Utmatta :(

Nå kjenner jeg at jeg begynner miste den positive tankegangen her.
Hadde endelig klart funnet en kvalmestillendes å fått mye god hjelp på sykehuset. Å trodde virkelig det var i ferd med å snu. Helt til i kveld. Følte meg så ydmykendes, da jeg våkna opp i mitt eget oppkast å diaré, besvimt av toalettet å kasta opp på gulv å Ja. Beklager detaljer. Men måtte tilkalle hjelp fra sykepleierene og var så ferdig at jeg klarte ikke dusje meg selv en gang. Måtte ha hjelp til alt.

Å de to siste dagene har d gått så bra å alt har vært bedre. Helt til nå å da begynte de snakke om min store frykt som er det siste jeg ønsker (sondeernæring) jeg klarer ikke engang ta en gastroskopi uten narkose. Å de snakka om de ville legge den en sonde gastroskopisk. Kjenner panikken strømmer. Ønsker jo ikke måtte ha sonde heller. Å er skeptisk på alle kvalmestillendes de gir meg (zofran) får jeg nå. Ellers har dem begynt å gi meg klexane (blodfortynnendes) fordi jeg klarer ikke vær så mye i aktivitet å sover mye (energiløs, sliten). Så er jo redd dette svangerskapet kommer til å gå galt :'( viss d fortsetter slik. Er 9 uker på søndag. Håper bare ting kan snu vill absolutt ikke ha sonde.

Beklager klaging men er bare lei å sliten å redd d går galt nå liksom.

Erfaring med klexane og zofran under graviditet noen?
 
Stakkars deg. Jeg har også fått zofran, men spyr i vinkel til alle døgnets tider likevel. Håper du er ferdig med dette ila kort tid :(
 
Kjære deg, ingen erfaring med de nevnte men håper for all del de hjelper i en veldig fart! Sonde kan absolutt være en redning det altså, men forstår du gruer deg for å få satt en. Det er sikkert ingen trøst men de er gjerne veldig stødig på hånden og raske når det kommer til å legge inn sonden <3
 
Nå kjenner jeg at jeg begynner miste den positive tankegangen her.
Hadde endelig klart funnet en kvalmestillendes å fått mye god hjelp på sykehuset. Å trodde virkelig det var i ferd med å snu. Helt til i kveld. Følte meg så ydmykendes, da jeg våkna opp i mitt eget oppkast å diaré, besvimt av toalettet å kasta opp på gulv å Ja. Beklager detaljer. Men måtte tilkalle hjelp fra sykepleierene og var så ferdig at jeg klarte ikke dusje meg selv en gang. Måtte ha hjelp til alt.

Å de to siste dagene har d gått så bra å alt har vært bedre. Helt til nå å da begynte de snakke om min store frykt som er det siste jeg ønsker (sondeernæring) jeg klarer ikke engang ta en gastroskopi uten narkose. Å de snakka om de ville legge den en sonde gastroskopisk. Kjenner panikken strømmer. Ønsker jo ikke måtte ha sonde heller. Å er skeptisk på alle kvalmestillendes de gir meg (zofran) får jeg nå. Ellers har dem begynt å gi meg klexane (blodfortynnendes) fordi jeg klarer ikke vær så mye i aktivitet å sover mye (energiløs, sliten). Så er jo redd dette svangerskapet kommer til å gå galt :'( viss d fortsetter slik. Er 9 uker på søndag. Håper bare ting kan snu vill absolutt ikke ha sonde.

Beklager klaging men er bare lei å sliten å redd d går galt nå liksom.

Erfaring med klexane og zofran under graviditet noen?
Uff!!! Det høres helt forferdelig ut!! Når jeg hører dette, så burde jeg virkelig se meg selv heldig som omtrent ikke har noen symptomer!! Stakkars deg!! Du virkelig all rett til å klage!! Uffameien! :-( <3
 
Huff stakkars. Vil nok tro at Sonde vil kunne hjelpe deg. Det er ikke så ille når den er på plass. Ikke så ille å sette den inn heller. Masse god bedring. Utrolig hva man går igjennom for de små. Kjenner jeg har vært heldig akkurat på den biten
 
Uffamei! Stakkars deg ❤️ Du er i din fulle rett til å klage. Har dessverre ingen erfaring med de medisinene du spør om ifb graviditet.
Sender deg en stor og varm god bedring klem! ❤️
 
Herregud, høres helt grusomt ut! :( føler virkelig med deg. De er nok rutinerte med sonden, bare prøv så godt du kan å ikke "kjemp imot" når de setter den, så går det nok bedre enn du frykter. Sender deg en god klem og ønsker deg all verdens gode bedring!
 
Huff stakkars søte deg. Ønsker deg lykke til videre i svangerskapet <3 dette hørtes ikke noe ålreit ut.
 
Stakkar deg :( sender deg god bedring klem!:) Har gått på klexanen i alle 3 svangerskapene, ingening og være redd for. Dem gjør det for ditt og barnets beste!:) Send PM om du lurer på noe:)
 
Huff, så uheldig du skal være :( det må være helt forferdelig. Har ingen erfaring med det du beskriver, men skjønner godt at du følte det ydmykende :( skjønner at du gruer deg ang. sonden, men det kan være til stor hjelp. Håper du føler deg bedre snart :) At infeksjonen i tarmen går tilbake og at resten av svangerskapet blir en lek :) sender deg en god klem <3
 
Du av alle har absolutt lov å klage, det høres forferdelig ut det du er gjennom nå! Jeg syns at det kristne uttrykket "this too shall pass" kan gi litt trøst i uholdbare situasjoner, selv om jeg ikke er kristen. Håper det løser seg fort for deg og at du får fine dager snart! Sender en varm klem <3
 
Du har så absolutt lov til å klage!! Høres helt grusomt ut:(
Prøv å tenk at pleierne garantert har sett værre, selv om jeg skjønner at du føler det veldig ydmykende...
Jeg har ingen erfaring med preparatene du nevner... Men vet det er veldig strengt med tanke på hva man kan gi gravide...
Masse god bedring klemmer :) Dette klarer du! :)
 
Takker alle for tilbakemelding og støtte :) ♥ nå håper jeg det begynner å snu. Så får jeg vente se dommen på mandag om d blir sonde eller ikke. Håper jeg slipper men har vel ikke så mange valg ellers. Positive er at jeg kunn har kasta opp 1 gang idag. Å er 9uker på vei. Så nå må lille gullet vårt bare holde seg der inni. På ul idag (utvendig) såg vi en liten klump der på rundt 2cm å hjerte slo. ✳⭕◽◽⭕

Ellers fikk jeg dra hjem på permisjon idag (lørdag) til søndags kveld for å se om d gikk bra hjemme nå uten for mye oppkast.
 
Takker alle for tilbakemelding og støtte :) ♥ nå håper jeg det begynner å snu. Så får jeg vente se dommen på mandag om d blir sonde eller ikke. Håper jeg slipper men har vel ikke så mange valg ellers. Positive er at jeg kunn har kasta opp 1 gang idag. Å er 9uker på vei. Så nå må lille gullet vårt bare holde seg der inni. På ul idag (utvendig) såg vi en liten klump der på rundt 2cm å hjerte slo. ✳⭕◽◽⭕

Ellers fikk jeg dra hjem på permisjon idag (lørdag) til søndags kveld for å se om d gikk bra hjemme nå uten for mye oppkast.

Krysse alt eg har for deg - masse god bedring <3
 
Takker alle for tilbakemelding og støtte :) ♥ nå håper jeg det begynner å snu. Så får jeg vente se dommen på mandag om d blir sonde eller ikke. Håper jeg slipper men har vel ikke så mange valg ellers. Positive er at jeg kunn har kasta opp 1 gang idag. Å er 9uker på vei. Så nå må lille gullet vårt bare holde seg der inni. På ul idag (utvendig) såg vi en liten klump der på rundt 2cm å hjerte slo. ✳⭕◽◽⭕

Ellers fikk jeg dra hjem på permisjon idag (lørdag) til søndags kveld for å se om d gikk bra hjemme nå uten for mye oppkast.

Hvordan går det nå? :)
 
Håper det blir bedre utover nå. Men uke 9 sies å være tung. Satser på at du klarer å holde på litt næring også :)
Det er kanskje ikke så greit å skjønne, men barnet tar næringen det trenger uansett, selv om du ikke har noe å gå på, barnet tar fra dine lagre :)
 
Jeg sliter akkurat med det samme, vært akkurat i New York i 10 dager, mitt livs lengste dager, nesten ingenting å spise. Jeg tok en GBP for 4 mnd siden, så vanskelig med mat fra før av, så de tre siste dagene har jeg ligget rett ut :/ men bare jeg får i meg litt mat og drikke så skal jeg være fornøyd. Men mye kvalm, uvel og svimmel. Ikke noe oppkast.

Masse god bedring :)
 
Back
Topp