Utstyr tråden

November_prinsesse

Blir kjent med forumet
Hei!
Nå nærmer det seg fødsel og vi alle er muligens godt i gang med shopping! Så tenkte vi kunne ha en tråd angående utstyr, tips, råd og diverse! :)

Jeg lurer litt på om dere har kjøpt inn pledd til beibisen? :) Lyst på et godt ull pledd, men finner ikke så mange. Og det er mye dyrt av det jeg finner !!! :) Eller det ok med de vanlige helsepleddene?

Har ikke kjøpt inn pledd nei. Skal hekle selv nå :) Og vet at en gammel tante har heklet pledd til min lille :rolleyes:

Ååååå så greit å kunne hekle og strikke selv :) Det blir nok veldig bra! Jeg får gå ut å titte litt jeg da! ;) Tenkte gå til innkjøp av litt ull i dag.. Og gjerne termometer! Det er vel greit å ha?!

Har helseteppe og fleespledd. Kan ikke strikke jeg :(

Ååååå så greit å kunne hekle og strikke selv :)
Jeg får ihvertfall prøve da ;) Har ikke strikket og heklet så veldig mye i det siste, men har skikkelig lyst til at Mini skal få hjemmelaga pledd av mammaen sin :rolleyes:

Har et par helsetepper fra storebror på 6 år var liten. Greit med noe om tåler en skikkelig vask :-) Iallfall hvis det blir en gulpeunge til :-)

Har et par helsetepper fra storebror på 6 år var liten. Greit med noe om tåler en skikkelig vask :) Iallfall hvis det blir en gulpeunge til :)
Hehe, det er nok sant! Skal ihvertfall kjøpe helsetepper i tillegg. Spørs bare hvilken farge :D

Ja jeg tror jeg havner på helseteppe jeg og. Kikket litt i dag. Og fant noen fine til 600 kr, men syns det er litt dyrt.. Har jo Voksi til både vogn og bilsete, så hun er jo godt pakket der.. Og hjemme er det jo varmt.. Så får vel se an!

Noe mer dere mangler da? Eller er det meste kjøpt inn? :) Dere som har barn fra før - noe MUST dere kan gi tips om? Som vi bare må ha til fødselen og de første dagene? :)

Ja jeg tror jeg havner på helseteppe jeg og. Kikket litt i dag. Og fant noen fine til 600 kr, men syns det er litt dyrt.. Har jo Voksi til både vogn og bilsete, så hun er jo godt pakket der.. Og hjemme er det jo varmt.. Så får vel se an!

Noe mer dere mangler da? Eller er det meste kjøpt inn? :) Dere som har barn fra før - noe MUST dere kan gi tips om? Som vi bare må ha til fødselen og de første dagene? :)

Purelan (brystvortesalve) er et must her! Har kjøpt på vitus apotek i steden for apotek1, fordi på vitus så får du en mye større tube for omtrent samme summen!
Ammeinnlegg er greit å ha!
Store, gode truser, som ikke strammer (til dagene etter du er hjemme fra sykehuset, og er ferdig med nettingtrusene du får der).
Jeg hadde også med meg ett par smokker (ferdigkokte) på sykehuset, som jeg fikk bruk for!

Jeg lurer litt på om dere har kjøpt inn pledd til beibisen? :) Lyst på et godt ull pledd, men finner ikke så mange. Og det er mye dyrt av det jeg finner !!! :) Eller det ok med de vanlige helsepleddene?

Helseteppe og to Røros pledd her!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Purelan (brystvortesalve) er et must her! Har kjøpt på vitus apotek i steden for apotek1, fordi på vitus så får du en mye større tube for omtrent samme summen!
Ammeinnlegg er greit å ha!
Store, gode truser, som ikke strammer (til dagene etter du er hjemme fra sykehuset, og er ferdig med nettingtrusene du får der).
Jeg hadde også med meg ett par smokker (ferdigkokte) på sykehuset, som jeg fikk bruk for!
Hehe, her går det også i brystvortesalve allerede. Og ammeinnlegg. Jeg bruker mammatruser fra KappAhl som er digre men veldig behagelige å ha på!

Hjemmestrikka tepper og vanlig helsetepper her.
Tepper er gode å ha i alle former.

Jeg sliter som regel med såre brystvorter, så for meg hjelper det med brystskjold.
Jeg passer på å ikke bruke det ved hver amming.

Sensitiv vaskepulver/flytende til babyklærne
En god olje og mange vaskekluter
Saueskinn ville jeg ikke klart meg uten
Nøstebarn ullpysj, genial nå om vinteren

Fantastisk med gode råd :D
Salve til brystvortene har jeg klart. Og kjøpte noen mamma truser og va på apoteket og kjøpte store bind. Hehe, hjelpes. Ble tatt med litt bak skranken og kunne jo velge i alle str og fasonger omtrent.. Vet ikke hva jeg begir meg ut på merker jeg ! :P

Jeg får låne en manuell bryst pumpe - tenker at jeg ikke vil kjøpe inn for mye før jeg vet om jeg vet om jeg kan amme i d hele tatt.

Hadde dere med pysj / nattkjole til sykehuset?

Salve til brystvortene har jeg klart. Og kjøpte noen mamma truser og va på apoteket og kjøpte store bind. Hehe, hjelpes. Ble tatt med litt bak skranken og kunne jo velge i alle str og fasonger omtrent.. Vet ikke hva jeg begir meg ut på merker jeg ! :P

Jeg får låne en manuell bryst pumpe - tenker at jeg ikke vil kjøpe inn for mye før jeg vet om jeg vet om jeg kan amme i d hele tatt.

Skal ikke ha med pysj/nattskjorte. Har planer om å ikle meg de sexy sykehusskjortene. Men ikke sikkert di har det om man skal bo på sykehus/barselhotell :-)

app

Her blir det brukt sykehusskjorte!

Så da trenger jeg ikke pakke med det til meg selv da :D Bruker dere egne klær på babyen på sykehuset?
Jeg gjorde det ikke sist, for fikk bodyer der da. Men kommer til å bruke egne bodyer på lillebror nå!:) de sier at en må passe på de så godt, for det har en tendens til å forsvinne. Men ser ikke helt det, siden babyen er hos oss hele tiden! Og det er jo vi som skiftet på de også (så sant helsa er i behold :) )

Back
Topp