Utmatta :(

Å herlighet! Stakkars deg:(
Har heller ingen erfaring med noe av dette. Men gutten min måtte ha inn sonde når han var liten. Jeg måtte holde han. Det ble gjort veldig kjapt. Kanskje det kan være til trøst å vite.
Masse masse god bedring<3

Oppdatering!

Gruer meg forferdelig til imorgen, må ha sonde. Hadde virkelig håpet på at det kom til å snu. Men desverre ble det ikke slik :-(

Ble narkose. Der var ikke tale om jeg fikk det ned til tynntarmen, med både gastroskopi og vannslange å sonden osv... Narkosen gikk fint å lille klumpen har det kjempe bra. Vokser. Idag på ul var h*n helt turbo inni der, sprelte godt og hikke (første ul jeg har opplevd se bevegelser å slikt. Men fikk ny termin dato 24.02.16 istedenfor 25.02.16 :p
Så sonden er på plass. Men kjenner jo det er ubehagelig å veldig sårt i halsen. Å ekkelt svelge. Men håper jeg slipper den noe lenge.

6522264b7f9480b470a1c6a8e3f61deb

Nå skal du bare slappe av og komme til kreftene igjen. Sonde er ubehagelig men etter et par dager vil du ikke merke den like mye <3

Sonden gir deg næring selv om den er ubehagelig. Du kommer nok til p merke litt sårhet i halsen de nærmeste dagene, men det forsvinner etterhvert. Nå kan du komme til hektene igjen og så får vi håpe at plagene gir seg i andre trimester :) så fint at babyen har det fint :) som regel har de jo det når vi føler oss elendig :p

Ja satser på det :p
Kjente jeg var rimelig stressa når dem ville ha narkose på meg..Men som amnestilegen sa til meg før jeg såvna. (hadde dette vært en risiko for fosteret hadde vi ikke tatt den sjansen, spesielt ikke når det var prøverørabarn) så måtte jo bare stole på det. Så der var godt å få se gullet igjen idag ♥♥♥

Stor klem. Håper dette hjelper deg. Husk at har mor det bra så har baby det bra også men baby tar ikke hensyn til deg de bare tar det de trenger så det er viktig at du får det bedre.

Ja satser på det :p
Kjente jeg var rimelig stressa når dem ville ha narkose på meg..Men som amnestilegen sa til meg før jeg såvna. (hadde dette vært en risiko for fosteret hadde vi ikke tatt den sjansen, spesielt ikke når det var prøverørabarn) så måtte jo bare stole på det. Så der var godt å få se gullet igjen idag ♥♥♥
Hvordan går det med deg nå??

Gikk fint de to første dagene men så var det på'an igjen med oppkast osv... Å sinnsyk hodeverk hver dag. Så sliten. Hadde håpet dette ville hjulpet mer. Men føles ikke slik. For nå klarer jeg værtfall ikke spise. Setter det jo fast i halsen med denne sonden... Bah :eek: Så bare vente se å håpe det gir seg snart :-)

Huff. Tenker på deg. Høres veldig tøft å gå gjennom. Håper det blir bedre etterhvert. Hvor lenge må du være på sykehuset. ,?

Huff. Tenker på deg. Høres veldig tøft å gå gjennom. Håper det blir bedre etterhvert. Hvor lenge må du være på sykehuset. ,?

Vet ikke. Var på permisjon i helga nå men igår kveld kasta jeg sånn opp å kjente sonden hadde flytta på seg å på toppen av det hele gikk den tett. Så måtte inn igjen. Så endte med at dem måtte fjerne den. Å nå vill dem egentlig legge inn ny sonde imorgen igjen. Men jeg kjenner jeg er skeptisk til ny narkose allerede. Har virkelig ikke lyst.

Men alt går utover psyken også nå. Orker ingenting, har ikke lyst til noe, likegyldig til alt. Har rett å slett ikke krefter i kroppen. Utmatta av å være utmatta... Prøver holde hodet høyt å ikke fokusere så mye på dette men heller gleden av å ha nådd 10 uker nå. Å gleden av vær gravid. Etter en lang ivf prosess også. Men er bare så sliten nå at jeg føler meg deppa... :-( å det syns jeg ikke er kjekt i det hele tatt. Ønsker ikke det, men er bare så sliten. Har en vekt på 44,8 kilo. Jeg føler meg som en anorektiker. Har ingen matlyst heller. Føler jeg klager mye nå. Men er så utrolig sliten. Har null energi, null krefter, vill bare sove omtrent. Å redd dette svangerskapet går galt. :'(

Vet ikke. Var på permisjon i helga nå men igår kveld kasta jeg sånn opp å kjente sonden hadde flytta på seg å på toppen av det hele gikk den tett. Så måtte inn igjen. Så endte med at dem måtte fjerne den. Å nå vill dem egentlig legge inn ny sonde imorgen igjen. Men jeg kjenner jeg er skeptisk til ny narkose allerede. Har virkelig ikke lyst.

Men alt går utover psyken også nå. Orker ingenting, har ikke lyst til noe, likegyldig til alt. Har rett å slett ikke krefter i kroppen. Utmatta av å være utmatta... Prøver holde hodet høyt å ikke fokusere så mye på dette men heller gleden av å ha nådd 10 uker nå. Å gleden av vær gravid. Etter en lang ivf prosess også. Men er bare så sliten nå at jeg føler meg deppa... :-( å det syns jeg ikke er kjekt i det hele tatt. Ønsker ikke det, men er bare så sliten. Har en vekt på 44,8 kilo. Jeg føler meg som en anorektiker. Har ingen matlyst heller. Føler jeg klager mye nå. Men er så utrolig sliten. Har null energi, null krefter, vill bare sove omtrent. Å redd dette svangerskapet går galt. :'(
Har ingen trøstende ord til deg, må være en helt forferdelig situasjon. :( vil bare sende deg en god klem, og si at det kan bare bli bedre!

Har ingen trøstende ord til deg, må være en helt forferdelig situasjon. :( vil bare sende deg en god klem, og si at det kan bare bli bedre!

Takker for det :-)

Ønsker deg masse god bedring! Har full forståelse for at du har det tøft, det er ikke lett å takle psykisk når man er så utmatta i kroppen. Du har lov til p være frustrert og lei deg og oppgitt. Heldigvis så kommer dette til å gå over etterhvert selv om det er vanskelig å se enden på det nå. Håper bedringen kommer før enn senere! Du er tøff, stå på :)

Jeg har troen på at lille henger fast helt til mål. Forrige svangerskap hadde jeg denne ekstreme svangerskapskvalmen som bare rammer 2% av kvinner. Gikk ned masse i vekt og kastet opp hver dag til mnd 8. Sønnen men er frisk som en fisk nå :-)

Blir ny sonde imorgen antageligvis. Må faste igjen nå fra kl 00:00. Men liker ikke tanken på måtte ha narkose igjen. 2 ganger på en uge.... Livredd det kommer til å ødelegge hele svangerskapet...

Uff, for en grusom situasjon du er i! Har du fått Largactildrypp? Stor klem til deg, håper du får noen bedre dager snart. ❤️

Back
Topp