Utstyr

Ensiste

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Syns det er utrolig vanskelig å vite hva man skal kjøpe til babyen/e. Stellevesker, vognposer, dyner, puter, bæreseler, vippestoler osv. Det er jo en jungel av utvalg. Det eneste jeg vet er hvilken vogn vi skal ha og stellebordet. I tillegg skal vi jo ha tvillinger, og da må vi ha dobbelt av det meste. Men sånn som i begynnelsen, sover de i samme seng? Trenger vi å ha to senger med engang, eller kan vi nøye oss med en på soverommet til å begynne med? Bæresele, trenger jeg det når jeg skal ha to? Ser for meg at det er veldig vanskelig å bære på to samtidig i hver sin sele...

Jeg vet ikke helt, jeg. Syns bare det er utrolig vanskelig å vite hva man trenger, og finne ut hvilken man vil ha liksom. Ville egentlig ingenting med dette innlegget, måtte bare få det ut

Bæresele kommer nok ikke vi til å kjøpe :) å jeg venter bare en :) har aldri fått brukt med de to andre så kommer ikke til å kjøpe nå. Brukte bare vogn.

Ang seng så hadde nok jeg kjøpt to å hatt klar ja :) men har ikke hatt tvillinger så kansje de som har fra før svarer noe annet :)

Det har overraska meg kor lite ein igrunn treng ha klart til babyen kjem.. Har ei venninne med tvillinga, der låg begge i same seng i starten.

Vippestol og bæresele treng ein ikkje i starten, men kan vere nyttig etterkvart. Det som er viktig i starten er mange bodya, strømpebukser til mini og remedier til mor som ammebh, skjold, krema ect. Dei må ein liksom ha når ein treng dei ;-)

Dengang jeg plutselig var gravid student, fikk jeg et råd som satte skuldrene tilbake på plass: Det eneste spedbarn virkelig trenger, er et varmt teppe. Alt annet utstyr er for foreldrenes skyld, så der velger dere det dere liker.

To babyer i samme sprinkelsenga går fint i flere måneder. Bæresele eller sjal innbiller jeg meg at kan være ekstra kjekt med tvillinger, så kan du bysse en på ryggen mens du skifter bleie på den andre?

Dengang jeg plutselig var gravid student, fikk jeg et råd som satte skuldrene tilbake på plass: Det eneste spedbarn virkelig trenger, er et varmt teppe. Alt annet utstyr er for foreldrenes skyld, så der velger dere det dere liker.

To babyer i samme sprinkelsenga går fint i flere måneder. Bæresele eller sjal innbiller jeg meg at kan være ekstra kjekt med tvillinger, så kan du bysse en på ryggen mens du skifter bleie på den andre?
Det var veldig godt sagt ja! Problemet er bare at det er jo så mye å velge i, at da blir det plutselig så vanskelig å bestemme seg for HVILKEN man vil ha av de forskjellige duppedingsene.

Ja, bæresele kan jo være greit å ha. Men jeg vet ikke, tenker at vi kan vente med å kjøpe det. Er jo ikke sikkert en trenger det med verken en eller to.

Men vi får se, er så utrolig mange alternativer til alt av utstyr så det kan hende jeg bare flytter inn på Barnas Hus til jeg har bestemt meg for hva jeg skal ha, haha

Er som nevnt over veldig lite man egentlig trenger i starten. Det meste kan kjøpes etterhvert som behovet melder seg:) jeg var helt forvirra selv med førstemann, men nå vet jeg at en liten baby krever veldig lite annet enn nærhet, kos og mat (pupp eller mme:D).

*innlegget forsvant

*dobbelpost

Kjenner meg veldig igjen i dette, ja! Jeg vet IKKE hvilken vogn eller hvilket stellebord vi skal ha, har ikke begynt å sette meg inn i det en gang... Men det er fint å lese her innimellom, hva dere planlegger og hva det er viktig å vurdere ifm alt man skal velge mellom. Vi kommer nok igang med shopping og ommøblering i løpet av sommerferien.

Slike ting som bæresjal ville jeg ventet med å kjøpe, og se an etterhvert.
Vi har dog brukt både bæresjal og bæremeis masse:)

Back
Topp