Utflod eller vannlekkasje?

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Noen som vet om det er vanlig med mye helt vannaktig utflod når man nærmer seg slutten, eller om det da mer sannsynlig er vannlekkasje?
 
Sniker fra februar, men lurer på det samme. Om det er veldig våt utflod eller noe mer.
Skal til kontroll neste uke, tenkte å spørre da. Er ikke sånn at det kommer mye hele dagen for min del. Prøver å Google, men de sier det skal lukte spesielt av fostervann. Problemet er at hele jeh lukter spesielt for tiden :p
 
Det er ganske vanlig ja. Hørte på podcast med jordmor Siri i går. Hun sa man kunne legge seg flatt med et håndkle under. Da går hodet stort sett litt opp, så hvis det fortsetter å komme vann, er det vannavgang. Hvis ikke, er det sannsynligvis utflod. Men sjekk med jordmor/føden om dere er ordentlig i tvil :)
 
Kjempe vanlig med vannaktig utflod. Jeg husker jeg var så redd for at det lakk fra fostervannssekken med første og også denne gangen. Jeg hadde og har så sinnsykt mye tyntflytende utflod :eek: ! Får ekstra oppfølging for noe annet på sykehuset, og forrige uke så tok legen en vaginal undersøkelse for å utelukke lekkasje, var bare utflod.


Men jeg tenker at om du er ordentlig bekymret for om du lekker eller ei, så bør du eventuelt kontakte føden for sjekk :)
 
Jeg fikk så mye utflod rundt uke 27 at det rant nedover lårene mine når jeg reiste meg fra sengen om morgenen (beklager detaljene). Utfloden var vannaktig, fargeløs, og luktet ingenting. Da ringte jeg føden, og fikk komme inn til en sjekk. Jordmor sa det ikke var fostervann, men soppinfeksjon. Siden da har jeg tatt to Canesten-kurer, én Pevaryl-kur, og i dag tok jeg en Fluconazol. Håper jeg blir kvitt det snart. Så det kan være soppinfeksjon du har. Jeg hadde ingen andre symptomer.
 
Jeg trodde også at jeg lakk fostervann de siste dagene i forrige uke.. men det var visst pga sopp :p Hehehh canesten in my <3
 
Hvis du er i tvil så er det sikkert ikke dumt å ta en tlf til føden, de kan ta en enkel prøve av bind/truse for å sjekke om det er utflod eller fostervann :) Men som de andre sier, det er ikke unormalt med vannaktig utflod. Jeg tenker i alle fall at hvis en er bekymret er det bedre å sjekke en gang for mye :)

Vannet gikk sånn gradvis hos meg sist, og husker da at det luktet veldig spesielt av det. Luktet absolutt ikke som vanlig utflod her.
 
Back
Topp