Utstyr til mamma og baby!

Jeg lånte en cozy fix ammepute forrige gang, vurderer å kjøpe min egen nå, for den var magisk! Reddet en fortvilet førstegangsmamma som akkurat hadde kommet hjem fra sykehuset og strevde med ammingen :p
I tillegg var bæresele et must for meg, jeg hadde ergobaby adapt. Bæresjal fikk jeg aldri helt til, men vil prøve igjen nå.

Det eneste nye jeg vil ha, er Leandervugge med stativ! Savnet noe å gynge baby i forrige gang :Heartred
 
Du tenker på nature sway? Der må jeg signere så uendelig (selvom jeg er enig i det meste su hadde på lista, hehe!).

Den har gjort livet vårt så mye lettere. Vi har et barn som har vært veldig rolig som spedbarn, men jeg har venner som har hatt stor nye av den til kolikkbarn og sånn. Men, for oss - alt ble så forbanna enkelt! Kunne gjøre akkurat hva vi ville, så lenge vi tok med den kunne jentungen sove over absolutt alt. Så lenge man tar med dørkarmfeste tar den utrolig lite plass.

Jeg anbefaler alle å kjøpe den. Den er dyr, men kjøp da seriøst en billigere vogn for å få råd til den.
Hvordan fester du den hjemme? Er det mulig å kjøpe stativ til? Har ikke så lyst til å skru i taket. Men den ser veldig fin ut! :)
 
Hvordan fester du den hjemme? Er det mulig å kjøpe stativ til? Har ikke så lyst til å skru i taket. Men den ser veldig fin ut! :)

Jeg har også sett på den, eller den slyngevugga. Men lurer på om han som blir 4 vil gi de litt mye fart...? :wtf:
 
Jeg har også sett på den, eller den slyngevugga. Men lurer på om han som blir 4 vil gi de litt mye fart...? :wtf:
Haha ja, det er jo også ett hensyn som må tas :rolleyes: Jeg tror min på 4 skal klare å ikke gi for mye fart :)
 
Hvordan fester du den hjemme? Er det mulig å kjøpe stativ til? Har ikke så lyst til å skru i taket. Men den ser veldig fin ut! :)

Har stativ :) Men kommer til å feste den i taket denne gangen, for å få den mest mulig vekk fra 2-åringen ;)

Enkel å ta med seg over alt, her på hyttetur.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20200707-065030_Snapchat.jpg
    Screenshot_20200707-065030_Snapchat.jpg
    16,4 KB · Visninger: 35
Hvordan fester du den hjemme? Er det mulig å kjøpe stativ til? Har ikke så lyst til å skru i taket. Men den ser veldig fin ut! :)

Har stativ :) Men kommer til å feste den i taket denne gangen, for å få den mest mulig vekk fra 2-åringen ;)
Tror vi må ha en sånn en :D

Du vil ikke angre!!! Alle som har lånt den sier at de skal kjøpe sånn til neste unge.
 
Må le litt av meg selv. Skjønner ingen verdens ting av alle disse navnene dere slenger ut :laughing02110 år siden sist, og da var det babybjørn bæresele som liksom var det store :laughing005 Mye å sette seg inn i ser jeg :laughing002
I feel you! 11 år siden for meg.. og ja, vi hadde babybjørn :hilarious:
 
Denne ammeputen!!

https://www.ammebutikken.no/hjelpemidler/cozyfix-ammepute-best-i-test.html
Og bæresjal ja, helt nydelig å bære på den lille:Heartred

Vi var også veldig glad vi hadde lekegrind, så han kunne ligge oppi den helt trygt da vi har to hunder.

Gleder meg også til å kjøpe en del til til søskenvogna, for å kjøpe vogn er det jeg synes var mest stas. Men vi skal bare kjøpe en sittedel til, men det blir gøy det også.

Vi kjøpte masse utstyr, men faktisk veldig lite bomkjøp. Har hatt bruk for alt igrunn. :love2
Skriver under på den ammeputa Gull verdt!
 
Jeg ble aldri venn med sjalene, får prøve igjen ;) Var så varm i starten at jeg ikke orket elastisk sjal. Det jeg har ble i hvert fall veldig varmt! Har tenkt på enten caboo eller ergobaby embrace til bæring i starten. litt mindre bal ;)
Har også en onbuhimo som er grei nå som han er stor, men den er lite brukt. kjøpte den ganske sent, og han vi har er snart 4 og går mest selv nå. I så fall på reise, men det skjer jo heller ikke nå :yuck: Liten og kjekk å ha med da :D
Jeg likte ikke sjal heller helt til jeg fikk prøve caboo. Liker den veldig godt, så anbefales
 
Jeg trenger ny ammepute, den vi hadde sist fra ?doomoo? Ble fort posete og myk. Trenger en mer fast og stabil. Skal også handle inn en bedre lekematte, funnet en jeg liker som både ser fin ut og virker solid.. fant den på minikids.no og den heter mikro round.

Andre ting jeg tenker/ vurderer å kjøpe er
- lekegrind som kan heves, tanken er å bruke den når baby er liten og jeg er alene hjemme med begge to, må støvsuge eller ikke har nok armer. Noen som har hatt som tenker at det er verdt pengene eller kommer jeg langt nok med Stokke babyseat/ babynest / babybjørn vippestol?

- nytt større babynest

- stelleSEKK fra easylife - blir gal av vesker..

- natureBond silikon brystpumpe. Bruke lite/ingen pumpe med første, men denne her ser veldig grei ut både for oppsamling ved lekkasje på bryst nr 2 under amming og om jeg skulle føle behov for å lette på trykket første ukene. Sist hang jeg over vasken :hilarious:

-bilstolpose

-ny bilstol til baby
 
Utstyr til mor: Hva tenker dere om bh’er?

Jeg har som mange temmelig ømme bryst, og tenker det sikkert er et tidsspørsmål før de vokser ut av mine 75-B bh’er! Hva tenker dere gjøre, kjøpe vanlige større bh’er eller kjøpe ammebh’er? Det er jo ikke noe i veien for å bruke de «til vanlig» heller? Er jo ikke sikkert man blir å amme, men personlig håper jeg at jeg får det til..
 
Utstyr til mor: Hva tenker dere om bh’er?

Jeg har som mange temmelig ømme bryst, og tenker det sikkert er et tidsspørsmål før de vokser ut av mine 75-B bh’er! Hva tenker dere gjøre, kjøpe vanlige større bh’er eller kjøpe ammebh’er? Det er jo ikke noe i veien for å bruke de «til vanlig» heller? Er jo ikke sikkert man blir å amme, men personlig håper jeg at jeg får det til..


Jeg har kjøpt noen på lindex som er supre. Uten sømmer og mer sportsbh. Disse strekkes godt ut så de passer når brystene blir større.
 
Jeg trenger ny ammepute, den vi hadde sist fra ?doomoo? Ble fort posete og myk. Trenger en mer fast og stabil. Skal også handle inn en bedre lekematte, funnet en jeg liker som både ser fin ut og virker solid.. fant den på minikids.no og den heter mikro round.

Andre ting jeg tenker/ vurderer å kjøpe er
- lekegrind som kan heves, tanken er å bruke den når baby er liten og jeg er alene hjemme med begge to, må støvsuge eller ikke har nok armer. Noen som har hatt som tenker at det er verdt pengene eller kommer jeg langt nok med Stokke babyseat/ babynest / babybjørn vippestol?

- nytt større babynest

- stelleSEKK fra easylife - blir gal av vesker..

- natureBond silikon brystpumpe. Bruke lite/ingen pumpe med første, men denne her ser veldig grei ut både for oppsamling ved lekkasje på bryst nr 2 under amming og om jeg skulle føle behov for å lette på trykket første ukene. Sist hang jeg over vasken :hilarious:

-bilstolpose

-ny bilstol til baby

Sniker fra februar, hadde lekegrind til førstemann pga hund, brukte masse og får nok god bruk for den med nr to og. Kjøpte brukt på finn, 500 kr;)
 
Denne ammeputen!!

https://www.ammebutikken.no/hjelpemidler/cozyfix-ammepute-best-i-test.html
Og bæresjal ja, helt nydelig å bære på den lille:Heartred

Vi var også veldig glad vi hadde lekegrind, så han kunne ligge oppi den helt trygt da vi har to hunder.

Gleder meg også til å kjøpe en del til til søskenvogna, for å kjøpe vogn er det jeg synes var mest stas. Men vi skal bare kjøpe en sittedel til, men det blir gøy det også.

Vi kjøpte masse utstyr, men faktisk veldig lite bomkjøp. Har hatt bruk for alt igrunn. :love2
Cozyfix ammepute er helt magisk ja:D hadde ikke den med førstemann, men den skulle jeg virkelig hatt! Solgte den videre etter nr to, men må få tak i en ny nå:smug:
 
Har tenkt å kjøpe ergobaby omni 360, får alle bæreposisjoner, og den trenger ikke spedbarnsinnlegg!

Må finne ut hvilken bil og seteløsninger vi ender opp med før vi kjøper sete, men maxi cozi har kommet med en ny babystol (Modellen heter coral tror jeg) der man kan løfte ut bare «det myke» og la skallet stå igjen i bilen! Den er jeg litt nysgjerrig på:D

Har såvidt begynt å kikke, og må få en oversikt over hva vi har igjen av utstyr i kjelleren, men kjenner jeg må utnytte at dette blir siste gang:joyful:

Newborn-sett og etterhvert bøylesett til tripptrappen var supert! Har heldigvis ikke kvittet oss med det!
 
Back
Topp