Utstyr - siste småtteriet

Tror jeg må lage meg en liten liste, har omtrent ikke kjøpt noe til minstemann og ingenting til meg selv.

På lista må iallefall
Purelan
Ammeinnlegg
Nyfødtbleier
Sokker til minsten
Noen luer
Myke bukser
Laken til vogn og seng (hvem spiser lakene her i huset??)

Har fått ordnet mye de siste dagene, merket i fet skrift:
Pysjamaser (hadde 4 brukte i str 56, kjøpte 1 ny for syns skyld :p )
Yttertøy den første tiden (bruker hentesettet i ull)
Bæresjal, Caboo
Flere håndklær og vaskekluter (hadde allerede kjøpt kluter :p Kjøpte noen ekstra for sikkerhetsskyld :p )
Ammeinnlegg
Neglsaks
*bestilt*
Febertermometer *bestilt*
Sebra vognleke (Lage selv...?)
Spilledåse/uro til seng (dropper)
Spilledåse/uro til lekegrind
Setebeskytter til bilen (Prince Lionheart <3 )
Leketeppe til lekegrind *bestilt*
Baby Q-tips
Brystvortesalve

Nesesuger *bestilt*
Bilspeil *bestilt*
Flere gulpekluter? (må bestille)

Under vurdering:
Grått lammeskinn til vognen *bestilt*
Leke til bilstol
Reiseseng (dropper?)
Tåteflasker (hadde 3 aventflasker fra gratispakkene, holder til behovet skulle melde seg :) )

H
Bæresjal, Caboo
Flere håndklær og vaskekluter (hadde allerede kjøpt kluter :p Kjøpte noen ekstra for sikkerhetsskyld :p )
Ammeinnlegg
Neglsaks
*bestilt*
Baby Q-tips
Brystvortesalve

Nesesuger *bestilt*
Bilspeil *bestilt*

Under vurdering:
Leke til bilstol
Reiseseng (dropper?)
Tåteflasker (hadde 3 aventflasker fra gratispakkene, holder til behovet skulle melde seg :) )
Hvilken nesesuger har du bestilt?

Da tror jeg faktisk jeg er i mål. Bortsett fra pumpa og babycallen. De to tingene er det noen andre som ordner og jeg får det vel etter påske.

I dag fikk jeg kjøpt de første klærne til lillegutt selv. To omslagsbodyer (elsker de) og to bukser med fot. (Sokkene bare sparkes av :-P )

Og en fin snekkerbukse med tilbehør til 17.mai. og en janus ull-lue. De har så fin passform.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Er nesten i mål, mangler babygym og bilspeil! Men ellers har vi alt nå.. Godt å vite at det aller meste er på plass :-)

Sent from my MT27i using BV Forum mobile app

Æsj. Skulle montere stellebordet jeg hadde fått i posten i dag, og oppdager at det er ødelagt - sikkert i transport eller noe :(
ImageUploadedByBV Forum1397681591.288153.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Bæresjal, Caboo
Ammeinnlegg
Neglsaks
*bestilt*
Baby Q-tips
Brystvortesalve

Nesesuger *bestilt*
Bilspeil *bestilt*

Under vurdering:
Leke til bilstol
Reiseseng (dropper?)

Hvor har du bestilt grått lammeskinn?:)

H

Hvilken nesesuger har du bestilt?
Oj! Glemte å svare; jeg har oversendt en liste til babybutikken som vi skal hente vogna i. Derfor aner jeg ikke eksakt hvilken det blir, dem hadde flere forskjellige inne så vi må nesten ta en titt :)

Hvor har du bestilt grått lammeskinn?:)

Jeg har bestilt (lagt av) i den lokale babybutikken vår slik at det ligger klart når vi henter vogna. Dem er tilknyttet Baby Care, men grå lammeskinn til baby har jeg sett nesten alle steder vi har vært. Så sist på Barnevognhuset Rudo, dem har også nettbutikk mener jeg :)

Laken til vogna må jeg huske!

Tror de minste laknene til vugge er de enkleste å få tak i. Emmaljunga har egen sengepakke til sine vogner men disse koster vel 750,- boksen. :)
Supert, takk for tipset! Har kjøpt laken til madrassen i leander-vugga, da regner jeg med at jeg kan bruke det :-)

Jeg kjøpte siste småtteri på mandag, 1 uke etter jenta mi var kommet, for da så vi mer hva vi mangla:

•Nesesuger (hun er tett annenhver dag omtrent, så vi løser opp med morsmelk, og suger det ut)
•Ammepute (manglet en del støtte under amming, og puta hjelper masse)
•3 nye bodyer i str 50 og 3 i str 56. (Vi hadde bare 3 bodyer i str 50, og vi vasker dem hele tiden, og vi ville ha noen mer jentete bodyer nå som vi vet kjønnet)
•Et ekstra håndkle
•Flere frottėkluter (bruker dem under brystet når jeg ammer, for de fosser)
•Engangs ammeinnlegg (60 pk)
•En kam, hun har jo massevis av hår!
•5 bokser tørre engangskluter
•Oppsamlingsglass til melk, som kan fryses (kan kobles til brystpumpa jeg har bestilt)
•Et par ekstra sokker og en litt tynnere lue

•Har bestilt manuell brystpumpe fra avent. Venter den i posten i dag. Går så tregt å håndmelke, og har mye melk noen deler av døgnet, og lite i andre.

Mangler febertermometer!

Jeg kjøpte siste småtteri på mandag, 1 uke etter jenta mi var kommet, for da så vi mer hva vi mangla:

•Nesesuger (hun er tett annenhver dag omtrent, så vi løser opp med morsmelk, og suger det ut)
•3 nye bodyer i str 50 og 3 i str 56. (Vi hadde bare 3 bodyer i str 50, og vi vasker dem hele tiden, og vi ville ha noen mer jentete bodyer nå som vi vet kjønnet)
•Et ekstra håndkle
•Oppsamlingsglass til melk, som kan fryses (kan kobles til brystpumpa jeg har bestilt)

•Har bestilt manuell brystpumpe fra avent. Venter den i posten i dag. Går så tregt å håndmelke, og har mye melk noen deler av døgnet, og lite i andre.

Mangler febertermometer!
Foretrekker du tørre engangskluter i forhold til våtservietter?? Har bare kjøpt inn våtservietter, men har vurdert de tørre også...

Foretrekker du tørre engangskluter i forhold til våtservietter?? Har bare kjøpt inn våtservietter, men har vurdert de tørre også...

Ja, selv om våtservietter skal være milde, så vil det alltid være noen tilsetningsstoffer i den, så vi har vurdert det sånn at vi helst bruker de tørre. Men man foretrekker forskjellige ting.

Kjøpte selv inn masse våtservietter i forkant, men etter noen dagers stell har vi funnet ut hva som passet oss best.

Tipper vi bruker mer våtservietter etterhvert, når hun blir større.

•Et ekstra håndkle

Mangler febertermometer!

Takk for dette innlegget. Er faktisk veldig ok å få vite litt om erfaringer man(her: du) har gjort seg etter fødsel. Du rydder litt i hodet mitt, liksom.

Har det meste fra før, men det er likevel litt igjen.

Ettersom vi har to jenter fra før og får gutt nå må vi kjøpe litt klær. Var visst mye "jentete" i de pappeskene jeg pakket ut.... Andre ting er brystpumpe (lånte sist), ammetopper og babyolje.

Hmmm, var det ikke mer?

Back
Topp