Utstyr tråden

Jeg kommer nok til å ta med litt klær til lillebror på sykehuset, ser an hvordan klærne til de små er på sykehuset. Der jeg var forrige gang hadde de alt for store klær til små babyer, da er det bedre å ha på egne klær til dem :)

Jeg kommer nok til å ta med litt klær til lillebror på sykehuset, ser an hvordan klærne til de små er på sykehuset. Der jeg var forrige gang hadde de alt for store klær til små babyer, da er det bedre å ha på egne klær til dem :)
De er ofte store klærne som er der ja..
Med storebror så hadde de på han en body i str 74, husker jeg :P Utvaksa, brun og stygg ;) Men da hadde jeg bare med meg en body, som han skulle dra hjem i.. Lite visste jeg på forhånd at vi ble værendes der i 8 dager :P

Skal ikke ha med pysj/nattskjorte. Har planer om å ikle meg de sexy sykehusskjortene. Men ikke sikkert di har det om man skal bo på sykehus/barselhotell :-)

app
Der sa du noe! Jeg må kjøpe meg en pysjbukse/joggings jeg kan bruke etter ks! Takk for tipset.

Jeg vil gjerne ha mine egne klær til henne! <3 Men skal passe godt på.. Det jo bare å ligge de skitne klærne, eller de man tar av i baggen..! Da kan jo de ikke forsvinne vel? :)

Vasket klær i dag, og nå tror jeg alt nærmer seg klart.. ! Baggen igjen! Hehe! :) Til og med kjøpt en egen tannkost som skal pakkes ned hehe! :)

Jeg lurer litt på om dere har kjøpt inn pledd til beibisen? :) Lyst på et godt ull pledd, men finner ikke så mange. Og det er mye dyrt av det jeg finner !!! :) Eller det ok med de vanlige helsepleddene?
Jeg fant et kjempedeilig fleecepledd på prinsess! Var ikke så dyrt, og det var utrolig mykt :D jeg hekler ett pledd selv, og mamma lager ett :) tenkte å innom apoteket å handle inn salver og div, men hva anbefaler dere å ha fra starten? Og hva bør man se an?

Har det meste etter storebror. Men artig å ha noe nytt (og mer jentete også), så har sydd litt til lillejenta som kommer. Av kremer og sånt trenger man vel strengt tatt bare sinksalve og en babyshampo til å begynne med? Kanskje ikke alle som trenger det heller, hehe, storebror hadde så mye hår, så måtte bruke litt sjampo. :) Kjøpte alt for mye dill sist, så nå venter jeg heller og ser hva vi trenger om det skulle bli behov for noe mer. Men noen ulltepper trenger vi nok, og et lammeskinn. Så vi har til både, vogna, senga og vogga (som skal stå på stua). Har ønsket meg heldresser av ull, så satser på å få et par sånne i barselgave:)

Vi brukte heller ingen salver eller kremer før etter mange måneder...
Hvis du har fått disse forskjellige babyboksene med diverse prøver så klarer du deg lenge :)
Da vi begynte å gi grøt og det ikke bare var morsmelkbæsj lengre så gikk vi til innkjøp av Inotynol til såre stumper - hvis jeg husker rett blir de vel ikke såre av morsmelkbæsj..?

Kjøpte godt ullpledd på apoteket :) boots.
Kjempe deiligt :)
Det samma gjorde jeg med storebror, det skal vaskes og brukes til lillebror :) Har også mange helsetepper og et kjempe søt babyteppe som mannen hadde da han var liten :)

Anbefaler på det sterkeste badeoljen som heter Balneum Hermal, var den de brukte både på nyfødtintensiven og barselavd når vi var der sist og jeg har brukt den siden. Kjøpes på apotek og koser ca 250,- kr, men da har man sikkert et halvt år. Man bruker bare noen dråper i vannet og man kan bruke den på tørr hud og til rumpevask på baby :-) det geniale er at baby ikke blir glatt som de blir at f.eks natusan sin olje. Ikke alltid apoteket har den i hylla, men i en skuff eller bak disken :-)

Jeg fant et kjempedeilig fleecepledd på prinsess! Var ikke så dyrt, og det var utrolig mykt :D jeg hekler ett pledd selv, og mamma lager ett :) tenkte å innom apoteket å handle inn salver og div, men hva anbefaler dere å ha fra starten? Og hva bør man se an?

Da må jeg ta en runde å kikke litt. Har kjøpt helsepledd jeg nå.. Så tenkte jeg se an hva behovet er. Ser for meg at helsepleddet er ok inne. Der har jeg jo også lammeskinn i vuggen. Mens i bilstol og vogn har jeg voksi sovepose som er skikkelig varme..! Evn kan jeg ønske meg :) Hehe! :) Greit med hekling - kunne bare jeg det hehe!

Jeg har lest at man skal være forsiktig med salver osv om man ikke trenger det? Vann kommer man langt med? Og så må man jo sikkert bruke Shampo om babyen har hår og sånn, men i utgangspunktet skal jeg forsøke med de testene jeg har fått i startpakkene :) :)

Anbefaler på det sterkeste badeoljen som heter Balneum Hermal, var den de brukte både på nyfødtintensiven og barselavd når vi var der sist og jeg har brukt den siden. Kjøpes på apotek og koser ca 250,- kr, men da har man sikkert et halvt år. Man bruker bare noen dråper i vannet og man kan bruke den på tørr hud og til rumpevask på baby :) det geniale er at baby ikke blir glatt som de blir at f.eks natusan sin olje. Ikke alltid apoteket har den i hylla, men i en skuff eller bak disken :)

Takk :) Da må jeg høre om de har den! Har ingen kremer eller oljer ennå.. Fått den del i disse gratis pakkene - så er jeg litt i tvil om hva jeg trenger.. Og da blir jeg så forvirret inni butikkene! Hehe! :)

Back
Topp