Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Var noen som sa det til meg her om dagen, men nå har jeg venta så lenge.. Så nå kan jeg vente litt til. Har en god middag som venter meg etter fødselenTenkte bare å opplyse deg om at du trygt kan spise pizza med spekepølse. Den er jo varmebehandlet, så da dør evt bakterier..Jeg har spist spekepølse på pizza mange ganger jeg
Ellers: Så flinke dere er som holder dere unna søtt! Jeg må bli flinkere, men det er så vanskelig nå på sommeren..
Dessverre er jeg så i mot funlight og andre lett produkter. Har ikke tenkt å miste synet bare pga asbertan søtningstoffet (eller hvordan det skrives) og søtnings produkter er ikke bra for de med migrene eller de som ikke må ha det i seg (de uten diabetes), asbertan lurer kroppen. Så her går det ikke ned et eneste produkt som heter light eller så, når det står at den inneholder asbertan. Samboeren drikker sånt av og til, og det får være hans valg. Men han har fått beskjed at mine barn skal ikke ha det i seg.Jeg har sånne isformer og lager mye saftis av FunLight Er en ok erstatning på varme dager, og kjøler godt synes jeg. Banan liker jeg ikke, så jeg blir alltid like skuffa når jeg ser oppskrifter på "sunn is" eller "sunne kaker" osv og så er det bare banan i stedet for sukker Ikkeno for meg Ellers er jo yoghurt naturell med bær en klassiker
HeheKjenner meg veldig igjen! Jeg klarte ikke tanken på godteri de 2-3 første mnd'ene, men etter det! Gurimalla for et søtsug!
Så flink du er For meg har det hvert "helg" i flere mnd pga sykemelding.... Så klarer ikke bare holde meg til helg....Holder meg til helgen så lenge det ikke er noe spesielt Blir nok verre når hele gjengen har ferie, men skal prøve å være flink
Kjempe bra jobbet! :-D Jeg har vært bort i mot sukkerfri fram til slutten av juni. Da begynte bursdags reset og kaker flere ganger i uka. Siste bursdag for denne gang er i morgen og da skal jeg avsukkres igjen. Har lege time på fredag og håper ikke det blir utslag på sukker i urinen. (har vært fint til nå)
Skal nevnes at når jeg først spiser sukker mister jeg kontrollen helt, så derfor må jeg være streng med meg selv.
Ja veldig glad i jordmora mi. Lugn og er ikke hysterisk for noe. Hun sa hun ikke brydde seg så mye om vekta, alle skulle legge på seg som gravid uansett. Skulle sikkert hatt glukosetest pga vekta om jeg hadde hatt en annen jordmor. Men alle prøver er fine så det hjelper vel på.Hehe, her har det gått mye I sjokoladepålegg og syltetøy også. Jeg har ikke vurdert det med min jordmor, men din virka jo veldig positiv Er jo lov å nyte også
Du har jo hvert kjempe flink selv Må kunne unne seg når det er noe spesielt Det går nok braKjempe bra jobbet! :-D Jeg har vært bort i mot sukkerfri fram til slutten av juni. Da begynte bursdags reset og kaker flere ganger i uka. Siste bursdag for denne gang er i morgen og da skal jeg avsukkres igjen. Har lege time på fredag og håper ikke det blir utslag på sukker i urinen. (har vært fint til nå)
Skal nevnes at når jeg først spiser sukker mister jeg kontrollen helt, så derfor må jeg være streng med meg selv.
Hørtes bra ut Jeg føler min jordmor er utdatert for lengst. Føler ikke at hun kan alt hun gjør. Men nå er jeg snart ferdig med hu, så da går det vel bra å overleve litt tilJa veldig glad i jordmora mi. Lugn og er ikke hysterisk for noe. Hun sa hun ikke brydde seg så mye om vekta, alle skulle legge på seg som gravid uansett. Skulle sikkert hatt glukosetest pga vekta om jeg hadde hatt en annen jordmor. Men alle prøver er fine så det hjelper vel på.
Jeg har heldigvis ikke blitt som sjefen, som spise en eske Kong Haakon hver dag når ho var gravid!
Hipp Hurra! for en fantastisk mann du har som blir med på det. Hjelper veldig på.2 uker unnagjort! Da blir det en liten pause siden det er bursdagsfeiring, festligheter med familie og venner osv den nærmeste uka... Så skal jeg og samboeren fortsette etterpå sammen Tenk at han gikk med på å bli med uten noe mer enn et lite enkelt spørsmål L
Hipp Hurra! for en fantastisk mann du har som blir med på det. Hjelper veldig på.
Nå er jeg startet på ny avsukring etter bursdager og helgekos. Tenker å holde meg unna i to uker før jeg lager meg noe godt. Legestudenten på 28 ukerskontrollen ville at ha glukose belastning pga arv og høy bmi ved start, men klarte å snakke meg ut av det siden jeg er så flink til vanlig og at jeg å jordmor var enig om det sist. Skal heller komme inn å ta fastende blodsukker og eventuellt langtidsbl.sukker. for sikkerhets skyld.
Kos deg i kommende uke, og lykke til!
Mhm Han fortalt faktisk at han bare spiste 3 is og drakk 1 brus mens han var i 2 uker bortreist. Så han har nesten klart det de samme ukene som meg fra før... Skal blir godt å kunne kose seg og enda bedre å starte opp igjen med sukkerfritt med min kjære. Greit å snakke seg ut av det da Så flink du også er TakkHipp Hurra! for en fantastisk mann du har som blir med på det. Hjelper veldig på.
Nå er jeg startet på ny avsukring etter bursdager og helgekos. Tenker å holde meg unna i to uker før jeg lager meg noe godt. Legestudenten på 28 ukerskontrollen ville at ha glukose belastning pga arv og høy bmi ved start, men klarte å snakke meg ut av det siden jeg er så flink til vanlig og at jeg å jordmor var enig om det sist. Skal heller komme inn å ta fastende blodsukker og eventuellt langtidsbl.sukker. for sikkerhets skyld.
Kos deg i kommende uke, og lykke til!
Bare sånn at du er klar over det; Jeg har hverken sukker i urin, normalt fastende blodsukker (4,3-4,5) og bra langtidssukker (4,8) - men 2 timersmålingene mine slår nå ut med 8,1 som er svangerskapsdiabetes. Så alt kan se tilsynelatende normalt ut. Vil ikke skremme deg på noe vis, men kan være greit å vite.
Greit å vite. Har ei veninne som hadde svangerskaps diabetes tenkte å låne bl.sukker apparatet hennes for å måle to timer etter mat også. Aaalt for å slippe unna glukosebelastningen.. :-S Jeg klarer nemlig ikke drikke sånne drikker uten å spy.
Målingene mine er også fine. Jeg har sånne sukkerstopp de ukene jeg ikke skal på bursdager, festligheter og når samboeren har ferie (jeg er jo sykemeldt). Gjør det bare fordi jeg har lyst og fordi jeg tenker på lillemor i magen.. Så nå er jeg i sukkerstopp igjen etter 2 uker med ferie, men denne gangen lar jeg meg få lov å spise syltetøy. Det hadde jeg forbud mot forje gang. Spiste nemlig spelt/grove pannekaker her om dagen, så syntes jeg måtte få lov å ha på diverse forskjellige syltetøy. Jeg følger jo mine regler, så da blir det som jeg vilTror jeg må på sukker avvending de neste ukene nå, her har det sklidd helt ut siden mai... Må ha noe søtt nesten hver kveld! Jordmor anbefalte meg sist å spise masse jordbær da, så tror jeg skal huske på å kjøpe inn det jevlig fremover Men var normalvektig og godt trent før jeg ble gravid, og er fortsatt litt aktiv og spiser sunn mat, så alle målinger har vært normale hele tiden heldigvis Er bare at jeg får dårlig samvittighet for lille i magen når jeg spiser sukker og usunne ting
Enda en uke gjennomført (utenom dessert på lørdag da vi var ute å feiret at broren min ble 33 år, men min regel gjelder utenom ferie, bursdag og festligheter. Så da er jeg fortsatt innemfor). Samboeren skulle fikse frokost i går, han begynte å fikse frokostblanding med sjokoladesmak, da måtte jeg minne han på sukkerstoppet og han måtte fikse ny mat