Utstyr

Klister

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Nå begynner vi å få litt greier til lille tuttifrutti :-)
Men vi mangler babycall og en kommode som vi tenker å ha som stellekommode.
Skal dere ha stellekommode eller stellebord? Hvorfor?
Jeg vil ha kommode for jeg liker å skjule "rotet" og jeg føler en kommode er med stødig enn et stellebord.
Men vi finner ikke en vanlig kommode som er dyp nok, den må jo ha plass til stellematte oppå og dermed være ca 50-55cm dyp.
Vi syns slike stellekommoder er så dyre, så derfor tenkte vi å bare kjøpe en vanlig kommode.

Så var det babycall, hvordan skal dere ha?
Jeg har veldig lyst på slik med kamera og temperaturindikator da ungen skal sove oppe på soverommet på kveldene og stua er i etasjen under. Så med kamera så slipper vi gå så mye opp å ned for å se om alt er i orden.
Men har sett at Phillips avent er best i test og at disse kamera babycallene ikke kommer så veldig bra ut i testene.

Nå begynner vi å få litt greier til lille tuttifrutti :-)
Men vi mangler babycall og en kommode som vi tenker å ha som stellekommode.
Skal dere ha stellekommode eller stellebord? Hvorfor?
Jeg vil ha kommode for jeg liker å skjule "rotet" og jeg føler en kommode er med stødig enn et stellebord.
Men vi finner ikke en vanlig kommode som er dyp nok, den må jo ha plass til stellematte oppå og dermed være ca 50-55cm dyp.
Vi syns slike stellekommoder er så dyre, så derfor tenkte vi å bare kjøpe en vanlig kommode.

Så var det babycall, hvordan skal dere ha?
Jeg har veldig lyst på slik med kamera og temperaturindikator da ungen skal sove oppe på soverommet på kveldene og stua er i etasjen under. Så med kamera så slipper vi gå så mye opp å ned for å se om alt er i orden.
Men har sett at Phillips avent er best i test og at disse kamera babycallene ikke kommer så veldig bra ut i testene.
Haha! Lille tuttifrutti faktisk! Søtt

Vi kommer nok kun til å ha en kommode denne gangen som Stellebord.
Babycall har vi kjøpt, ble Nabby babycall denne gangen :)

Er også usikker på babycall, men tenker ikke å ha video.. ang kommode har vi bestilt oss en vanlig en uten plass til stell, men har arvet et sammenleggbart stellebord til badet.. rett og slett fordi det ikke er plass til en stellekommode på badet :-P

Hihi, lille tittifrutti, så koselig navn! Jeg har philips avent sin babycall uten kamera, og er storfornøyd med den :) jeg kjøpte en pent brukt stellekommode på finn.no da jeg fikk datteren min. En cam stellekommode, tror jeg betalte 500kr for den. Kastet stellematten som fulgte med og kjøpte en ny. Tenkte å kjøpe ny matte til knøttet kommer, da vi har slitt ut det forige. Jeg er veldig glad for at jeg valgte kommode, fordi det er så god lagringsplass.

Haha! Lille tuttifrutti faktisk! Søtt

Takk :-) Tuttifrutti er et kallenavn jeg hadde av min stefar som gikk bort i 2004, mamma var Tutti og jeg var Tuttifrutti ❤️
Hun skal selvsagt få et ordentlig navn, men det er dette jeg kaller henne nå fremtil vi er 100% sikker på navn :-)

Vi kommer nok kun til å ha en kommode denne gangen som Stellebord.
Babycall har vi kjøpt, ble Nabby babycall denne gangen :)

Hvordan kommode tenker dere å bruke?

Det er Nabby jeg og har sett litt på, men leste en plass at det var dårlig signal på den.
At den funket dårlig om ungen lå ute i vogna eller var i en annen etasje, så dermed hadde vedkommede to babycall, en Nabby på soverom og en philips avent for når ungen skulle sove ute.
Har dere testet den?

Er også usikker på babycall, men tenker ikke å ha video.. ang kommode har vi bestilt oss en vanlig en uten plass til stell, men har arvet et sammenleggbart stellebord til badet.. rett og slett fordi det ikke er plass til en stellekommode på badet :-P

Hvordan kommode har dere bestilt? :-)

Vi skal å se på stellebord i dag faktisk :) Blir nok et sånt basic godt "gammldags" med badekar under lokket... Har så lite bad, så må nesten ha d slik :)

Ser dybden er bare 41cm, får dere plass til stellematta oppå der da?
Dette er første barnet vårt så vi er helt newbie på dette, men vi googlet stellematte (for det har vi ikke kjøpt ennå), og de er jo ca 50-55cm breie. :-/
Nei, har et sammenleggbart stellebord som skal stå på badet.. kommoden skal stå på soverommet, og der blir det for kaldt til å stelle.. ikke plass på det badet vi har nå.. men skal lage et større bad nede i løpet av året da..

Vi skal å se på stellebord i dag faktisk :) Blir nok et sånt basic godt "gammldags" med badekar under lokket... Har så lite bad, så må nesten ha d slik :)

Ja det er mange smarte og fine :-)
Men det vi syns er at de blir så veldig dyre. :-/
Vi har heller ikke plass til så mye på badet, men vi tenkte å kjøpe en badebalje på coop obs! så får den stå på barnerommet, det vil jo uansett ikke være i bruk av ungen den første tiden :-)

Ja det er mange smarte og fine :-)
Men det vi syns er at de blir så veldig dyre. :-/
Vi har heller ikke plass til så mye på badet, men vi tenkte å kjøpe en badebalje på coop obs! så får den stå på barnerommet, det vil jo uansett ikke være i bruk av ungen den første tiden :-)

Nei, har et sammenleggbart stellebord som skal stå på badet.. kommoden skal stå på soverommet, og der blir det for kaldt til å stelle.. ikke plass på det badet vi har nå.. men skal lage et større bad nede i løpet av året da..

Åja, skjønner :-)
Vi skal ha stelleplass både nede på badet til dagtid og oppe på barnerommet til kvelds-/natterstid.
Kommoder begge plasser, men den oppe bruker vi bare en vi har fra før av.
Den er aaaltfor stor til å ha på badet.
Barnerommet blir brukt bare til stelle-/ammeplass om hun skulle gråte mye osv, for at den skal sove skal få sove mest mulig uten å bli forstyrret :-)
Og for at vi skal slippe å gå så mye i trappa om natta når vi er trøtt.

Back
Topp