Utstyr vi ikke klarte oss uten!

Kom på en ting til jeg ikke hadde klar meg uten, det var elektrisk brystpumpe.. Den ble bestilt mens jeg fortsatt lå på sykehuset og ammingen ikke gikk så bra.. Men kan godt se at det er en ting som for mange kan ende som ett bomkjøp også ;)
 
Bæretøy og bbhugme. Vippestol brukte vi kanskje to ganger, så det var et bomkjøp.
 
Gleder meg så til å kjøpe litt klær ❤️ vi har mye annet vi trenger

Samme her, venter bare på å vite kjønnet :) har alt etter storesøster, men ho er født sent i oktober, så vi må uansett kjøpe litt sommerklær i 56-62❤️
 
Helt klart bæresele/sjal til barn nummer 2 og 3. Var helt avgjørende å ha hendene fri
 
Det mest brukte hos meg var:

- Bæresele
- Babycall med video
- BBhugme
- Babynest
- Tripptrapp med nyfødtsete
- Vogn

Vi hadde også en gammel kurvseng med hjul som var ganske genial helt i starten, da jeg var litt nervøs på grunn av katten, og helst ville ha babyen med meg hele tiden.
 
Jordmor sa til meg at rundt uke 12 blir det gjetting, så hvis man vil vite kjønn bør man gå på ultralyd i uke 14. Så hvis du er 13+6 vil jeg tro at det er stor sjanse for å se kjønnet :)
 
- babybjørn vippestol
- lekegrind
- omslagsbodyer
 
Jeg var evig takknemlig for babynestet ! Det var undervurdert :cat:

-Det vi hadde var veldig enkelt å vaske, ta av trekk og få vasket madrass ved gulp eller annet.
- Vårt hadde også god hard madrass slik de nyfødte skal ha i en vugge/seng.
-Det var ordentlig hard kant rundt, slik at jeg aldri var redd for at hode hadde forsvunnet inn i «pølsa» rundt.
- Helt genialt når vi samsov i starten.
- Enkelt å flytte rundt med bebis i.
- Vi hadde det med bort på besøk.

Grunnen til jeg skriver så spesifikt om madrass osv er fordi det er så mange som lager og selger slike nest som en fritidsaktivitet og tjene penger. Noen av de er superfine og se på, men det stopper ofte der.
 
Last edited:
Det aller viktigste for oss i starten var bæretøy. Med prematur baby var det veldig viktig for meg med så mye kroppskontakt som mulig. I tillegg vil jeg slå et slag for babynest, og bedside crib.
 
Back
Topp