Utstyr til mamma og baby!

Vestlandsjentaa

Blir kjent med forumet
Hvis du er inne og googler på forskjellig utstyr til babyen og deg selv, hvilke ting har du merket deg at du ønsker til deg og den lille?
Det er jo så koselig å se på babyutstyr, så jeg tenkte dette ville være en koselig tråd når dagene går sakte :)

og til deg som har barn fra før, hva var dine beste kjøp når det kommer til utstyr til babyen.

For meg så har jeg brukt leandervugga til begge mine og elsket den. Og bæresjalet ble en favoritt❤️ Baby bjørn vippestol var ble også mye brukt. Samt tripp trapp stolen med nyfødt sett.
Gjorde alt for mange bomkjøp, så jeg skal prøve å være flink denne gangen
 
Denne ammeputen!!

https://www.ammebutikken.no/hjelpemidler/cozyfix-ammepute-best-i-test.html
Og bæresjal ja, helt nydelig å bære på den lille:Heartred

Vi var også veldig glad vi hadde lekegrind, så han kunne ligge oppi den helt trygt da vi har to hunder.

Gleder meg også til å kjøpe en del til til søskenvogna, for å kjøpe vogn er det jeg synes var mest stas. Men vi skal bare kjøpe en sittedel til, men det blir gøy det også.

Vi kjøpte masse utstyr, men faktisk veldig lite bomkjøp. Har hatt bruk for alt igrunn. :love2
 
Denne ammeputen!!

https://www.ammebutikken.no/hjelpemidler/cozyfix-ammepute-best-i-test.html
Og bæresjal ja, helt nydelig å bære på den lille:Heartred

Vi var også veldig glad vi hadde lekegrind, så han kunne ligge oppi den helt trygt da vi har to hunder.

Gleder meg også til å kjøpe en del til til søskenvogna, for å kjøpe vogn er det jeg synes var mest stas. Men vi skal bare kjøpe en sittedel til, men det blir gøy det også.

Vi kjøpte masse utstyr, men faktisk veldig lite bomkjøp. Har hatt bruk for alt igrunn. :love2
Den ammeputa ser fantastisk ut! Jeg hadde ei ammepute som var 1,70m lang- den ble lite brukt til amming , men den var deilig i senga og sofaen i svangerskapet :)
 
Jeg brukte bbhugme, var avhengig i minst 3 år! :hilarious::hilarious: Neste gang vil jeg bruke den (eller en ny utgave, den er blitt slapp i fyllet) i senga og en annen en til amming. mulig jeg prøver cosyfix, ser fin ut den. Det ble veldig mye sitting med amming sist, så det er greit å ha noe som er stødig og bra, selv om det går an å bygge opp med vanlige puter.
 
Andre ting vi har brukt mye som jeg kommer på i farta:

- ringslynga (fra kanskje 1 mnd til 3 år, minst) Helt genialt på reise, raskt opp og ned, tar lite plass.

-ergobaby adapt, slapp spedbarnsinnlegg. Brukt mest fra ca 3 mnd opp mot 2 år. Pappan bærte mye i den.

- tripptrapp med nyfødtsett, der satt han mye, veldig kjekt å få han opp i høyde med bordet.

- vippestol, ikke like mye brukt her, men grei avveksling fra gulv og tripptrapp. og genial å flytte med f.eks på badet når jeg sku dusje.

-ikea-stolen, den hvite med avtagbare bein. satt mye bedre i den enn i tripptrapp i starten. kjekk å ha med ut, i bil, hvorsomhelst.

- matte til gulvet og babygym. speil er god underholdning for de små :hilarious:

-bilstolpose, høst/vinterbaby. Mye brukt. neppe like aktuelt for marsbaby, men mulig vi kjøper en tynn variant.

-bilstol som passet rett på understellet til vogna! brukt hele tiden de første 6 mnd i hvert fall.

-base til bilstolen, hadde daua om jeg måtte bale med beltefesting (de fleste har vel base nå). MEN, vår stol kunne festes med både base og belte, det var kjekt når vi f,eks hadde en bil uten isofix, på reise (taxi, buss, fly). Hadde også daua om jeg måtte ta med basen rundt

- prampack til vogna. vi reiste mye, genialt. hendte jeg pakka i den til bilen også, bare hive inn og stroppe igjen, litt «orden» i kaoset i bagasjen.

-skinn og dyne i vognbagen, syns pose ble så stort. brukte ikke posen før vi bytta til sittedelen.

-har hatt alt for mye klær...og sko! :hilarious: Her er virkelig rådet å se litt an hva som trengs.. det ble så vi brukte nesten bare ull, men hadde masse bomullsklær som ble liggende f.eks. kjøpte en god del på forhånd, og fikk også mye. Sko kjøpte vi stadig, men han gikk ikke før 13 mnd :hilarious::hilarious:
 
Andre ting vi har brukt mye som jeg kommer på i farta:

- ringslynga (fra kanskje 1 mnd til 3 år, minst) Helt genialt på reise, raskt opp og ned, tar lite plass.
:hilarious::hilarious:

Du tenker på nature sway? Der må jeg signere så uendelig (selvom jeg er enig i det meste su hadde på lista, hehe!).

Den har gjort livet vårt så mye lettere. Vi har et barn som har vært veldig rolig som spedbarn, men jeg har venner som har hatt stor nye av den til kolikkbarn og sånn. Men, for oss - alt ble så forbanna enkelt! Kunne gjøre akkurat hva vi ville, så lenge vi tok med den kunne jentungen sove over absolutt alt. Så lenge man tar med dørkarmfeste tar den utrolig lite plass.

Jeg anbefaler alle å kjøpe den. Den er dyr, men kjøp da seriøst en billigere vogn for å få råd til den.
 
Du tenker på nature sway? Der må jeg signere så uendelig (selvom jeg er enig i det meste su hadde på lista, hehe!).

Den har gjort livet vårt så mye lettere. Vi har et barn som har vært veldig rolig som spedbarn, men jeg har venner som har hatt stor nye av den til kolikkbarn og sånn. Men, for oss - alt ble så forbanna enkelt! Kunne gjøre akkurat hva vi ville, så lenge vi tok med den kunne jentungen sove over absolutt alt. Så lenge man tar med dørkarmfeste tar den utrolig lite plass.

Jeg anbefaler alle å kjøpe den. Den er dyr, men kjøp da seriøst en billigere vogn for å få råd til den.

Ikke sånn jeg mente, men den ser veldig kjekk ut! Vet også av noen som har brukt denne mye, og vurderer det selv!

Det jeg mente var en sånn:

FFFC9F35-F366-4789-BFDB-682AB925AB71.png
 
Ikke sånn jeg mente, men den ser veldig kjekk ut! Vet også av noen som har brukt denne mye, og vurderer det selv!

Det jeg mente var en sånn:

Vis vedlegget 330440

Åjaaaa, haha! Ja, det har jeg også! Har sjal, ringslynge, mei tai og det siste innkjøpte (greit med gravidmager) onbuhimo :cat:
 
Åjaaaa, haha! Ja, det har jeg også! Har sjal, ringslynge, mei tai og det siste innkjøpte (greit med gravidmager) onbuhimo :cat:

Onbuhimo er fantastisk! Jeg er sånn middels god på å sjale opp på rygg, så ser for meg at den blir perfekt til barnehagehenting i høst når magen kommer. Gleder meg til å prøve å bære i vevd sjal fra starten av denne gangen. Har beholdt det elastiske også, da.
 
Onbuhimo er fantastisk! Jeg er sånn middels god på å sjale opp på rygg, så ser for meg at den blir perfekt til barnehagehenting i høst når magen kommer. Gleder meg til å prøve å bære i vevd sjal fra starten av denne gangen. Har beholdt det elastiske også, da.

Jeg ble aldri venn med sjalene, får prøve igjen ;) Var så varm i starten at jeg ikke orket elastisk sjal. Det jeg har ble i hvert fall veldig varmt! Har tenkt på enten caboo eller ergobaby embrace til bæring i starten. litt mindre bal ;)
Har også en onbuhimo som er grei nå som han er stor, men den er lite brukt. kjøpte den ganske sent, og han vi har er snart 4 og går mest selv nå. I så fall på reise, men det skjer jo heller ikke nå :yuck: Liten og kjekk å ha med da :D
 
Jeg ble aldri venn med sjalene, får prøve igjen ;) Var så varm i starten at jeg ikke orket elastisk sjal. Det jeg har ble i hvert fall veldig varmt! Har tenkt på enten caboo eller ergobaby embrace til bæring i starten. litt mindre bal ;)
Har også en onbuhimo som er grei nå som han er stor, men den er lite brukt. kjøpte den ganske sent, og han vi har er snart 4 og går mest selv nå. I så fall på reise, men det skjer jo heller ikke nå :yuck: Liten og kjekk å ha med da :D

Slår et slag for caboo! Har aldri eid det selv, men har begynt å gi bort i babyshower til venninner, for den er jo voldsomt brukervennlig :smug: Håper på å kunne låne en av de når denne erten kommer :angelic:
 
Onbuhimo er fantastisk! Jeg er sånn middels god på å sjale opp på rygg, så ser for meg at den blir perfekt til barnehagehenting i høst når magen kommer. Gleder meg til å prøve å bære i vevd sjal fra starten av denne gangen. Har beholdt det elastiske også, da.

Ja den er så praktisk! Supert hvis man har småærender i forskjellige butikker! Er da jeg bruker den mest. Og jentungen elsker supermannløft :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 
Jeg syntes caboo ble for varmt, men elsket det elastiske fra aldoria! Mannen vil ha embrace nå, så da vokser nok selebunken litt. Kan jeg kjøpe nytt vevd sjal da? :p Har lyst på en toddlersele også, men vet ikke helt om det kan forsvares når jeg har onbuhimoen :p
 
Jeg syntes caboo ble for varmt, men elsket det elastiske fra aldoria! Mannen vil ha embrace nå, så da vokser nok selebunken litt. Kan jeg kjøpe nytt vevd sjal da? :p Har lyst på en toddlersele også, men vet ikke helt om det kan forsvares når jeg har onbuhimoen :p

Man kan alltid forsvare bæretøy vel :angelic: Sjal kan du jo bruke til begge! Og toddlersele kan du jo bruke i maaaange år totalt.

Jeg forsvarer veldig mye med "jeg skal da ha flere barn" :bag:
 
Må le litt av meg selv. Skjønner ingen verdens ting av alle disse navnene dere slenger ut :laughing02110 år siden sist, og da var det babybjørn bæresele som liksom var det store :laughing005 Mye å sette seg inn i ser jeg :laughing002
 
Må le litt av meg selv. Skjønner ingen verdens ting av alle disse navnene dere slenger ut :laughing02110 år siden sist, og da var det babybjørn bæresele som liksom var det store :laughing005 Mye å sette seg inn i ser jeg :laughing002
Bare vær obs på at det kan bli veldig dyrt hvis du setter deg for mye inn i det :joyful:
 
Back
Topp