Utstyr

Da vi gikk og ventet på storesøster begynte jeg utstyrshandlingen etter OUL. Vogna kjøpte vi litt over jul, med termin i April..
=)

Nå har vi jo 90% av alt vi trenger (desverre, og heldigvis :-P ), så nå blir det isåfal å kjøpe guttekjør og tepper og slikt, om det skulle være en gutt, og ikke ei jente inni der :-P

Jeg var ikke ung men likte ikke å gå og se før magen kom vett ikke følte alle så på meg og antok en masse... Kjøpte ca to mnd før termin og det var fordi det var salg og mannen kunne være med da, vi bodde i hvert vårt land:)

Jeg handlet de store tingene i januar, hadde termin i mai.

Har ikke kjøpt så mye som en sokk til denne her. Er 21 uker på vei.

Eldste kjøpte vi noe babytøy for gøy på salg i romjula, han er født i januar. Vogna kjøpte vi i mai, ny bil etterpå, bilstolen husker jeg ikke helt.
Til andre hadde vi jo utstyret, måtte bare ha rosa tøy.

Og nå trenger vi altså ikke så mye. Skal ta en titt og se hva av ull som er utslitt og hva vi har, telle opp brukbare bleier (vi bruker tøy, men noe er utslitt) men egentlig trenger vi lite til denne her

Jeg kjøpte alle de store tingene da jeg var 16-18 uker husker ikke helt, mye pga bekkenløsning og fordi at da var jeg kommet over min magiske grense og skjønte at vi kom te å få beholde ho:) og at det var jeg som skulle pusse opp og montere alt dette på barnerommet :)
Synes du kan begynne når du vil jeg;)

To uker før termin satte vi opp seng og kjøpte vogn, vognpose og lekegrind :-) Gjør det litt før denne gangen. Det var en slitsom dag :P

Jeg kjøpte alt etter ultralyd i uke 14 :) er selv 20 år, ingen som så rart på meg.

Begynte vell som smått etter Oul. Og vognen ble bestilt veldig fort etter det pga vente og leveringstid. Og tok resten etterhvert som det ble tilbud :-)

Kjøpte noen få ting da jeg var 5 mnd på vei, litt da jeg var 6 mnd på vei.
Det meste handlet jeg inn 3-4 uker før fødsel :)

Bestemte vogn et par uker før oul. Bestilte den rett etter oul. Så kom de andre tingene etterhvert. Men mosekurv kjøpte vi enda tidligere...

Jeg har vært å kjøpt (brukt) seng i dag, er 25 uker i dag. Syns egentlig det er litt tidlig fortsatt å handle, men det er jo bare 3 1/2 mnd igjen til mini kommer, og greit å fordele kostnadene litt. Skal dra å bestille vogn og bilstol en av de kommende ukene nå. Ellers har jeg nesten ikke kjøpt noe enda...

Jeg stresset en del med det jeg ikke hadde i hus ganske lenge før fødsel. Så er lov å starte tidlig om det gir deg sjelero ^^
Du har god tid på å sjekke og sammenligne produkter da, det er veldig kjekt.
Jeg husker jeg var i best form i 2.trimester, så var jeg deg så ville jeg fått alt klart i løpet av det 2.trimesteret tilfelle formen daler mot slutten :)

Jeg er bare 6 uker på vei og har kjøpt en del ting (dyner, sengtøy, litt klær, hånklær, bilstol osv).
Har ikke all verdens penger, så når det er gode salg så kjøper jeg det jeg trenger.
Tenker egentlig ikke på risikoen for å miste. Skulle det skje så vil vi jo prøve igjen. Vogn kunne jeg sikkert også funnet på å kjøpe nå, men det er så dyrt at jeg må spare litt :p

Kjøpte første plagg etter oul. Vogn og seng kom rundt uke 25-30. Da hadde vi fått flytta inn i den nye leiligheten :D

Jeg kjøpte vogna i uke 7-8, resten ble fordelt ut over hele svangerskapet egentlig, men det meste var i hus før jeg hadde noe særlig synlig mage.

Små ting som litt klær, sengesett og dyne (godt salg), bæresele (nesten gratis) og lignende har jeg allerede i en liten boks stående i skapet :) Jeg er ikke gravid, ei har barn fra før, men har ikke alltid klart å la vær å handle heller :P

Begynte smått med nøytrale innkjøp etter uke 12 :-) Sprinkelseng, stellebord og litt sånt. Mest fordi vi ville fordele utgiftene litt utover, og ikke ta alt på en gang. Er nå i uke 29, og veldig glad for at det ikke er så mye igjen nå vi mangler :-)

Back
Topp