Utenlands ferie i sommer

I år skal jeg en kort tur til København, ellers blir det bare Sørlandet på oss. Funker fint det når det er fint vær :)
 
Her blir det en tur til Storbritannia i min uke 26/27. Har høyt blodtrykk og litt risiko, så vil ikke reise for langt. Og som det kontrollmennesket jeg er så liker jeg å reise til et engelsktalende land, om noe skulle skje :p
 
Sitter og ser på reiser i midten av juni, før ferien starter.. lurer på Kroatia, ikke så lang flytur..
 
Huff har litt dårlig erfaring fra sist sommerferie jeg var gravid og da dro vi bare til Sverige :hilarious: dette var i juli da var jeg vel i uke 28. var en 7-8 timers kjøring og jeg var helt gåen av turen. Var varmt de fleste dagene og jeg lå vel mest ved siden av bassengkanten. Hadde mye bekkenløsning da og slet bare med å gå over campingplassen til bassenget. Hadde også mye vann i kroppen så hender og føtter så ut som sånne hansker når man blåser dem opp...ikke særlig flott å se på i kjole eller bikini ned andre ord.. Mannen var livredd for at jeg skulle føde i Sverige :hilarious:
Denne sommeren skal vi ikke mer enn maks 4 timer unna hjemme. Er litt kjipt når man bor i Nord-Norge for man er ikke garantert noe som helst av sommer men er jo bare i år og er siste baby så kan vel ofre meg for det:)
 
I år blir det Gøteborg med ungene, og hytta til svigers. Men fortsetter formen å være like lite samarbeidsvillig som nå, så får gubben dra på ferie med ungene alene. Da blir det heller husmorsferie på meg og hunden hjemme :p
 
Vi var på tur i helga, bare en to timers flytur. Og det var SÅ vondt med min bekkenløsning, så vi skal nok neppe på flytur igjen før denne ungen er ute altså :p Dessuten vil jeg nok ikke reise lenger enn til Sverige/Danmark siden det er fare for prematur fødsel. Vi tar det nok litt som det kommer :)
 
Vi skal utenlands, men altså, ikke så det betyr noe i denne sammenheng.

Vi kjører gjennom Sverige og tar ferge til Gotland. Derfra drar vi tilbake til Norge og hytta i Larvik.
Det er mulig vi tar litt tid på ei hytte i Valdres, men det kommer an på formen min versus toalettfasilitetene. Droppet hytte i påskeferien siden jeg bare kastet opp og ikke orker tanken på utedo, så vi får se.
Men, rolig ferie. Gruer meg mer for en langhelg i Harstad i juni..
 
Sitter og ser på reiser i midten av juni, før ferien starter.. lurer på Kroatia, ikke så lang flytur..
Vi har vært i Kroatia i slutten av juni, og til og med da var det faktisk ikke sånn veldig varmt. Ikke kjølig, men nok til at du kjente behovet for noe med lange ermer på kvelden, og det var ikke den skikkelig «syden»følelsen da. Ved overgangen til juli pleier det å bli ordentlig varmt der :) Hellas er kanskje bedre hvis dere skal dra i midten av juni? Vi har faktisk tenkt på Rhodos, har hørt mye bra om det i det siste!
 
Vi har vært i Kroatia i slutten av juni, og til og med da var det faktisk ikke sånn veldig varmt. Ikke kjølig, men nok til at du kjente behovet for noe med lange ermer på kvelden, og det var ikke den skikkelig «syden»følelsen da. Ved overgangen til juli pleier det å bli ordentlig varmt der :) Hellas er kanskje bedre hvis dere skal dra i midten av juni? Vi har faktisk tenkt på Rhodos, har hørt mye bra om det i det siste!

Ok, takk for tips! Vi vil jo ha litt sydenfølelse. Samtidig er jeg sikkert varm nok uansett av meg selv ;) står det skal være rundt 27 grader i Split i juni, det holder forsåvidt. Men betyr egentlig ikke noe hvor jeg drar, bare det er sol og hav!! (Er vel ingen dum grunn til st vi ikke kan bade i havet??)
 
Ok, takk for tips! Vi vil jo ha litt sydenfølelse. Samtidig er jeg sikkert varm nok uansett av meg selv ;) står det skal være rundt 27 grader i Split i juni, det holder forsåvidt. Men betyr egentlig ikke noe hvor jeg drar, bare det er sol og hav!! (Er vel ingen dum grunn til st vi ikke kan bade i havet??)
Det er bare å hoppe i havet :) :) Split er en nydelig by!
 
Back
Topp