Utenlands mann !!!

ORIGINAL: .Lolla.

Lurer på hva de som er så negative mot de som oppholder seg ulovlig i Norge ville gjort hvis de måtte reise fra barna sine, uten å vite om man får se de igjen. Og hvis man får se barna igjen, så tar det 3-5 år..

Ja si det
Enten ville de bare fulgt det loven sa,og håpet på det beste
Ellers hadde de kjempet slik som oss og forsvart seg på beste måte ..

ORIGINAL: AischaMin

Han er fra Irak...

Ja han har brutt en regel,men det er grunner til at folk ikke tør returnere til irak!!!!

Helt sykt,det er farlig der nede,selv er gubben min her hos meg,men kjenner folk i din situasjon.

Og vet om folk de ikke sender tilbake,som ikke får fornyet oppholdet her og når de spør hva skal vi gjøre da? så får de fint svar...JOBB SVART!

Uff, så trasi..[>:]

Det finnes et forum for "sånne som deg" (misforstå meg rett[:D]) hvor du nok finner mange med erfaringer, og som går igjennom akkurat det samme.

Sender deg link på pm![:)] (Og skriver det her, sånn at hvis det er fler som er interessert, så kan de pm´e meg[:)])

ORIGINAL: Masallah xxl

Han er fra Irak...

Ja han har brutt en regel,men det er grunner til at folk ikke tør returnere til irak!!!!

Helt sykt,det er farlig der nede,selv er gubben min her hos meg,men kjenner folk i din situasjon.

Og vet om folk de ikke sender tilbake,som ikke får fornyet oppholdet her og når de spør hva skal vi gjøre da? så får de fint svar...JOBB SVART!

ja ikke sant.... Sykt vettu

ORIGINAL: smartass

Uff, så trasi..[>:]

Det finnes et forum for "sånne som deg" (misforstå meg rett[:D]) hvor du nok finner mange med erfaringer, og som går igjennom akkurat det samme.

Sender deg link på pm![:)] (Og skriver det her, sånn at hvis det er fler som er interessert, så kan de pm´e meg[:)])

Tusen takk ;)

ORIGINAL: reidis

ORIGINAL: polkagris

ORIGINAL: Nawroz

Opprettet en gruppe på facebook for oss....

http://www.facebook.com/home.php?sk=group_171788602864351

Lukket gruppe som man må søke om medlemskap

for støtte??? beklager assa.. ikke meningen å være stygg.. men han var ulovlig i norge og brøt en regel ved å vær det.

Tror du det er noe enkelt å være her ulovlig? Å ikke ha noen rettigheter? Mannen hennes er fra Irak, og UNHCRS anbefaler at man stopper utsendingene til Bagdad i Irak, og det gjør de av den grunn at det ikke er trygt der. Finland har stoppet tilbakesendingene dit og gir irakere opphold med bakgrunn i sekundær beskyttelse. Å blir ulovlig i Norge er ingen enkel sak, mange føler faktisk at de ikke har et valg, selv om de vet at de bryter loven ved å bli her.

man må vel ha lov til å si sine egne meninger... jeg har mange venner som er ulovlig og de vet hva jeg mener om det.

de synes sikkert du er en knakende kjekk venn

ja det synes de faktisk

Eg er eining med deg reidis.

Me som gjer det på den riktig måten må vente lengre og meira vanskelig.

..

Du vet det at når man har kjempet for kjærligheten i over 4 år nesten hver eneste dag så blir man ganske sliten og lei
Tror bare folk som har vært i samme situasjon kan sette seg inn i hvor jævli det er
Greit nok at han har vært her ulovlig,men du og mange andre vet ikke hvorfor han fikk avslag og heller ikke grunnen til at han har vært det
Mente ikke å være arrogant eller noe som helst,sorry for det
Og jeg har ikke noe imot at folk har egne meninger
Men jeg er kanskje inhabil når jeg mener at de ikke er kriminell fordi de har oppholdt seg her istedenfor å reise til Irak??

Slik er norske regler... Eg veit kor tungt dette må vere.
Og når me gjer det på den riktig måte er det vanskelig og lang ventetid.
Loven skal vere likt for alle !

ORIGINAL: Masallah xxl

Han er fra Irak...

ja ikke sant.... Sykt vettu

Ja, var noe av det som var problemet med eksmannen min... De kunne ikke sende ham ut, men de kunne heller ikke gi han opphold mente de. Men til slutt hadde han ventet så lenge uten svar, at de var nødt til å gi ham opphold, siden han i utgangspunktet hadde ventet over 15 måneder på det første svaret. Saksbehandlingsfeil... Denne regelen er vel fjernet nå da, for en stund siden, etter hva jeg skjønner. Dette var jo midten av nitti-tallet omtrent [8D]

ORIGINAL: Lissyjane

Du vet det at når man har kjempet for kjærligheten i over 4 år nesten hver eneste dag så blir man ganske sliten og lei
Tror bare folk som har vært i samme situasjon kan sette seg inn i hvor jævli det er
Greit nok at han har vært her ulovlig,men du og mange andre vet ikke hvorfor han fikk avslag og heller ikke grunnen til at han har vært det
Mente ikke å være arrogant eller noe som helst,sorry for det
Og jeg har ikke noe imot at folk har egne meninger
Men jeg er kanskje inhabil når jeg mener at de ikke er kriminell fordi de har oppholdt seg her istedenfor å reise til Irak??

Nei,jeg trodde du kalte folk her inne rasister. Det var da jeg sa det om holdningen. Men du sa jo at du ikke mente at noen av de som svarte var rasister,så jeg mener jo ikke det[:)] Nei, man vet ikke hvorfor de har fått avslag. Men norske lover er norske lover. Det er ikke noe vi nordmenn er stolte av. At vi har kriminelle i landet og sender ut de ærlige. Men det er kriminelt å være i landet uten oppholdstillatelse. Og det handler ikke om hva noen av oss mener eller vil. Jeg skulle helst sett at de som ville være her og ville integrere seg fikk bli, mens de som bare lager bråk blir sendt ut. Det er sånn det skulle ha vært! Jeg kan ikke sette meg inn i det nei og ikke vil jeg det heller. For det må være grusomt å kjempe slik. Og vi vet vel alle hvor sår kjærligheten kan bli?

Synest ikkje det er noko rasister her...

ORIGINAL: amc81

Kanskje ikke i denne diskusjonen akkurat, men.... [8D]

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: amc81

Kanskje ikke i denne diskusjonen akkurat, men.... [8D]

Nei, eg synest det ikkje..
Har høyrt mangen som meiner eg skulle heller ha funnet meg ein nordmann, men oppfatter ikkje det som rasist. Heller ein enklare løysning, eh.. ?

først; har ikke lest hele tråden*

men min stesøster er i noe samme situasjon..gift med en fra kosovo, men måtte sendes tilbake.
det er over 3 år siden nå

ORIGINAL: Tøsa

Håper det ordner seg for dere!
Alt jeg har å si. Kan ingenting om dette, så har ingen råd, men jeg vil bare ønske dere lykke til.
Det må være utrolig tøft å ikke få lov å være med den man aller helst vil dele livet med.
Synd lover og regler skal sette en stopper for kjærligheten.
Håper dere en vakker dag får leve happily ever after[:)]

Tusen takk
Er det håp for Maria Amelie er det håp for oss alle :)

Han er fra Irak...

så du skal flytte til irak?[:-]

ORIGINAL: DenicaD

Aner ikke om hun skal dt, men why the funny face?
Selv om det et noen som ikke kan bo der, og mange som har det dårlig der, så er det også fler og fler som har gode liv. Liv en nordmann bare drømmer om[:D]

Han er fra Irak...

Hvis jeg må flytte til Irak for å få leve ett normalt liv,og for å få være med min mann så gjør jeg det ja....

ORIGINAL: smartass

Aner ikke om hun skal dt, men why the funny face?
Selv om det et noen som ikke kan bo der, og mange som har det dårlig der, så er det også fler og fler som har gode liv. Liv en nordmann bare drømmer om[:D]

Ja det er mange steder i Irak man kan bo og være greit trygg..
Kurdistan er ikke så ille så det er ett alternativ,selv om vi helst vil bo i norge
Men hva gjør man ikke for kjærligheten??
Men ikke alle som skjønner det men sånn er livet:)
Man kan ikke velge hvem man vil leve med her i livet,for følelser kan man ikke styre
Og så lenge hudfarge og landegrenser sette de grensene må man selv ta vanskelig valg :)

Han er fra Irak...

Hvis jeg må flytte til Irak for å få leve ett normalt liv,og for å få være med min mann så gjør jeg det ja....

Men hvor lenge må han være ute av landet før han kan søke på nytt da? Og er du muslim?[:)]

Er vi heldig kan han søke igjen etter han har vært ute i 2 år
Jeg er ikke muslim,men det betyr ikke noe for han for han er ikke praktiserende muslim nå.. han er om en nordmann..

Han er fra Irak...

Men hvor lenge må han være ute av landet før han kan søke på nytt da? Og er du muslim?[:)]

Er vi heldig kan han søke igjen etter han har vært ute i 2 år
Jeg er ikke muslim,men det betyr ikke noe for han for han er ikke praktiserende muslim nå.. han er om en nordmann..

Tenkte mest på at det kan bli tøft for deg. Alle kan søke etter at de har vært ute i 2 år. Man er ikke heldige for det. Er loven det. Men jeg tenkte ikke på å begynne å regne[8D] 16 mndr igjen da[:)] Høres ut som en evighet da, men.. Håper det ordner seg for dere! Har dere brevkontakt og msn?

Snakkes hver dag på tlf,sms og msn
Han er ikke i Irak nå
Jeg var hos han 2 uker i november og skal reise til han igjen snart

Back
Topp