utstyr

cazy

Elsker forumet
noen som har en liste over hva vi er nødt til å ha når ungen kommer hjem...??
av kremer og ting og tang...[:D]
er litt usikker jeg...

Men hvor ofte skal de bades da? [&:]

okey...de skal ikke smøres hver gang man skifter bleie...bare hvis de begynner å bli såre..??
jeg liker ikke jordmora mi så skal kanskje slutte å gå der..
så hører med dere i stede...[:)]

Ååååå hjelpe meg som jeg gleder meg til å bade den lille, myke babyen min!!!!!![:)][:)][:)]
Sorry, det har ingenting med utstyr å gjøre, men jeg fikk plutselig bilder på netthinnen[:D]

Har et annet dumt spm jeg ... Men du gir så gode svar Sicily, så da må jeg plage deg litt mer! [:)]

Når det gjelder bleieskift; etter at de har spist så kommer det jo ut igjen ganske fort pga fordøyelsen. Men så har jeg hørt at man ikke skal skifte bleie rett etter maten, for da skal de sove. Når skifter man da? Blir de ikke såre i stumpen av å ligge i "det som kommer ut"? [&:]

greit å ha noen å spørre..[:D]
er helt grønn jeg...

ORIGINAL: cazy

greit å ha noen å spørre..[:D]
er helt grønn jeg...

Hahaha, jeg signerer på denne ... [:D]

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: SuperSussi

Har et annet dumt spm jeg ... Men du gir så gode svar Sicily, så da må jeg plage deg litt mer! [:)]

Når det gjelder bleieskift; etter at de har spist så kommer det jo ut igjen ganske fort pga fordøyelsen. Men så har jeg hørt at man ikke skal skifte bleie rett etter maten, for da skal de sove. Når skifter man da? Blir de ikke såre i stumpen av å ligge i "det som kommer ut"? [&:]

Regel nr 1 ang bleieskift: "Spise tørr, sove tørr"
Så du skifter før og etter mat.
Forresten, så kan jeg love deg, at jeg vil se den babyen du får til å sove med bæsj eller for våt bleie. [8D] De skal være bra utmattede for at det skal gå an, altså.

Enig med lettliva, dropp våtserviettene til hjemmebruk. Bare skadelig og dyrt i lengden.

TUSEN takk for svar!!! [:)][:)][:)]

hva skulle vi gjort uten dere som har fått unge før[:D]

Nyfødte bades hver dag, morgen eller kveld. De fleste bader om kvelden, men for oss passet det best om morgenen.

skal dem bades sååå ofte??? blir dem ikke tørre i huden da???

ORIGINAL: lettliva

ORIGINAL: selmaa

Nyfødte bades hver dag, morgen eller kveld. De fleste bader om kvelden, men for oss passet det best om morgenen.

skal dem bades sååå ofte??? blir dem ikke tørre i huden da???

neida...de blir ikke tørre...

Jeg badet min (nesten) hver kveld..Varm vann og littegran sånn baby såpe. Så tok jeg han opp og tørket han godt. Så ble han smurt og massert inn med god body lotion...da ble han så trøtt han han sovet rett etterpå..[;)]

dette var nytt for meg, men det er jo kjekt at andre her inne som kan det da[:D][:D]

er det noe annet vi trenger å vite...

den baby lotion...hvor får man kjøpt den?

Back
Topp