Utslett

Ser sånt ut, begge mine første har hat det minste har ikke fått enda.

Tror det ja.. Ser på google at flere har hatt god hjelp av salven som heter aderma. Kanskje verdt å prøve? :) (Er egentlig imot å bruke så mye salver og kremer på fersk babyhud, men er jo ikke noe kjekt når babyen har såpass med utslett i ansiktet)

Tror det ja.. Ser på google at flere har hatt god hjelp av salven som heter aderma. Kanskje verdt å prøve? :) (Er egentlig imot å bruke så mye salver og kremer på fersk babyhud, men er jo ikke noe kjekt når babyen har såpass med utslett i ansiktet)
Har tenkt at jeg ikke burde smøre noe på, men idag måtte jeg prøve. Hun er blitt så tørr i huden i ansiktet. Har ikke aderma, men en lignende krem fra apoteket med samme egenskaper, så får se om det hjelper :)

Jepp! Min har også! Hun er litt rød i tillegg, så ser litt kvisetryne ut :p

Men jeg har sett at de har forsvunnet av seg selv noen plasser, og kommet andre plasser. Nå har hun endel, men holder meg fra å smøre nå på d.

Så får evt helsesøstra kommentere d når vi kommer i neste uke.

Min har det også, lurte litt på hva det var :)
Ikke like mye, men ser det blir litt mer nå, men skal på 6 ukerskontroll på tirsdag med henne så blir det mye mer tar jeg det opp da :)

Min har også fått det ila siste uken! Like mye på ene siden av ansiktet, litt mindre på andre, i tillegg til på brystet... Har antatt at det er hormonutslett:) Noen som vet hvor lenge det varer hvis man ikke smører noe på det (lille er fem uker)?
(Hun skal døpes om to uker, krysser fingrene for at det er bedre til det:p)

Min har også litt av dette. Ser at det forsvinner litt og kommer litt nytt hver dag, så velger inntil videre å ikke gjøre noe med det.

Min har fått akkurat likt. Det ser veldig ille og agresivt ut, men det plager ikke baby i det hele tatt og skal forsvinne av seg selv. Det er også vanlig at det dukker opp andre steder på kroppen. Her har min lille fått både på brystet og på ryggen. Dette er det vanligste utslettet babyer får og skal vist forekomme hos mellom 40-70%.

Lille fikk mye på og bak ørene også som ble veldig tørt og sprakk. Hun har nå væskende sår bak ørene som er umulig å holde tørre :( heldigvis 6 ukers kontroll på onsdag!

Back
Topp