Utstyr

http://www.chicco.co.uk/8058664024605.next2me-side-sleeping-crib.html

Noen som har erfaring med denne? vi syns den såg så genial ut at vi bestilte den, litt dyr men kan brukes til så mye de mnd den kan brukes :)

Ingen erfaring, men med tanke på at den kan justeres i høyden (og siden kan taes opp/ned) så vil jeg si dere har gjort et godt kjøp :) Men ville satt den sammen når dere mottar den og "prøvd" den ut.. Du merker fort om det er genialt eller ikke for dere ;)

ImageUploadedByBV Forum1451854405.730259.jpg
ImageUploadedByBV Forum1451854423.295512.jpg
ImageUploadedByBV Forum1451854431.199090.jpg
ImageUploadedByBV Forum1451854439.965639.jpg

Samlet min første liste i one note :) det var genial app :D men her er mitt :) noe mangler vi selv om vi har det meste.

Må se gjennom gulpekluter og kluter i hvitt, sengesett og laken i unisex, ammetoppene mine, bher det kjøper ikke jeg før rett før fødsel. Gikk på smell sist :p

Ullteppe strikker mamma og svigermor, uro vogn med navn tar vi etter hvert, ergo baby orginal må kjøpes om ikke baby liker mobywrap, må ha en del klær, kjøper også noe brukt så vi har skift. Gjorde det med N og da vi bor her med fellesvaskeri -.-

Ny lader til babycall. Vet ikke hvor vår ble av ... Understell må se an om vi har behov da de skal ha 5400 kr for kun det... Leker ser vi an, samme med solskjerm. Uro til seng ser vi an om vi trenger. N har aldri sovet i egen seng, så hun starter snart :p

Brystpumpe ser jeg an, samme med tåteflaske utstyr, tripp trapp må vi ha etter hvert, må gå gjennom tisselaken og må ha badestol til nye badebaljen vi kjøpte til N i sommer :)

Da har jeg alt under kontroll og tar å kjøper inn ting litt som det kommer :)

Det så ut som en bra liste det, lillemirakel! :)

Toppen av min liste ser forøvrig sånn her ut: :D

ImageUploadedByBV Forum1451856227.233656.jpg

(Prisene er ikke riktige, for mesteparten er kjøpt på tilbud og noe fått gratis) :)

Det så ut som en bra liste det, lillemirakel! :)

Toppen av min liste ser forøvrig sånn her ut: :D

Vis vedlegget 154118

(Prisene er ikke riktige, for mesteparten er kjøpt på tilbud og noe fått gratis) :)
Takk :) har jo det meste. Husker vi var livredd for prematur barn med N og jeg fikk ikke lov å gå på senter fra uke 25-33 så meste ble bestilt på nett :p

Din ser veldig bra ut den :)

Ååh! Nei da er nettshopping fint :p

Godt å ha en god liste :D
Nå har jeg moderat aktivitet pga morkaken og idag har jeg hatt mye magesmerter så håper gyn har time til meg i morgen :) skulle aldri tatt husarbeid i går med ommøblering. Mannen tok det meste, men gjorde litt selv ...

Ja :D ser jo mye ut, men er ikke det da det meste er smått :)

Hmmmm... Jeg er også av typen som kun kjøper det som MÅ kjøpes også kjøper jeg heller litt etterhvert som behovet kommer:)

Vi kjøpte dette til storesøster :
Sprinkelseng
Dyne til vogn og seng
Sengetøy til vogn og seng
Vogn
Bilsete MED base
Stellematte
Klær til bebis
Smekker! (i forhold til melkesøl, så er det lettere å bytte smekker enn klær)
Bleier
Salve for såre rumper
En god shampo eller såpe til bebis
Badebalje (vi hadde ikke kommode med balje)
Gulpekluter
Vaskekluter
Helsetepper
Salve for såre bryst
Ammebh
Generelt klær som er lette i forhold til amming
Bind osv..
Listen kan bli LANG, men det er mye på markedet man ikke MÅ ha. Jeg mener at lista over er det viktigste før bebis kommer og at mye annet kan man ta etterhvert:)

Dette kan kjøpes ved behov:
Eventuelt flasker
Smokker
Dersom amming går dårlig og det blir flaskebarn anbefaler jeg VELDIG en flaskesterilisator! Sparer mye tid på koking av flasker og smokker.
Bæresele
Vippestol
Babygym

Og listen kan bli LANG, men for høsten og utover vil jeg anbefale både:
Bilstolpose
Vognpose
Saueskinn til å ha i vognen

Last edited:
Apropos utstyr.. hva mener dere er best av bæresele og bæresjal? Og om noen av dere har hatt det før, ble det mye brukt og når brukte dere det? :-)

Jeg hadde bæresele. Veldig kjekk hvis du skal ut uten vogna, gjøre noe hjemme dersom bebis bare vil være inntil kroppen osv:) veit ikke om jeg hadde turt bæresjal! :p men har ikke prøvd det:)

Apropos utstyr.. hva mener dere er best av bæresele og bæresjal? Og om noen av dere har hatt det før, ble det mye brukt og når brukte dere det? :-)

Personlig liker jeg bæresele best, men sjal er veldig kjekt første tiden :)

Ingen barn selv, men brukt bæresele på søsken (de er mange år yngre).

Dette trengte jeg også å vite :) er student og ung så her er det ikke økonomi til å kjøpe mer enn det som er nødvendig. Heldigvis har jeg noen venner/bekjente som har gitt bort/gir bort mye gratis eventuelt til en rimeligpris noe jeg setter stor pris på :) ellers blir det sikkert å se på brukte ting vertfall av dei nødvendige tingene som koster en del, kam spare masse penger der :)

Dette trengte jeg også å vite :) er student og ung så her er det ikke økonomi til å kjøpe mer enn det som er nødvendig. Heldigvis har jeg noen venner/bekjente som har gitt bort/gir bort mye gratis eventuelt til en rimeligpris noe jeg setter stor pris på :) ellers blir det sikkert å se på brukte ting vertfall av dei nødvendige tingene som koster en del, kam spare masse penger der :)
Vi var begge studenter forrige gang, og man får tak i myyyye på slike kjøpe selge bytte sider på facebook og lignende :) sparte mye penger på det.

Hva slags bilsete skal dere kjøpe? Vi tenker på maxicosi pebble eller cabriofix. Litt usikker på om det er så store forskjellen på de. Den pebble tar kanskje over etter cabriofix? Noen som vet?

Hva slags bilsete skal dere kjøpe? Vi tenker på maxicosi pebble eller cabriofix. Litt usikker på om det er så store forskjellen på de. Den pebble tar kanskje over etter cabriofix? Noen som vet?
Vi har cabriofix etter forrige, kommer til å bruke den på nytt. Vet egentlig ikke hva som er forskjellen på den og pebble.

Back
Topp