Utenlands ferie i sommer

Linni26

Betatt av forumet
noen fler som skal utenlands i sommer? Jeg har aldri vært utenlands i svangerskapet før så er spent å håper formen er god. Skal være borte hele juli. Reiser når jeg er 27 uker på vei og kommer hjem i uke 32 :) noen andre som har kjørt fly rundt de tidene? Noen spesielle råd? Skal til varmere strøk.
 
Vi skal til USA. I alle fall etter planen. Tror vi reiser i uke 28 og drar hjem i uke 32. Men nå begynner jeg å føle meg usikker på hele turen. Jeg har vel det som kan regnes som et risikosvangerskap, og blir ikke forundret om legene fraråder meg å reise. Problemet er at jeg virkelig føler jeg bør. Vi besøker familien vår der hvert år, og i år føles det ekstra viktig siden pappa døde i høst, og jeg gjerne vil hjelpe stemoren min å ordne opp litt i tingene hans. I tillegg føles det ekstra viktig å ta med barna og besøke henne, hun er jo fortsatt bestemoren deres. Men så er jo turen fryktelig lang, og det blir veldig varmt der hun bor. Så det føles som et kjempedilemma akkurat nå.

Har vært der borte mens jeg har vært gravid før, men da var det tidligere i svangerskapet og det gikk relativt greit. Måtte bevege meg en del på flyet husker jeg. Og i varmen måtte jeg ta det litt mer med ro enn vanlig, og drikke mye!
 
Vi reiser til Tyrkia i juli. Reiser i min uke 27, blir borte i to uker. Er veldig spent, men jeg gleder meg :)
 
Vi lurer på en tur til varmere strøk i juni, ellers ingen planer. Tyrkia som gravid hørtes varmt ut :eek:
 
Vi lurer på en tur til varmere strøk i juni, ellers ingen planer. Tyrkia som gravid hørtes varmt ut :eek:
Haha det er det nok også :hilarious: men bestilte før jeg ble gravid så får bare følge opp :p
 
Skal til Mallorca med samboer og hans familie. Svigermor feirer 60-års dag. Er i slutten av 2.trimester når vi skal ned i august, og starter i mitt 3. så er veldig spent på det :)
 
Vi drar til Spania når jeg er i uke 23 så tror og håper at det er et fint tidspunkt med tanke på graviditeten :)
 
Tyrkia og gravid høres varmt ut, Tyrkia, gravid og juli høres enda mer crazy ut :hilarious: men blir sikkert deilig :happy:
Jeg ser for meg at store deler av dagen blir brukt i skyggen eller som en strandet hval i barnebassenget :hilarious:
 
Jeg drømte om å reise vekk i mai før magen ble stor, men investerte heller i varmepumpe nå i januar. Så da blir det hjemmeferie i år:)
 
Jeg er kjip og nekter å reise i år. Itilfelle det blir prematur denne gang og vil jeg være i Norge. Så blir å være på hytta. Så får vi heller dra til syden neste år.
 
Vi reiser to uker til Kroatia i starten av juli, er i midten av uke 25 når vi reiser. Turen var bestilt før jeg ble gravid, men tenker at så lenge man er litt forsiktig med mat og varme så skal det nok gå bra :Heartpink men blir nok mye under parasollen, i vannet og mer innom hotellrommet enn vanlig :)
 
Vi reiser to uker til Kroatia i starten av juli, er i midten av uke 25 når vi reiser. Turen var bestilt før jeg ble gravid, men tenker at så lenge man er litt forsiktig med mat og varme så skal det nok gå bra :Heartpink men blir nok mye under parasollen, i vannet og mer innom hotellrommet enn vanlig :)

Tenker det samme. Drar til spania i slutten av juni og blir å ta forhåndsregler å passe på :Heartred
 
Tenker det samme. Drar til spania i slutten av juni og blir å ta forhåndsregler å passe på :Heartred

God tur til dere! Vi får håpe det blir deilig for gravidkroppen med litt sand mellom tærne og late dager, tror det blir bra :icescream skal forresten kjøpe støttestrømper til flyturen og være litt obs på å bevege meg litt mer enn jeg bruker på flyet :)
 
God tur til dere! Vi får håpe det blir deilig for gravidkroppen med litt sand mellom tærne og late dager, tror det blir bra :icescream skal forresten kjøpe støttestrømper til flyturen og være litt obs på å bevege meg litt mer enn jeg bruker på flyet :)

Samme til dere :happy:
Ja det er bra siden gravide er utsatt for blodpropp. Men er lurt å kjøpe ordentlige støttestrømper. De på apoteket funker ikke optimalt
 
Samme til dere :happy:
Ja det er bra siden gravide er utsatt for blodpropp. Men er lurt å kjøpe ordentlige støttestrømper. De på apoteket funker ikke optimalt
Trodde de på apoteket var ordentlige, hvor får man tak i noen ordentlige da?:woot: Jeg vil helst ha noen som går rett over kneet..
 
Trodde de på apoteket var ordentlige, hvor får man tak i noen ordentlige da?:woot: Jeg vil helst ha noen som går rett over kneet..

Det tror mange men jeg personlig har dårlig erfaring med de og det har visst flere også. Jeg bestiller på nettet fra color4care.no :)
 
Holder meg til halvannen uke i Danmark i år, men det er også litt pga at jeg har født prematurt to ganger tidligere, og derfor har økt risiko for at det skjer igjen :) Ellers bor vi på sørlandskysten med under 10 min å gå til stranda - er ikke så verst her heller på sommeren....
 
Back
Topp