Utstyr til babyen

Jeg har kjøpt, vugge, seng, lekegrind, dyner, sengkler, uro, babycall, vippestol, bæresele, vaskekluter, gulpekluter, badebalje, alt av klær jeg trenger i str 50/56, vogn, bilsete, å sikkert mer!
Jeg kommer til å få tepper, vognteppe, vognpynt, babygym og stelleveske! Fikk også helt ny vogn av mamma :D

Da mangler jeg stokke tripp trapp stol, diverse stelleprodukter, ammebh, febertermometer osv..
 
Vi har ingenting selv. Fått låne seng opptil 6 mnd. Strikker noe selv og andre som strikker noe; så har to tepper, en sparkedress, sparkedrakter, sokker og pysjamas. Vi tenker at vi kjøper nyfødt-klær når det nærmer seg. Babynest er under produksjon. Onkel til lille frø fikser bilstol, så det slepp vi tenke på. Det er vårt første så vi må nok ha det meste av babyting
 
Har kun kjøpt 4-5 klesplagg ennå. Og så har svigers kjøpt sprinkelseng brukt til oss. Synes det er så tidlig å begynne å handle inn utstyr ennå jeg. Får meg ikke helt til å kjøpe vogn osv. ennå. Det bunner nok litt i at vi skal flytte om noen uker, så er spent på hvordan kjøpetrangen blir når vi er på plass i huset. :p Plutselig har jeg vel kjøpt og bestilt alt. :eek: ;)
 
Huff, blir nesten litt stressa når eg les slike trådar, og føler meg veldig treig.. Er førstegangs, og einaste utstyret som er i boks er ei seng opp til 6 mnd som me skal låne.. og svigers vil kjøpe seng etter den tid. Har byrja kika på barnevogn/bilsete, men er så mykje å velje i.. Me skal bu på to plassar i starten, så må tenke litt dobbelt... Trur me må finne litt ut av behov etterkvart óg, og at ikkje alt som det står om her og der faktisk trengs frå starten, kanskje ikkje i det heile teke. Håpar det er de ivrige skribentar som er ganske tidleg ute å handla, og at eg har bra tid på meg endå.. ☺
 
Huff, blir nesten litt stressa når eg les slike trådar, og føler meg veldig treig.. Er førstegangs, og einaste utstyret som er i boks er ei seng opp til 6 mnd som me skal låne.. og svigers vil kjøpe seng etter den tid. Har byrja kika på barnevogn/bilsete, men er så mykje å velje i.. Me skal bu på to plassar i starten, så må tenke litt dobbelt... Trur me må finne litt ut av behov etterkvart óg, og at ikkje alt som det står om her og der faktisk trengs frå starten, kanskje ikkje i det heile teke. Håpar det er de ivrige skribentar som er ganske tidleg ute å handla, og at eg har bra tid på meg endå.. ☺

Du har god tid! Eneste grunnen til at vi har bestilt er fordi vi hadde vinterferie, og derfor god tid til å gå i butikken på dagtid. Ellers hadde vi venta lengre. Planen vår er å kjøpe minst mulig i forkant, og heller se an behovet etterhvert. Når det gjelder utfordringa med å ikke få alle utgiftene på en gang, så er jo det bare å sette de til side ved hver lønning. Jeg er forresten også førstegangs ;)
 
Til nå har vi kjøpt: Simo duo vogn(kommende morfar som kjøpte), lammeskinn, bilstol med base, bilstolpose(brukt), Voksipose(brukt), dyne med sengklær, gulpekluter, noe klær i litt forskjellige størrelser, helseteppe. kjøpte tøfler i lammeull på salg.

Ellers har vi noe strikkeklær fra da jeg var liten som vi har leita fram fra loftet. Mamma er i full gang å syr babynest og strikker babyteppe. Vognteppe strikka jeg for noen år siden :D

Vi tar det litt her og der med innkjøp for å fordele det litt utover flere lønninger, siden det er mye greier som må i hus til babyen kommer :p
 
Back
Topp