Utstyr og slikt:)

babynest, soft bag til vogna som jeg kan ta lett inn og ut, god ammepute (viktig at den er fast, hadde babydan sist), ny vognpose (den til bugaboo er dårlig! reklamert 2 ganger allerede) og babygym hadde vi ikke sist og savnet VELDIG! vurderer new born seat the tripp trapp, da jeg tror dette kunne være lurt med nr 2...

ellers tipser jeg dere første gangs om bæresele (jeg hadde angelpack, babybjørn og caboo. allesammen fine til forskjellige formål og aldere), vippestol, sprinkelseng man kan ta av fronten på og ha inntil senga si, adapter til bil stol for vogn understellet

Hvis baby bjørn er så elendig vil IKKE jeg ha det jeg heller:) Men eh… hvordan er ergo baby? Kan trenge å ha armene fri iblandt;)

Helt elendig er det ikke altså, og mange er fornøyd med det. Men jeg tror mange av de er det fordi de ikke kjenner til alternativene. Det aller viktigste er at man bærer, både fordi det er praktisk og gir nærhet.

Ergonomisk riktig stilling får man når ryggen er lett krumma, knærne er høyere enn rumpa, og støtten i bæretøyet går helt ut til knehasene på babyen. Beina og rumpa skal liksom forme en M, hvor de to toppene er knærne og bunnen i midten er rumpa (ikke så bratt altså). Med ergonomisk riktig stilling trenger man ikke å begrense bæringa, fordi belastninga blir riktig fordelt. Med Babybjörn er ikke stoffet så bredt at det går fra kne til kne (mulig de har ny modell som gjør det), og ingen av de jeg har sett gir riktig stilling med knærne høyere enn rumpa. Da blir belastning på hofter og rygg større, og man må begrense bæringa av den grunn. Det funker HELT fint for kortere stunder, også framovervendt, men bør ikke gjøres over tid. Formsydde seler som Ergobaby (original, 360, flere modeller), Angelpack, Beco o.l. gir (ved riktig bruk, selvsagt) ergonomisk riktig stilling, og er ganske ofte mer behagelige for bæreren også. Da har man bæretøy man kan bruke i flere år, som er behagelige å bære i, og man trenger ikke å tenke på belastning for babyen. Når de da også ikke er særlig dyrere, syntes jeg valget var lett å ta :)

har brukt både Angelpack og Ergo mye, og har hørt mye bra om den nye Ergobaby 360. Den har de på Barnas hus hvertfall, så det går å prøve. Jeg syntes ikke Ergobaby var praktisk med nyfødtinnlegget, da brukte jeg heller Angelpack eller elastisk sjal (Close Caboo funker fint). Men når baby var stor nok til å sitte i Ergobaby uten nyfødtinnlegget var jeg veldig fornøyd med den.

Bortsett fra at jeg ønskee meg babynest, så har vi det vi trenger fra før da vi har en på 20 måneder allerede. Kan ikke komme på noe jeg følte jeg manglet sist. Eneste er at jeg har strikkedilla, så et nytt babyteppe og hentesett +++blir det nok.

Har også strikkedilla, men er så usikker på hvilke plagg man trenger til en baby / hva som bare er til pynt / hva som faktisk blir mye brukt. Noen tips/erfaringer siden du har en på 20 måneder? :)

Denne gangen vil jeg ha babynest!! Moby wrap (bæresjal) og manduca hadde jeg ikke overlevd uten :) Også skal jeg se om nestemann tar smokk, det gjorde ikke førstemann :p

Hvis baby bjørn er så elendig vil IKKE jeg ha det jeg heller:) Men eh… hvordan er ergo baby? Kan trenge å ha armene fri iblandt;)
Ergobaby erfantastisk å gå med, og bebis sitter godt! Lillemor er nå litt over 2 år, og sitter fortsatt greit i den ved kortere behov =) Det er med en ekstra spedbarnspute til den for å bruke mens de er helt små. Den er trygg og enkelå bruke, og har gode seler som gjør at belastningen fordeles bra! =) Den er VIRKELIG verdt pengene!!!

Har også strikkedilla, men er så usikker på hvilke plagg man trenger til en baby / hva som bare er til pynt / hva som faktisk blir mye brukt. Noen tips/erfaringer siden du har en på 20 måneder? :)
Jeg strikka hentesett. Det brukte vi lenge. Noe annet som ble hyppig brukt var strikka bilstolpose, babyuggs, mariusdressen og sokker (hadde oktoberbarn sist)

Denne gangen vil jeg ha babynest, bilstolpose og babysete til tripptrappstolen :) jeg vil også unne meg en ekstra fin vognpose ;)

Babycall me kamera å adapter for å ha bilstolen på vogna når jeg skal levere størstemann i barnehagen ;)

Jeg skal ha ergobaby og babynest. Håper vi får brukt vugga og vogna denne gangen ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

jeg er litt lav og tynn og vil anbefale dere mammaer som også er "petit" og skaffe dere angelpang (bæresele). ganske lik ergo baby, men ergo baby er stor! den var altfor stor til min kropp. angelpack var mye lettere og nettere :) veldig fornøyd! Caboo var helt ok, men siden jeg var så smal, så kom de metall ringene inn på magen, isteden for å være på siden/ryggen og det var vondt når man bar en stund.. tror det finnes bedre der ute...
fikk en gratis babybjørn da vi kjøpte vogna, og den er veldig praktisk. engel å bruke og god å ha på. ja det finnes forskjellige modeller, de er mye mer opptatt av sittestillingen til baby nå :)

Back
Topp