Utstyr

Prøverpåigjen2015

Glad i forumet
Har dere begynnt å tenke på utstyr? Her har jeg ingenting, alt etter de to andre ble solgt og gitt bort, jeg var ferdig;):) sånn kan det gå.

Håper å få arve litt etter søster og svigerinne:) men det jeg virkelig lurer på er hva slags vogn jeg skal ha. Må jo denne gangen ha en vogn baby kan sove i gjennom vinteren..
Noen som har forslag på vogn som har stor nok bag til å holde gjennom en hel vinter?

Har gjort akkurat samme som deg og gitt vekk alt etter de to første:rolleyes: Jeg og trodde jeg var ferdig da. Hehe. Så her må alt skaffes inn på nytt. Angående vogn er vi helt bestemt på emmaljunga edge duo. Hadde den til de to første og elsker den vognen! Fikk nr 2 i august og bag delen var mer enn stor nok gjennom hele vinteren, med vognpose og det hele :) og om man skulle ville/trenge å bytte over til sportsdelen før, så er den lun og god den også. Eneste minuset med den vognen er at den er litt tung, men for min del spiller ikke det noen rolle. Vi trenger en stor å robust vogn med gode store hjul som klarer slaps og snø. Vi bor litt på landet, så kan ikke ha en liten å nett trehjuling.

Jeg har ingen fra før, så her må alt kjøpes inn. Har planer om å lage en liste over alt som trengs i første omgang, også har jeg en kusine som har en del utstyr hun ikke trenger lenger. Blir vel å ta en tur dit etterhvert for en titt, så da blir det vel vogn, vippestol, og seng derfra ihvertfall. Usikker på hva hun har.
Stresser ikke med det enda :)

Jeg kvitta meg med resten for noen mnd siden da fant jeg ut at det var påtide. Siden frøkna blir 8 og jeg skulle jo ikke ha flere hehe
Jeg hadde heldigvis noen klær hos mamma og så har stesøstra mi tvillinger som er 1,5 snart så mye å hente der og. Lurer på om ikke vogn og seng får jeg låne av ei venninne så det meste ordner seg her hehe :)

Her er det meste kjøpt for to år siden. Men jeg klarer ikke å la være å forberede, hehe :) En til trip trapp ligger fortsatt pakket i boden, en søskenvogn blir levert på torsdag, og da er det nesten bare en seng som gjenstår. Det må jeg nesten vente litt med og se om det passer best for kommende storesøster å flytte til en større seng til sommeren, eller ligge i sprinkelsenga i et halvt år til. Jo, en babynest har jeg tenkt å kjøpe denne gangen. Men vil vite kjønn først :)

Har det meste, men om det viser seg å være gutt denne gangen (har to jenter fra før) så blir det plutselig en del mer som må handles inn. Meeeen jeg synes for min del at det er altfor tidlig å begynne å tenke på. Vente noen mnd til ^^

Jeg blir nok til å gjøre ting klart god tid i forveien da jeg har ganske mange planer for sommeren, og har dermed bestemt at småen kan komme i juni eller gjøre som storesøster vente en 13-14 dager over termin så jeg får gjort det jeg skal haha :P men så må jeg nesten ta med den kommende storesøster på shopping så hu kan plukke ut en del ting :)

Aner ikke hva jeg trenger jeg da, førstegangs. Noen som har en link til bra utstyrslister? :D

Ammetaka.no har noen skikkelig bra lister og begrunnelser/erfaring på hvorfor hun akkurat legger til de og de produktene.

Takk :)
Da må jeg ta meg en god titt der

Har ingen fra før, så må ha alt av utstyr. Har bestemt oss for å vente med det til etter OL :)
Eneste vi har er en body, to par sokker og en smokk :p

første her, så vi har ikke så mye som en sokk i huset. eller, har da faktisk et babypledd jeg strikket til en eller annen skulle bli gravid en dag. men ser ut til det blir brukt her i huset heller :) satser på å kjøpe noen ting brukt, og arve endel fra eldre søsken og øvrige familie. Vi har bestemt oss for ikke å kjøpe noe før oul i uke 18. tør liksom ikke før vi ser liv der inne :p

Nr.3 her,så det blir evt å kjøpe inn klær om det blir gutt :) ellers så har vi alt vi trenger :D

har mye utstyr vi kan bruke igjen uansett kjønn.
eneste ekstra vi må ha som vi ikke hadde m første er lekegrind i forskjellige nivå, babynest og seng,mindre enn grindseng.
men jeg vil egentlig ha ny vogn å da selvom d ikke er et must :p

Har det meste etter gutta på 2 og 4. Men skulle det mot formodning bli ei jente må det vel skaffes noe mer jentete klær! Men er ganske sikker på at det er en liten gutt til!
Det eneste vi trenger er ei mindre sprinkelseng, da vi ikke har plass til den gamle lenger.. så da er vi så heldige å få kjøpe ei brukt stokke sleepy seng av ei venninde.
Såå har jeg lyst på ei ny vogn, barefordi.. har noen diskusjoner med mannen som ikke mener vi trenger ny.. får vel se hvem som får siste ordet der :)

Back
Topp