Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Bæresele som passer nyfødt, eller lære meg å bruke bæresjal. Brukte nesten utelukkende bæresele (ergobaby 360) fra når sønnen min var 4 mnd. Men klarte ikke å bruke den med spedbarnsinnlegget. Å gå fra vogn til bæresele ga meg utrolig mye lykke og frihet, i hvert fall i et års tid. Vil også øve mer på å ha ungen i bæresele på rygg når den blir større. Fikk det ikke til med bæremeis.
Har også vurdert vippestol. Sist var jeg veldig opptatt av ergonomi, mens nå kommer jeg nok til å tenke mer praktisk og at ting løser seg. Det viktigste er å få hverdagen til å funke, så går resten seg til.
Usikker på hvordan det er med melkeproduksjon når man har født før, men hvis ikke melka kommer med en gang nå, så vil jeg gi mme fra kopp. Skulle ønske noen på sykehuset (av de fjorten damene som prøvde å vise meg hvordan jeg skulle amme) kunne sagt at melka kommer gjerne ikke før etter noen dager. For meg kom den på dag 4. Så mme skal jeg definitivt ha i bakhånd!
Bæresele som passer nyfødt, eller lære meg å bruke bæresjal. Brukte nesten utelukkende bæresele (ergobaby 360) fra når sønnen min var 4 mnd. Men klarte ikke å bruke den med spedbarnsinnlegget. Å gå fra vogn til bæresele ga meg utrolig mye lykke og frihet, i hvert fall i et års tid. Vil også øve mer på å ha ungen i bæresele på rygg når den blir større. Fikk det ikke til med bæremeis.
Har også vurdert vippestol. Sist var jeg veldig opptatt av ergonomi, mens nå kommer jeg nok til å tenke mer praktisk og at ting løser seg. Det viktigste er å få hverdagen til å funke, så går resten seg til.
Usikker på hvordan det er med melkeproduksjon når man har født før, men hvis ikke melka kommer med en gang nå, så vil jeg gi mme fra kopp. Skulle ønske noen på sykehuset (av de fjorten damene som prøvde å vise meg hvordan jeg skulle amme) kunne sagt at melka kommer gjerne ikke før etter noen dager. For meg kom den på dag 4. Så mme skal jeg definitivt ha i bakhånd!
Vi har en Rockit. Den reddet oss en liten periodeKom på en ting! Skal kjøpe en av de dingsene som automatisk rugger barnevogna!!! Herlighet, DET savnet jeg i 2018! Trillet og trillet og trillet hver dag, for lille våkna nesten med en gang vi parkerte vogna.
Har hørt om Rockit, en venninne var fornøyd med den. Har dere noe erfaring med lignende dingser?
I teorien ja, men i praksis er det ikke alltid sånn. Det er jo en grunn til at de går ned i vekt etter fødsel. Det tæres på lagerene. Mange er sultne selv om de får de dråpene råmelk som liksom skal være nok og når de hyler på andre døgn er det kjekt å kunne gi et par ml mme. Det er overhode ikke noe galt i detDu trenger ikke gi mme selv om det bare kommer noen dråper råmelk de første dagene, med mindre helsepersonell sier noe annet.. de får masse næring fra morkaken rett etter fødsel, og en liten teskje råmelk er nok til å fylle magesekken..
I teorien ja, men i praksis er det ikke alltid sånn. Det er jo en grunn til at de går ned i vekt etter fødsel. Det tæres på lagerene. Mange er sultne selv om de får de dråpene råmelk som liksom skal være nok og når de hyler på andre døgn er det kjekt å kunne gi et par ml mme. Det er overhode ikke noe galt i det
Ja, for all del. Alle får det bedre med mat og søvn. Da hadde du en fin barnepleier tenker jeg Er blitt en liten fanesak for meg dette med amming og mme. Morsmelk er selvsagt best, men man begår ikke en kriminell handling ved å gi litt mme. Synes de drar den litt for langt. Hvert fall på barselhotellet på Ullevål. Vi hadde sikkert 15 forskjellige innom på de 3 dagene vi var der. Alle litt sånn bryske øst-europeere som rev og klemte meg i puppen og skapte et skikkelig oppstyr rundt ammingen. Babyen ble stressa, jeg ble stressa og det ble en elendig start. Hadde vi fått ro til å finne ut av det selv tror jeg babyen hadde knekt koden før. Han gjorde jo det med en gang vi kom hjem. Og det at de nektet å komme med litt mme til oss synes jeg også var ganske sjokkerende. Nevnte opplevelsen på helsestasjonen på 6-ukerskontrollen og de sa at barselhotellet har fått mange klager pga. nettopp det. Så nå forbereder jeg alle mine venninner som er førstegangs på ammemaset og at de ikke må la seg stresse av det. At de må stole på seg selv og babyenHelt enig. Vår eldste gråt og gråt og gråt den tredje natten og da kom det heldigvis en barnepleier med 5ml mme, jenta sovnet, vi sovnet og alle fikk det bedre.
I teorien ja, men i praksis er det ikke alltid sånn. Det er jo en grunn til at de går ned i vekt etter fødsel. Det tæres på lagerene. Mange er sultne selv om de får de dråpene råmelk som liksom skal være nok og når de hyler på andre døgn er det kjekt å kunne gi et par ml mme. Det er overhode ikke noe galt i det
Hva vil dere ha til denne babyen som dere ikke hadde til de forrige? Hit me!