Utfordring - kom i bevegelse/trening

LykkeligRose

Glad i forumet
Hva sier dere jenter?! :)

Turer - 40 før halvveis?
Trening - 20 før halvveis?

Så kommenterer man når man har gått en tur/trent osv og holder tellingen :)

_ __________ _ ___________ _

Jeg hadde store planer om å være aktiv under svangerskapet, da jeg har vært aktiv og sprek før. Men så gikk november og desember bort til 100 timer overtid og bare stillesitting (ekstremt mye å gjøre ved årsavslutning). Har vært så dårlig i svangerskapet etter det så nå har jeg ikke rørt meg ordentlig siden oktober. Kjenner kroppen er blitt helt forferdelig og trenger å komme i gang!

Jeg får stadig råd om å gå en liten tur for å hjelpe med kvalmen, og jeg føler jeg må begynne rolig siden jeg har vært sengeliggende ca henne svangerskapet og inaktiv i 2 mnd før det igjen. Så jeg tenkte vi kunne ha en motivator for å gå turer og en for trening for de som er i form (med håp om å selv kunne trene snart igjen)

Bra iniativ! Jeg føler det plager meg at jeg ikke klarer å trene som før. Hodet vil gå på trening, men kroppen orker ikke. Igår klarte jeg å gå en times tur for første gang på to uker, men sovna når jeg kom hjem. Håper energien kommer snart tilbake :) :)

Ja! Kjøpt meg manualer, så trener litt hjemme om dagen siden jeg ikke orker å dra de 10 min det tar og komme meg til sats

Bra insj! Jeg prøver å henge med.

Her har jeg ikke vært i nevneverdig fysisk aktivitet siden oktober. Gikk en kort (20min?) tur med mini i bæresele på ryggen i går, og var helt kjørt etterpå. Stiv i låra, korsrygg, noe som kjentes som kynnere i magen, og kvalmen ble bare verre. Men heeelt rolig tur i frisk luft hjelper mot kvalmen for min del. Det vanskelige er å komme seg opp av sofaen.

1/40 (tur)

Det ble en tur langs brygga her i dag :D veldig kort tur og spasertempo, men det er mer en nok for formen min :) holdt på å svime av ved et tidspunkt mens jeg og mannen skulle kjøpe en chai latte, og i bilen hjemover holdt jeg på å sovne som en baby :p alle monner drar si!

• Liker
Reactions: Atu
Trente styrke i går og det var så utrolig digg, men jeg ble helt utslitt! Måtte ha en to timers nap på ettermiddagen/kveld. Er skikkelig støl og trøtt i dag og. Stod opp klokken 10 og har allerede sovet nesten en hel time på sofaen! Vet ikke om det har noe med trening i går eller generelt trøtt.
Men som sagt var det utrolig digg å trene styrke igjen. Har planer om å trene i morgen også, men da venter jeg til kvelden slik at jeg kan legge meg etterpå. :)

Trente styrke i går og det var så utrolig digg, men jeg ble helt utslitt! Måtte ha en to timers nap på ettermiddagen/kveld. Er skikkelig støl og trøtt i dag og. Stod opp klokken 10 og har allerede sovet nesten en hel time på sofaen! Vet ikke om det har noe med trening i går eller generelt trøtt.
Men som sagt var det utrolig digg å trene styrke igjen. Har planer om å trene i morgen også, men da venter jeg til kvelden slik at jeg kan legge meg etterpå. :)

Trener du som før eller er det noen restriksjoner på hva man kan gjøre?:)

Bra tiltak! Jeg går minst 40 minutt hver dag, skal passe på å ikke sluntre unna, og heller gå lenger! :D

Jeg er med! :D Gikk en lang tur med vogn i dag, så 1/40 :)

Trener du som før eller er det noen restriksjoner på hva man kan gjøre?:)

Jeg er litt usikker på hvordan jeg bør trene styrke framover. Hadde et treningsprogram som var satt opp av min personlige trener, men turte ikke å bruke det i går. Før desember var jeg ok trent. Men har ikke trent styrke/kondisjon på to mnd.. Vil ikke ta for hardt i. Trente kun med kroppsstyrke i går (med unntak at benkpress, men brukte kun stangen, ikke ekstra vekter).

I går gjorde jeg:
- knebøy på bosuball
- romaskin (usikker på hva den heter men man ligger litt skrått framover og drar opp en håndtak)
-mage (henger i en dips-maskin og løfter bena)
-benkpress (bare stanga)
- lårcurl med ball (ha føttene på en ball og ligg på ryggen på bakken (nesten omvendt planke) og dra ballen mot deg.

Og utstrekning på slutten. Det var nok for meg i går. Prøver å lese litt opp på øvelser jeg kan/bør gjøre, men vurderer om jeg skal ta kontakt med PT for å være sikker. Vil ikke gjøre noe feil.

Dette ble tidenes lengste innlegg, beklager. Hva tenker du?

Supert iniativ! Tur både i går og i dag, men teller fra i dag da, så 1/40 :)

I dag gikk jeg tur med den ene hunden først, så måket jeg fram bilen i snøkovet, så har jeg vasket og flidd hjemme (Vært veldig slapp og dårlig form/kvalm resten av helga-så hadde litt å ta igjen).

1/40 (Skitur)

Nærmere 1,5mil skitur med svigermor i nydelige omgivelser i dag. Trodde jeg skulle spy opptil flere ganger, men gikk bra :p

Håper å hive meg på snart, men akkurat nå er det krevende nok å gå på badet uten å måtte spy av anstrengelsen før jeg kommer frem. Ser mørkt ut for jobb og såvidt jeg orker å se på denne skjermen her

Har gått tur i det nydelige været i dag. Har en step maskin i stua ,som jeg tråkker på i ny og ne :-)

Dagens gåtur gjennomført! 2/40....
Dørstokkmila var tung i dag, da jeg store deler av dagen har vært skikkelig kvalm :wacky:

Back
Topp