babyen ikke henger i selen, men sitter ergonomisk korrekt med knærne høyere enn rumpa.

Hvilke klær tenker dere at man trenger å ha på plass før fødsel? Da tenker jeg både for innebruk, i vogn, om det er en varm juni, og om det er en kald juni..

Apropos utstyr.. hva mener dere er best av bæresele og bæresjal? Og om noen av dere har hatt det før, ble det mye brukt og når brukte dere det? :-)
Det er smak og behag! ;-) men fordelen med sele er at den er lettare å få på og feste! Men lurt då og kjøpe ein ergonomisk bæresele då dei er best for baby og den som skal bære! Ringslynge er også veldig lettvint, men eg syns den var best for småbæring inne eller feks på flyplass! Liten og lett å ha i veska!

Sniker litt fra juli!! Hvilken app er dette? :) så hendig ut!!
One note heter den :) bruker den på pc, nettbrett og tlf, og kobler det sammen så jeg har tilgang overalt :D
Ble introdusert for den da jeg starta på skolen, etter det har jeg lagt min elsk på den! :)

Vi har begge deler. I begynnelsen brukte jeg kun bæresjalet for fikk plassert knærten mer riktig og han fikk god støtte. Brukte det mye når vi fløy. Drar ofte nord over og er ut og inn av fly så da slipper jeg å ta den av.

Bæreselen brukte jeg når han ble større og kunne holde hodet selv. Da følte jeg at han passet bedre i selen.

Blir litt svimmel av alt en trenger til den lille :S Når begynte dere å kjøpe inn stellebord, vogn og seng å sånt. De "store" tingene liksom. Er 19 uker nå å har kun kjøpt litt klær bare. Usikker på når jeg skal gå til innkjøp av disse tingene, om jeg skal vente lenger eller ikke :S

Blir litt svimmel av alt en trenger til den lille :S Når begynte dere å kjøpe inn stellebord, vogn og seng å sånt. De "store" tingene liksom. Er 19 uker nå å har kun kjøpt litt klær bare. Usikker på når jeg skal gå til innkjøp av disse tingene, om jeg skal vente lenger eller ikke :S
Med storebror begynte jeg å handle rett før uke 30.. Denne gangen hadde vi jo litt fra før av, men vogna kjøpte jeg på tilbud på black friday (sparte såpass mange tusen på vogn og utstyr) :)
Tenker du kan handle når du føler det er riktig for dere :)

Med storebror begynte jeg å handle rett før uke 30.. Denne gangen hadde vi jo litt fra før av, men vogna kjøpte jeg på tilbud på black friday (sparte såpass mange tusen på vogn og utstyr) :)
Tenker du kan handle når du føler det er riktig for dere :)

Okei. Har hørt fra flere at det er veldig induviduelt når folk kjøper hva... Kikker litt rundt å ser etter tilbud da :) Men vi tenker å flytte før den lille kommer så hvor jeg skal oppbevare alt vet jeg ikke :/ Men går seg nok til :) Håper jeg :)

Har begge deler til storebror, men bæreselen kjøpte eg ikkje før han var 7-8 mnd, så kossen den er på nyfødd veit eg ikkje. Men bæresjal var kjempe praktisk, herlig å ha armane fri men likevel bebis inntil seg ❤️ einaste negative (for vår del) var at han er veldig varm av seg og vart heilt svett i sjalet. (Sjøl om eg hadde han kun i bleia) :(

Brukte både bæresele og bæresjal. Hadde Manduca bæresele (ergonomisk riktig både for baby og voksen) + sjal fra Moby wrap. Sjalet var elastisk og babyen satt veldig godt, du kan også knyte det feks i ammestilling om du ønsker å ha hendene fri under amming. Bæreselen egner seg godt til glatte klær, type bobledress, for da holder den sittestillingen. Prøvde også vevd sjal, men likte ikke det like godt.

Back
Topp