Utstyr

therelo85

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Har dere fått på plass alt av utstyr? :)
Skal få vognpose og bæresele i gave, men må selv finne ut hvilken type jeg vil ha..
Har dere noen tips/anbefalinger? :)

Jeg har vært veldig fornøyd med Ergobaby bæresele (ville valgt den nye, 360) og Voksi Urban vognpose (men den er til vintertid, og det finner du på tilbud nå :)). Ellers brukte vi bare et pledd eller lett sommerdyne når det var sommer.

Jeg har vært veldig fornøyd med Ergobaby bæresele (ville valgt den nye, 360) og Voksi Urban vognpose (men den er til vintertid, og det finner du på tilbud nå :)). Ellers brukte vi bare et pledd eller lett sommerdyne når det var sommer.

Har dyne til vogna og pledd :)
Tenker mest på vinterpose ja.. Voksi Urban er notert :)

Har en del småtterier igjen, men de store tingene har vi selv om det er stablet inne på babyrommet enn så lenge:)

Har ikke helt oversikten over hva jeg mangler, men jeg får vist resten av arve/låne tingene i begynnelsen av mai. Og da får jeg oversikt over hva jeg mangler og trenger.

Hmm vi mangler egentlig alt utenom vogn og bilstol :p også fått en del klær :) venter med alt da vi er på jakt etter hus, greit få flytta først men det klør såååå i fingra :p

Av de store tingene mangler vi seng og stellebord. Har det meste av klær nå. Men sånn bæresele og vippestol venter jeg med til etter fødsel :)

Har så å si alt av utstyr etter snuppa her. Må kjøpe inn litt gutteklær da ;)
Så vurderer jeg å kjøpe babynest, evt ny ammepute :)

Har handlet babynest, ammepute (bruker den når jeg sover frem til babyen kommer), stellematte, vogn + dyne, vognpose (merke Easygrow), seng (med madrass og dyne), amme-bh, tripptrappstol med newborn-del, stelleveske og bilstol :happy: Pluss har jeg shoppet en del kjedelige ting, hehe, som laken, dynetrekk, gulpekluter o.l.... Og endel klær:p Synes det er veldig greit med alt som er i hus ettersom shopping blir mer og mer vanskelig med disse bekkenplagene.

Mangler: vugge, babygym, bæresele (har sett meg ut Ergobaby), badebalje og kommode/garderobeskap til barnerommet :) Eventuelt brystpumpe.

Siden dette er nr 2 så har vi mye erter nr1. Som senga, stellebord, vogn, bilsete, vippestol, uro til seng ,babygym ,brystpumpe, mye klær i nøytralt(og gutt), dyner(sengetøy), to voksi poser(urban og city) og sikkert mere..

Det vi har planer om på kjøpe før mini kommer er new born sete til Stokke, ny stelleveske, madrass til vugge, bæresele, amme-Bher(venter til etter fødsel,gikk opp 1-2 str sist), div ting(gulpekluter,smokker,flasker, bleier osv) :-)

Denne var fin for og få oppsummert litt ;)
Har nå vogn, babynest, seng, vugge, stellebord og gym matte. Mangler bilstol, sykkelvogn/pulk, bære sele, bære meis, vippestol.... Noen som ser noe vesentlig jeg mangler på lista mi? :P

Denne var fin for og få oppsummert litt ;)
Har nå vogn, babynest, seng, vugge, stellebord og gym matte. Mangler bilstol, sykkelvogn/pulk, bære sele, bære meis, vippestol.... Noen som ser noe vesentlig jeg mangler på lista mi? :P

Sykkelvogn og pulk trenger du vel ikke å ha i hus akkurat til fødselen vel? Hehe nei jeg ser ikke noe åpenlyst du mangler, men så har vi jo alle forskjellige behov utfra hva man ser man trenger i hverdagen.

Sykkelvogn og pulk trenger du vel ikke å ha i hus akkurat til fødselen vel? Hehe nei jeg ser ikke noe åpenlyst du mangler, men så har vi jo alle forskjellige behov utfra hva man ser man trenger i hverdagen.
Nei er ikke noe must det. Men har sett meg ut en sånn flere i en variant (sykkel, pulk, trekk og joggevogn) hvor du også kan kjøpe innlegg sånn at du kan bruke den til de minste... siden de koster en del nye. Har jeg begynt alt nå for å få med meg om det kommer en god en til salgs brukt ;) Bære meisen derimot er det vel en stund til vi har behov for vil jeg tro :P

Nei er ikke noe must det. Men har sett meg ut en sånn flere i en variant (sykkel, pulk, trekk og joggevogn) hvor du også kan kjøpe innlegg sånn at du kan bruke den til de minste... siden de koster en del nye. Har jeg begynt alt nå for å få med meg om det kommer en god en til salgs brukt ;) Bære meisen derimot er det vel en stund til vi har behov for vil jeg tro :P

Jeg skjønner :) Jeg skal hvertfall ikke tenke på slike aktiviteter som gjør at jeg trenger noe slikt de første ukene da jeg husker hvordan jeg sleit med å gå sist haha :P men det er jo veldig greit å planlegge det man har tenkt til å ha :) Nei ville nok brukt annet bæretøy en stund føre bære meis :)

Har det meste fra før,men har kjøpt en babybjørn vippestol☺kunne tenkt meg en nytt stellebord,men får se det an..det vi har er uten skuffer og det savnet jeg sist..

Vi mangler å kjøpe inn dette: Babycall
Kommode til babyklær
Sengekant
Bilstol
Ammepute
Håndklær
Stokke tripp trapp
Smokker
Rangle til vogn
Bamse
Giraff biteleke
Pyjamaser i str. 56
Bodyer i str. 56
Strømpebukser
Kjoler og tynne jakker
Bomullslue med blonder
Myggnetting

Jeg har kjøpt Voksi city vognpose på tilbud. Av bæreseler har jeg mei tai, ergo baby og Caboo bæresjal.

Vi mangler stellematter og ett stellebord (får to bad i det nye huset), bilstol, ammeinnlegg, amme BH'er, regntrekk og myggnetting.

Litt usikker på vognpose.. Men ser ut til at vi ender på EasyGrow :)
Bæresele er det verre med :p ingen aning hva vi skal velge...

Her mangler vi av utstyr (så vidt jeg har oversikt over) bare bilstol og babycall - det skal jeg bestille når jeg får sykepengene denne måneden...
Ellers trenger vi nye tåteflasker, så det blir nok noe jeg blir å kjøpe etter hvert (har manglet melk til begge storesøstrene, så er rimelig innstilt på å måtte begynne med tillegg ganske tidlig denne gang og)...

Av vognposer har vi voksi urban og voksi classic - urban er hovedposen og har vært veldig fornøyd med den...

Av bæretøy har vi manduca og moby wrap - og har vært såpass fornøyd at jeg ikke tviler et sekund på å anbefale disse til andre...

Det finnes veldig mange bæreseler og bæresjal. Mange liker Ergobaby, men Manduca er minst like bra, og det finns også flere andre ergonomiske seler. Hva man liker best er litt individuelt og kan komme an på kroppsform osv. Ergobaby har et babyinlegg som er litt klumpete og varmt, synes jeg, så vi kommer kanskje ikke bruke Ergo de første månedene. Men har kjøpt Mei Tai og flere sjal! Manduca har et innebygget innlegg for spedbarn som ser bedre ut til sommeren.

Back
Topp