Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det som vi brukte mye som det ikke står om på så mange lister er babynest. Brukte det mye. Lett å flytte babyen fra sted til sted. Og slo seg kjappere til ro.
Ting jeg angrerett på at jeg ikke hadde med på sykehuset var nesespray, lepomade, halspastiller og kjeks. Var konstant sulten etter fødselen.
Dette er min andre, og her er min utstyrsliste:
Vis vedlegget 153957
Vis vedlegget 153958
Vis vedlegget 153959
Basert på hva jeg trengte og foretrakk med storebror![]()

Dette er min andre, og her er min utstyrsliste:![]()
Vis vedlegget 153957
Vis vedlegget 153958
Vis vedlegget 153959
Basert på hva jeg trengte og foretrakk med storebror![]()
HahaÅh dæven! Dette var en heftig liste!!. Men listen er kanskje veldig nøye planlagt med de minste ting som man KAN klare seg uten? Kjenner at det skal bli dyrt det her???
![]()
TakkSå fin liste! Er maaange ting å tenke på som man trenger. Hva heter appen du har brukt? Den så veldig fin ut![]()
Takk![]()
Lista er jo laget på bakgrunn av hva jeg følte var uunnværlig med storebror, og jeg har lagt til et par ting ekstra rett og slett fordi jeg har fått det gratis(lekegrind f.eks)
One note heter dener et program jeg har på pc, nettbrett og mobil, som jeg ble kjent med via utdanninga egentlig..
alt jeg skriver ned nå, skriver jeg der.. Så har jeg tilgang til det på alle enheter
![]()
Tror det er et program jeg nå ikke kunne vært forutenTakkDa skal jeg laste ned den.
Det mener absolutt jeg at det er. Med store budsjett kan man jo selvsagt ha endeløse lister med utstyr som for all del er kjekke men på ingen måte en absolutt nødvendighet for hva en baby trenger.Åh dæven! Dette var en heftig liste!!. Men listen er kanskje veldig nøye planlagt med de minste ting som man KAN klare seg uten? Kjenner at det skal bli dyrt det her???
![]()
Lista er basert på hva JEG følte var uunnværlig med storebrorDet mener absolutt jeg at det er. Med store budsjett kan man jo selvsagt ha endeløse lister med utstyr som for all del er kjekke men på ingen måte en absolutt nødvendighet for hva en baby trenger.
Hvis man ikke har all verden med budsjett til utstyrsliste, enten det er fordi man ikke har god råd eller fordi man ikke ønsker å sløse penger på utstyr så er disse listene man finner på nettet veldig dårlige å bruke som utgangspunkt. For en baby trenger jo ganske få ting sånn egentlig.
Det jeg erfarte meg aller best med barn nummer en var at det er alt for lett å la seg rive med i utstyrsjungelen hvis man skal følge alle disse utstyrslistene. Jeg kjøpte alt for mye utstyr som aldri endte opp brukt i ettertid, og som ble bortkastede penger selv om en del allerede var kjøpt brukt. Uansett om man har barn fra før eller om man er førstegangsfødende, så er man i begge tilfeller helt blank på hva man kommer til å trenge av en del utstyr - siden alle babyer er forskjellige. Man trenger altså ikke kjøpe bæresjal, bæresele, vippestol, babygym, ammeputer, et helt hav med klær, gulpekluter, elektriske brystpumper OSV OSV.. Man blir jo ikke fastlåst til hjemmet sitt selv om man føder et barn, og butikkene stenger heller ikke etter man har fått baby. Så mye utstyr kan ventes med til man faktisk blir kjent med sitt nye barn, og hva som er kjekt/nyttig til akkurat den type barn som babyen din er.
Men det er nå min mening da.![]()
Det mener absolutt jeg at det er. Med store budsjett kan man jo selvsagt ha endeløse lister med utstyr som for all del er kjekke men på ingen måte en absolutt nødvendighet for hva en baby trenger.
Hvis man ikke har all verden med budsjett til utstyrsliste, enten det er fordi man ikke har god råd eller fordi man ikke ønsker å sløse penger på utstyr så er disse listene man finner på nettet veldig dårlige å bruke som utgangspunkt. For en baby trenger jo ganske få ting sånn egentlig.
Det jeg erfarte meg aller best med barn nummer en var at det er alt for lett å la seg rive med i utstyrsjungelen hvis man skal følge alle disse utstyrslistene. Jeg kjøpte alt for mye utstyr som aldri endte opp brukt i ettertid, og som ble bortkastede penger selv om en del allerede var kjøpt brukt. Uansett om man har barn fra før eller om man er førstegangsfødende, så er man i begge tilfeller helt blank på hva man kommer til å trenge av en del utstyr - siden alle babyer er forskjellige. Man trenger altså ikke kjøpe bæresjal, bæresele, vippestol, babygym, ammeputer, et helt hav med klær, gulpekluter, elektriske brystpumper OSV OSV.. Man blir jo ikke fastlåst til hjemmet sitt selv om man føder et barn, og butikkene stenger heller ikke etter man har fått baby. Så mye utstyr kan ventes med til man faktisk blir kjent med sitt nye barn, og hva som er kjekt/nyttig til akkurat den type barn som babyen din er.
Men det er nå min mening da.![]()
Dette er vel det jeg hadde bruk for sist. I tillegg til en liten høy vugge ved min side av sengen og en liten dyne til å ha i vogna over sommerenMin liste (er ikke gravid, men dette er hva jeg har planer om å kjøpe/bruke):
- Sprinkelseng m/madrass
- Sengetøy (laken, sengekant, sengesett og dyne str. 65x80 første månedene)
- Babynest
- Bamse/kos til sengen
- Vogn m/babybag og sportsdel
- Lammeskinn og vognpose (tenker bruke voksi move i babybagen)
- Regn- og myggtrekk
- Koppholder
- Reflekser
- Stelleveske m/tilbehør som brettbar stellematte, bleier, våtservietter, bleieposer ++
- Stellematte (og eventuelt stellebord)
- Stelleunderlag
- Bleier
- Våt- og tørrservietter
- Vaskekluter og håndkler
- Kremer, olje etc. (inotynol er veldig god)
- Miniapotek (spørr på apoteket)
- Gulpekluter
Sikkert glemt noen småting, men en grei basisliste
- Klær (her må du nesten finne ut selv hva du trenger/føler du vil ha i hus før småen er født)
- Lekematte (ikke nødvendig, men veldig kjekt)
- Vippestol (veldig greit, men som sagt smak og behag om du trenger)
- Et par flasker + erstatning (veldig greit om du trenger det NÅ, og butikkene er stengt)
- Smokker (om du har planer om å bruke)
- AmmeBH og innlegg til mor
- Brystkrem
![]()
Dette er vel det jeg hadde bruk for sist. I tillegg til en liten høy vugge ved min side av sengen og en liten dyne til å ha i vogna over sommeren![]()