utsolgt!!

niva

Elsker forumet
Utsolgt for pergo joooo [:@] *hyyyyyyl*
 
Jeg har fått inntrykk av at det alltid er utsolgt.
Kanskje apotekene burde begynne å ta inn mer.
 
men må vel ha ny resept da? eller kan jeg få tilsvarende produkt på apoteket på den resepten jeg har?

Er hos produsenten det er utsolgt ja.
Jaktet febrilsk på en pakke forrige mnd
 
Ikke at det hjelper deg akkurat nå, men du kan jo høre med apoteket om de kan holde av til deg når de får inn igjen. Pergomangel har det vært nesten ett år nå, så jeg ville satset på å stå på "venteliste" eller i det minste gjøre en avtale om at de ringer når det er på vei inn.
Sånn situasjonen er nå, er det greiere å ha en pakke eller to liggende en stund enn å stå der uten når man først trenger de.

Hvis du skal ha en annen medisin må du ha ny resept ja, siden det andre ikke er registrert legemiddel i Norge kan ikke apotekene gi det ut som synonympreparat. Dessuten må det spesialbestilles til deg fra et apotek som har lisens til det, de har det rett og slett ikke på lager.
 
grrr..samme her! Tomt på apoteket! Men plutselig fant jeg en uåpnet eske i skapet! [:D]
 
dette blir jo "bare" 3. mnd jeg tar pergo, så er ikke kjent med de utsolgt problemene,  og legen min er sykemeldt så aner ikke om jeg skal begynne med dobbel dose,, eller om jeg må ta flere prøver. men fikk resept på 5 pakker sa han så lurer på å hente ut alt på en gang nå om jeg finner et apotek som har.

går jo ant som Ivara sier, og sette seg på "venteliste"... hmm...
 
Virker som om de til stadighet har leveringsproblemer. Kanskje de trenger en ny leveringssjef [;)] Heldigvis fikk jeg bunkret opp i juni før vi flyttet til usa. Håper det snart løsner.
 
Ja, dette var virkelig ubeleilig for oss også. Gikk "rykter" på apoteket at de ventet leveranse i uke 31. Hadde ikke kommet i går så når det kommer skal jeg krøpe allt på en gang. Vil ikke risikere å stå uten en gang til.
 
fått beskjed idag om at produsenten dessverre ikke klarer å levere til de norske apotekene før (forhåpentligvis) i uke 37 eller 38 (frem til for etpar dager siden sto det uke 31 fra produsenten...)

Usikker på hvor fort man kan få fra Tyskland, redd det kan ta nesten like lang tid
 
her var det uke 37 på ditt apotek, og 39 på +apotek... så blir nok en mnd eller to uten [&o]
hun på sykehusapoteket ringte jo både til kjedene i molde og tr.heim for å høre om de hadde og kunne sende nedover, men nei
 
huff, så frustrerende!! [:@]
 
ORIGINAL: racesnuppsi

huff, så frustrerende!! [:@]

husker noen skrev noe om pergomangel da jeg brukte de også, i januar/februar.
Håper de får inn ett tonn med pergo FORT!
 
sniker litt..
dere som er i bergensområdet jeg annbefaler en tur til sykehusapoteket som ligger samme egt som hovedinngangen på sentralblokken..
var der jeg hentet kur nr to...
husker at jeg fikk siste pakken på apoteket på galleriet nemmelig når jeg skulle ha.
har ikke hatt problemer med sykehusapoteket.. (tips)
 
ORIGINAL: racesnuppsi

huff, så frustrerende!! [:@]
 
Pergo er visst på vei ut av produksjon, men dere kan be om en resept på Clomid i stedet! Er visst akkurat det samme, eneste forskjellen er at apoteket må ha 3 kopier av resepten.. :)

Jeg skal å levere mine imorgen, og så var det mellom 7-10 dager venting. Men siden dette er et vedvarende problem trodde legen min at de fleste apotekene hadde Clomid inne for tiden.. :)
 
Ingen beskjed til apotekene ennå om at Pergotime er på vei ut av produksjon, selv om vi ikke har fått noen indikasjon for hvorfor det er produksjonsproblemer.

Produsenten av Clomid har ikke søkt om godkjenning til å ha sitt produkt på markedet i Norge, så hver enkelt ekspedisjon av denne må godkjennes av Legemiddelverket ved utlevering.

Fordi vi har fått beskjed om kun midlertidig produksjonsproblem, tas det ikke inn store mengder av legemiddel som ikke automatisk kan selges i Norge, derfor lang leveringstid på alternativt legemiddel
 
ORIGINAL: tonnen

Ingen beskjed til apotekene ennå om at Pergotime er på vei ut av produksjon, selv om vi ikke har fått noen indikasjon for hvorfor det er produksjonsproblemer.

Produsenten av Clomid har ikke søkt om godkjenning til å ha sitt produkt på markedet i Norge, så hver enkelt ekspedisjon av denne må godkjennes av Legemiddelverket ved utlevering.

Fordi vi har fått beskjed om kun midlertidig produksjonsproblem, tas det ikke inn store mengder av legemiddel som ikke automatisk kan selges i Norge, derfor lang leveringstid på alternativt legemiddel


Hmm.. Jeg fikk høre det på sykehuset at pergo var på vei ut, men kan jo hende jeg enten hørte feil eller at legen sa feil!
Clomid må bestilles til hver enkelt, så det kunne ta litt tid..
 
Er det noen som har kjøpt clomid(pergo) på nett, eller vurdert å gjøre det? Jeg lurte på det og har sett på mulighetene, men har ingen erfaringer med kjøp av medisiner på nett. Men det er jo verdt å sjekke ut.
 
sjekk legemiddelverket.no i forhold til lovgivningen. Husker ikke hvordan det er, men preparatet er reseptpliktig i Norge, så tror det kreves resept for å være sikker på at det ikke stoppes i tollen
 
Back
Topp