Utstyr

gravidlykke19

Glad i forumet
Når kjøpte dere vogn, seng osv? Det klør i fingra etter og starte og se men føler det er for tidlig og at folk ser rart på meg siden jeg er såpass ung og har ikke mage enda

Med nr 1 hadde jeg ingen ting før etter han ble født :p Vært noe tidligere ute med de andre da. Har vel startet innkjøp i uke 20 og vært ferdig rundt uke 35 :)

Startet etter oul, men vogn ble vel ikke kjøpt før 2-3 Mnd etter oul igjen. Det var med første.

Med nr 2 nå har vi det meste etter nr 1, har fått det siste i hus denne uka og jeg er 38+3 :)

Hvor langt er du på vei, og hvor gammer er du?

Tror ingen ser rart på deg fordi du er ung og ikke har mage.
Noen får barn unge, noen gamle, noen ser yngre ut enn det er, andre eldre..

Jeg begynte med de store tingene rett etter OUL

Ventet til 7 mnd begge gangene.

Begynte innkjøp etter oul (altså for 3 uker siden) :) men du begynner akkurat når du vil!

Vi har allerede begynt å kjøpe småting som nøytale klær og leker vi kommer over. Er i uke 12. Ser på utstyr for å finne ut hva vi faktisk ønsker oss og trenger, sammenligner priser osv siden dette er vår første :) de store innkjøpene av utstyr og klær tar vi etter oul, samt ønsker oss nok en del til jul :) får i mars

Begynte å shoppe litt og litt etter OUL, men begynte å se på ting og skrive ønskelister fra dagen jeg fant ut at jeg var gravid :)

Kjøpte litt før uke 24, men turte ikke kjøpe for mye da jeg var livredd :(

Med førstemann kjøpe vi en del ting før oul (salg på vogn bl.a) - kanskje fra uke 16?
Denne gangen kjøpte jeg ingenting før etter oul! Synes nok kanskje det er lurest å vente til etter oul

Kjøpte ikke noe før rundt 7 mnd på vei.
Arvet de store tingene, så kjøpte kun stellebord, litt klær og sånt, bilstol og ny madrass til sprinkelsenga.
Av gammelt av het det " Det betyr ulykke å ha babyutstyr i hus FØR man er 7 mnd på vei" så mine foreldre kom ikke med tingene vi fikk hos de før etter fødsel.
Men kjøpte litt babyklær etter oul da det var posesalg på babyutstyrsbutikken.

Kjøpte ikke noe før rundt 7 mnd på vei.
Arvet de store tingene, så kjøpte kun stellebord, litt klær og sånt, bilstol og ny madrass til sprinkelsenga.
Av gammelt av het det " Det betyr ulykke å ha babyutstyr i hus FØR man er 7 mnd på vei" så mine foreldre kom ikke med tingene vi fikk hos de før etter fødsel.
Men kjøpte litt babyklær etter oul da det var posesalg på babyutstyrsbutikken.

Dette med å vente besatt lenge husker jeg irriterte livet av meg da jeg gikk med nr 1! De siste to månedene var jeg på Ingen måte i form til å shoppe, så var så glad for at jeg hadde gjort de viktigste innkjøpene før dette. Ble veldig fort sliten av å gå, og magen var så lav at det det var flere kjøpesenter hvor det var fysisk umulig for meg å finne ett sted å sette meg ned

Med førstemann kjøpte vi inn alt etter OUL bortsett fra vogn(fikk med mamma). Denne gangen kjøpte jeg inn masse utstyr på salg i januar(uke 7-8), da jeg måtte gå etter lommeboken(er student). Vogn kjøpte jeg i mai :)

Jeg starta i uke 7, da kjøpte jeg vogn :p mest fordi en bekjent skulle selge en vogn billig og jeg tenkte jeg ikke kunne la et slikt røvekjøp gå fra meg.

Etter ordinær ultralyd har me starta sånn smått med litt kle osv. Vogn såg me på lenge før me bestemte oss, samme med seng:)
MEN, eg såg på nett fra dag ein omtrent for å sjekke alt eg skulle kjøpe;)

Vogn arvet vi, hadde den i hus et par mnd før termin. Tror senga var på plass rundt samme tid, den kjøpte vi brukt. Og bilstol leide vi en mnd før termin. Husker det var veldig godt å få ting på plass, klødde jo etter å vite at alt var i orden. :p

Back
Topp