Utstyr og slikt:)

line02

Glad i forumet
Litt inspirert fra Jan-16 forumet:)

Er det noe spesielle baby-ting dere tenker dere MÅ ha??

Mange har jo barn fra før, mange har prøvd lenge og for mange er det første gangen..

-Er det noe dere savnet første gang?
-Noe dere har tenkt lenge på at hvis dere ble gravide, så SKAL dere kjøpe dette??

Jeg selv ønsker meg så innmari slik babybjørn bæresele(vet ikke hva det heter).. Hadde ikke det med førstemann, og det savnet jeg veldig:)
Samtidig har jeg lyst på sånn bilstol-understell, dersom babyen sovner i bilen og jeg skal en kjapp tur inn på butikken bare kan klipse bilsete oppi der..(førstemann sov kun i bil som baby, og våknet hver gang jeg været han over i vognen)

Kom med tips, inspirasjon og gjerne bilder??:)

Skal ha babynest. Lagde selv sist men ble ikke fornøyd. så nå vil jeg ha en sånn fin en :) Og babycall med kamera :P

Denne gangen vil jeg gjerne ha babynest, det hadde jeg ikke med de to andre:)

Babynest var lifesaver med nr en, han sov så godt der <3

Vippestolen og babygymmen brukte vi også mye, han elsket det.

Denne gangen har jeg skikkelig lyst på ei fin stelleveske. Jeg håper å være hjemme lenger enn sist, og da er det ok å bruke litt penger på det, syns jeg. Vi har jo mye annet utstyr fra før...

Anbefaler ikke babybjørn, av ergonomiske grunner. Men Ergobaby var gull verdt da lillemor var lita og ikke kunne legges ned. Glaf jeg valgte å beholde den. Denne gangen har jeg veldig lyst på Babynest, og kanskje... tja. Nei, hadde vel mer enn jeg trengte sist :-P hihi. . Så utstyr føler jeg meg trygg på.. Jeg er bekynret for amminga jeg. Fikk den ikke ordentlig til forrige gang pga arrvev i nippelen etter piercing. Håper det blir bedre denne gangen

Kunne godt tenkt meg en GOD baby bjørn bæresele eller liknende. Har en gammel en som jeg har brukt de to andre gangene, men den er ikke god for den gir ingen støtte i ryggen. En babynest hadde og vært fint:) brukte dyner, tepper, puter o.l. de andre gangene, for å lage rede he he

Forrige gang var bæretøy et must, og noe som ga utrolig mye glede. Hadde elastisk sjal, ringslynge, meitai, formsydd (ala Ergobaby) og vevd sjal, noe brukes fortsatt, men han vil helst gå sjøl nå. BabyBjörn ville jeg holdt meg unna, greit at noen av de nyeste modellene er forbedra men det finnes så mange mye bedre alternativer som faktisk gir ergonomisk korrekt bærestilling, så jeg skjønner ikke vitsen.

God ammepute var veldig kjekt de første månedene.

Newborn-sete til Tripptrapp-stolen var hyggelig og praktisk.

Det jeg kanskje vurderer nå, som vi ikke hadde sist: bilstolpose (kan også brukes i vogna, kanskje), og babynest.

Bæretøy er gull :) Jeg har tatt vare på nesten alt etter førstemann, så det blir nok ikke så mye shopping på meg. Mangler seng og bag til vognen. Blir det en jente må jeg nok ha noe rosa i tillegg til alt det blå :)

Oj, dette med den babybjørn bæreselen var jeg ikke klar over..

Da skal jeg jo heller ha den som gir ergonomisk korrekt bærestilling:)

Jeg vil også ha den tripptrapp stolen med newborn sete:)
Plutselig mye jeg fikk lyst på allikevel:)

Babynest er ihvertfall noe jeg veit jeg skal ha. Ellers så synes jeg det er litt vanskelig å vite helt hva man trenger og hva man ikke trenger. Det kommer jo selvfølgelig an på babyen også:)

Bortsett fra at jeg ønskee meg babynest, så har vi det vi trenger fra før da vi har en på 20 måneder allerede. Kan ikke komme på noe jeg følte jeg manglet sist. Eneste er at jeg har strikkedilla, så et nytt babyteppe og hentesett +++blir det nok.

Jeg har lyst på izi sleep eller hva den heter, den man kan ta stolen ut av bilen å slå ned ryggen på så de kan sove ferdig.. Ble ikke den noen av de forrige gangene :p

Også vil jeg ha bag til den vogna vi har til minstemannen nå, for den er så sykt god å trille! Har city mini gt :)

Åå ja, vil ha sånn "gynge vippestol" :p

Forrige gang var bæretøy et must, og noe som ga utrolig mye glede. Hadde elastisk sjal, ringslynge, meitai, formsydd (ala Ergobaby) og vevd sjal, noe brukes fortsatt, men han vil helst gå sjøl nå. BabyBjörn ville jeg holdt meg unna, greit at noen av de nyeste modellene er forbedra men det finnes så mange mye bedre alternativer som faktisk gir ergonomisk korrekt bærestilling, så jeg skjønner ikke vitsen.

God ammepute var veldig kjekt de første månedene.

Newborn-sete til Tripptrapp-stolen var hyggelig og praktisk.

Det jeg kanskje vurderer nå, som vi ikke hadde sist: bilstolpose (kan også brukes i vogna, kanskje), og babynest.
Hvis baby bjørn er så elendig vil IKKE jeg ha det jeg heller:) Men eh… hvordan er ergo baby? Kan trenge å ha armene fri iblandt;)

Skikkelig bæretøy, kjøpte noe greier sist men ble ikke fortrolig med den.

Ang sånn adapter for bilsete på vogn så er det veldig praktisk hvis man har en vogn som tar stor plass, men vesla våknet hver gang vi tok ut setet uansett. De skal jo helst ikke sitte så lenge om gangen i de setene uansett.

Babynest har vi fra sist og det ble mye brukt (på sofaen, i vogga, på senga) så anbefaler det varmt

Skal kjøpe sele til vognbaggen vår, lillemor var klar til å kravle ut av vogna da hun var 4 mnd og jeg visste ikke at det gikk an å kjøpe sele

Back
Topp