Utstyr

Det er vel kanskje ikke fint å si, men jeg håper på jente... Da skal jeg shoppe jenteklær :p har myeee gutteklær

Vi må ha nytt bilsete og ny vogn, skal ha Brio GO Next og Brio Primo sete. Så vil jeg ha ny sprinkelseng og nytt stellebord, og vurderer babycall med video. Så skal jeg kjøpe elastisk sjal, har mei tai og Ergo sele.
Vil ha nytt trekk til BB vippestolen, den er straks 9 år gammel og litt utvasket det trekket. Så må jeg ha Medela elsktrisk pumpe, for solgte min etter minsten.
Så litt utgifter blir det.

Jeg har ikke stellebord, men tror ikke jeg anskaffer. Solgte det jeg hadde for det ble ikke brukt. Bytter på og diller nede på badegulvet her i gården :p

Vi har ganske mye siden (snart) storebror i dag er 1 1/2 år... Vi har tatt vare på det meste siden vi hele tiden så for oss en til. Så de eneste store innkjøpene vi må handle er en til sprinkelseng og en søskenvogn. Men det blir sikkert noe annet som jeg "bare må ha"... Haha...

Vi hadde i utgangspunktet tenkt at vi kun skulle kjøpe ny bilstol og ellers bruke utstyret vi har. Men med tvillinger i magen ble den planen endret...

Nå trenger vi ny vogn, nye bilstoler, ny seng (hvertfall ei), og ikke minst ny bil.

Blir dyrt dette...

Hei! Jeg er førstegangsfødende og kjenner jeg er litt usikker på hva jeg trenger av utstyr. Får låne noe av min søster, men må skaffe vogn til nyfødt frem til babyen kan sitte selv. Noen som vet om gode lister over utstyr man må ha på plass til barnet kommer??

Har gitt vekk det meste etter gutta. Blir nok å kjøpe det meste nytt siden det blir sambo sitt første barn. Svigermor skal spandere vogn :) Og jeg har lyst på en tfk :)

Hei! Jeg er førstegangsfødende og kjenner jeg er litt usikker på hva jeg trenger av utstyr. Får låne noe av min søster, men må skaffe vogn til nyfødt frem til babyen kan sitte selv. Noen som vet om gode lister over utstyr man må ha på plass til barnet kommer??
Vet ikke om noen ferdig liste, men kan skrive det jeg kommer på selv :)
vogn
seng
sprinkelbesyttelse til senga
stellebord
bilstol
klær
sengetøy
dyne
vognpose
kjekt å ha, men ikke et
must:
vippestol
ammepute
flasker
smukker
lekegrind
babycall
babynest.
dette var det jeg kom på mens jeg skrev, så mulig jeg har glemt noe :)

vogn
seng
stellebord
bilstol
klær
sengetøy
dyne
vognpose
kjekt å ha, men ikke et
must:
vippestol
ammepute
flasker
smukker
lekegrind
babycall
babynest.

Vil legge til badebalje og bæresele. Balje er ikke et must hvis du har badekar eller balje i stellebord. Bæresele hadde vi mye glede av, min ville ikke ligge i vogn, men var glad i å være i selen... Selen reddet noen turer

Vil legge til badebalje og bæresele. Balje er ikke et must hvis du har badekar eller balje i stellebord. Bæresele hadde vi mye glede av, min ville ikke ligge i vogn, men var glad i å være i selen... Selen reddet noen turer

Men da ville jeg valgt noe annet enn en babybjørn sele, for de er helt grusomme og det finnes vist mange som er bedre for barnet.

Så trengs det bleier (jeg glemte å kjøpe inn det før jeg fikk første og det er veldig greit å ha i hus hehe :P )
Kluter
Våtservietter / papirkluter eller store mesoft.
Olje
Sink salve

Dette var ting jeg brukte hvertfall.

Vi trenger alt :) Skrivd liste på det vi trenger, og handler litt og litt sånn at ikke vi må ut med masse penger den mnden vi bestemmer oss for å handle . Har allerede kjøpt nest, to dundyner, himmel-sprinkelsengbeskytter-sengesett i engelsk blonde og Stokke tripptrapp med new born :) Klarer bare ikke å la være, gleder meg såå ! Hehe

Vi trenger alt :) Skrivd liste på det vi trenger, og handler litt og litt sånn at ikke vi må ut med masse penger den mnden vi bestemmer oss for å handle . Har allerede kjøpt nest, to dundyner, himmel-sprinkelsengbeskytter-sengesett i engelsk blonde og Stokke tripptrapp med new born :) Klarer bare ikke å la være, gleder meg såå ! Hehe

Vi også har skrevet liste, og også hva vi skal kjøpe i hvilken mnd, og hvor mye vi skal bruke. Ligger på ca 5-6000kr i mnd i snitt nå fra Jan-juni! Bedre å spre det ut sånn :)

vogn
seng
stellebord
bilstol
klær
sengetøy
dyne
vognpose
kjekt å ha, men ikke et
must:
vippestol
ammepute
flasker
smukker
lekegrind
babycall
babynest.
Tusen takk

Jeg har en gutt på 2.5 som ble født i juli 2012. Vi har emmaljunga edge og han lå i bagen godt over vinteren:) Simo har vel nogenlunde lik lengde på sine vogner...Skal du kjøpe ny? Kjenner noen som har hatt basson og. Det er en litt rimeligere i pris. De ser ok ut:) Ingen erfaring med de selv da....

Vi også har skrevet liste, og også hva vi skal kjøpe i hvilken mnd, og hvor mye vi skal bruke. Ligger på ca 5-6000kr i mnd i snitt nå fra Jan-juni! Bedre å spre det ut sånn :)

Er nok greit å dele på det ja. Vet ikke helt når jeg får penger neste gang jeg da, så må vel vente til dette er klart:)
Er dette da inkludert vogn også? :)

Vi har det meste siden lillesøster bare er knappe året. Men må ha ny vogn da :) Blir en Bugaboo Donkey :) Ellers må vi ha litt kjønnsnøytrale klær siden vi ikke skal vite kjønn denne gangen. Må nok kjøpe inn noe blått også i tilfelle det er gutt. Rosa har vi nok av :)

Back
Topp