Utenlandstur i uke 34

Katta

Forumet er livet
Aprilbarna`15
♡ Maibarna ♡
Novemberlykke 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
På torsdag tikket det inn invitasjon til personalseminar i utlandet.. I september. Utifra termin per nå bikker jeg forhåpentligvis 34 uker den dagen det er avreise, og nå er jeg så usikker på hva jeg skal gjøre. Det er så kort påmeldingsfrist, så jeg må bestemme meg kjapt. Hva ville dere gjort?

Jeg ha prøvd å sette opp en liste for og mot, men den hjalp ikke så veldig.

For å reise : Kjekt, lærerikt, sosialt og nyttig. I tillegg er det ikke sikkert jeg er gravid da, er jo bare i uke 6 enda.

Mot å reise : Dårlig form (?), må ha legeerklæring for å fly, ekkelt hvis det skulle være noe å være i et ukjent land med et ukjent språk.
 
Ååå vanskelig... spesielt siden du er såpass tidlig på vei enda....
men jeg ville gått for å tro at du er gravid da og ikke reist.
 
Ville ikke reist som gravid, men kjipt å ikke være påmeldt dersom svangerskapet går galt.
 
Ser ingenting galt i å reise,selv om du er gravid :) er flyturen lang,er det verre. Men mange gravide reiser nok både til og fra selv i uke 34:) med visse forhåndsregler sef. Legeerklæring, støttestrømper, gå og stå når man har mulighet på flyet, drikk mye. Pass på hva man spiser . Unngå krem-is og grønnsaker. Godt stekt kjøtt. Kan gjøre godt å få seg en ferie før siste innspurt om svangerskapet ellers er normalt:)
Var selv på Gran Canaria i uke 33-34. Eneste minuset var å ha hotellrom i 7 etg. Uten heis.
 
Jeg reiser til Polen i uke 32. Har vært påmeldt lenge, og datteren min nekter av forskjellige årsaker å dra om jeg ikke blir med. Dette er en tur med hvite busser, og jeg har varslet rektor om at jeg blir med som "dødvekt". Jeg kan ikke bidra med noe som helst, annet enn at jeg er der for datteren min om det skulle være noe. Jeg håper å kunne være med til Auswitch, men om bekkenet mitt tilsier at jeg bør holde meg på hotellrommet, så gjør jeg det.
 
Hvor skal dere?
 
Ser ingenting galt i å reise,selv om du er gravid :) er flyturen lang,er det verre. Men mange gravide reiser nok både til og fra selv i uke 34:) med visse forhåndsregler sef. Legeerklæring, støttestrømper, gå og stå når man har mulighet på flyet, drikk mye. Pass på hva man spiser . Unngå krem-is og grønnsaker. Godt stekt kjøtt. Kan gjøre godt å få seg en ferie før siste innspurt om svangerskapet ellers er normalt:)
Var selv på Gran Canaria i uke 33-34. Eneste minuset var å ha hotellrom i 7 etg. Uten heis.

Krem is? De fleste kremisene blir jo solgt samme i alle land?
 
Krem is? De fleste kremisene blir jo solgt samme i alle land?
Forskjell på produksjonsmetode. I Norge f.eks lages all krem-is av pasteurisert melk, det gjelder ikke nødvendigvis i utlandet.
 
Jeg skal reise til Spania når jeg er 26/27 uker på veg. Regner med jordmor sier i fra om jeg ikle bør reise da[emoji4]
 
Sniker fra desember.

Husk at formen kan være dårlig(ere) så sent. Jeg kom meg såvidt til butikken i uke 34 og utenlandsreise hadde vært helt uaktuelt.
 
De ligger jo fryst? De smelter jo ikke... Og de fleste har isen inne i skyggen...
Der er mange disker som står ute også , å når der er såpass varmt som det er i lufta er det allikevel ikke anbefalt for gravide å spise med tanke på å skade fostret. Mor selv tar ingen skade av den isen, men babyen tåler jo langt mindre.
 
Der er mange disker som står ute også , å når der er såpass varmt som det er i lufta er det allikevel ikke anbefalt for gravide å spise med tanke på å skade fostret. Mor selv tar ingen skade av den isen, men babyen tåler jo langt mindre.


Altså ang is så er det noe jeg ALDRI har hørt før... er masse gravide damer i disse landene som spiser is. Tror is er den minste bekymringen i forhold til godt stekt kjøtt og slikt. Skal ikke være helt krise faktor å gå gravid heller :laughing002
 
Back
Topp