Utenlands mann !!!

ORIGINAL: Lissyjane

Tenkte mest på at det kan bli tøft for deg. Alle kan vel søke etter at de har vært ute i 2 år?  Men jeg tenkte ikke på å begynne å regne[8D] 16 mndr igjen da[:)] Høres ut som en evighet da, men.. Håper det ordner seg for dere! Har dere brevkontakt og msn?

Alle er ikke muslimer i Irak heller[8D]

Ikke alle kan søke etter 2 år nei. Man kan også få 5.
Så er det noe man kaller "varig", men jeg vet ikke hva det innebærer. For evig og alltid, er det nok ikke. Men om det er dét som er 5år, eller om det er .. nei vet ikke. Men anyway.[:D]

Tenkte mest på at det kan bli tøft for deg.

Jeg og eksen hadde det tydeligvis stikk motsatt av mange andre, for vi hadde det absolutt best når vi var der nede.

Og vi gikk jo fra hverandre av motsatt årsak av mange andre, fordi jeg ble religiøs og han dreit i religionen, som regel er det jo kjerringa som ikke gidder respektere mannens tro og så går han til slutt fordi han ikke gidder trakaseringen mer... Kjenner mange i den situasjonen. Eller så går kjerringa fordi hun ikke gidder mer bare for at han har en annen tro.

Nei jeg er fullstendig klar over at alle i Irak ikke er muslimer, det var jo ikke det jeg ville frem til[:)]

NÅ er du fullstendig klar over det ja![8|]

Haha, neidaaaa[:D]

ORIGINAL: smartass

Nei jeg er fullstendig klar over at alle i Irak ikke er muslimer, det var jo ikke det jeg ville frem til[:)]

Hehehehehehe[:D] Jeg har bare inntrykk av at det er litt tøft for de som ikke er muslimer i enkelte områder. Har hørt at man må bruke hijab i enkelte regioner[:)] Bare hørt altså[:D]

Tror ikke mannen hennes, som ikkepraktiserende, hadde klart seg så veldig lenge i Islamic Emirate/Fallujah heller ;)

Hehehehehehe[:D] Jeg har bare inntrykk av at det er litt tøft for de som ikke er muslimer i enkelte områder. Har hørt at man må bruke hijab i enkelte regioner[:)] Bare hørt altså[:D]

Ja. Men Irak er ikke sånn.[:)]
Mulig det finnes en eller annen landsby, en eller annen plass - i tilfelle noen kommer for å kverulere[8D]
Men i all hovedsak er det ikke sånn.[:)]

Jeg håper og tror at vi ikke skal bosette oss forever i Irak
Det finnes bedre muligheter heldigvis...
Aller helst vil vi leve sammen her i Norge fordi han er veldig knyttet til min familie,spesielt mine små brødre... Om mamma!!
Men er det ikke sjanse for det enda beseirer vi det meste for denne kjærligheten er sterk...
Vi snakkes hver dag og snakker alltid om mulighetene vi har i livet
Og planer for vår fremtid SAMMEN!!!

ORIGINAL: *Meya*

Tror ikke mannen hennes, som ikkepraktiserende, hadde klart seg så veldig lenge i Islamic Emirate/Fallujah heller ;)

Islamic hvaforno?[X(] Ja nei jeg vet ikke så mye om den religionen jeg[:D]

Handler fint lite om religion [;)] men det er ett område i Irak, en by som heter Fallujah, hvor de kanskje er hakket mer konservative, det er en god del soldater der fra hele den muslimske verden, og de fleste kvinner går med niqab, og alle mennene har skjegg og korte bukser og sånn... De styrer etter islam, og ikke menneskeskapte lover.

Nå kjenner jeg ikke til sakens fakta.. men om man oppholder seg her ulovlig..så gjør man jo noe kriminelt.. ikke lov å oppholde seg her ulovlig..

Skjønner frustrasjonen din.. sikkert ikke lett.. Og håper det order seg for dere.. på et vis

Men norsk er han vel ikke? Selv om han har opphold seg her i 7 år.. så gjør det han ikke norsk.. heller ikke Marie Ameli er norsk.. selv om hun har oppholdt seg her i 8 år.. ulovlig.. Det gjør en ikke til nordmann!

Og nå er det vel ikke sånn at det er farlig å sende folk hjem til Irak.. Nord Irak er en ganske trygg del.. Jeg har et vennepar... han fra Irak.. og han er ofte hjemme på ferie.. ikke noe uroligheter der.. også nord irak.. som er bostedet til kurderne er også veldig rolig..
Den arabiske delen av Irak er urolig..

Han er ikke nordmann,mente det ikke bokstavelig talt!!!!

Men for oss så er han en likeverdig nordmann og menneske som alle andre
Han er ikke kriminell bare vært redd for å reise tilbake til ett irak i krig
han har ikke noe familie der nede og han flyktet fra irak da han var 15 år gammel
Han kan hverken skrive eller lese sitt eget språk lenger...
han har ikke noe å vende tilbake til derfor valgte han å bli her hos dem som er hans familie nå,nemlig meg og min familie

Back
Topp