Uteklær

Desemberspire

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Hva tenker dere å ha på de små i vinter? Tips til gode parkdresser og vinterdresser? Eventuellt annet godt og varmt tøy til vinteren?
 
Det har jeg virkelig ikke peiling på. Dere som har vært gjennom en vinter med små før får fortelle hva vi bør gjøre:)
 
Reima tec vinterdress er veldig god til de minste. Ekstra polstring i rumpa også er de myke og lette å bevege seg i. :)
Stonez "sko" er topp før de har lært å gå!
 
Kjøpte en tynn dress fra reflex med grei vannsøyle. Jeg belager meg på å bruke flere lag (ull/fleece) for å regulere temperatur istedet for å kjøpe en tykk vinterdress som er svært lite bevegelig for et aktivt barn. Så får vi se hvor lenge det holder ;) Har slike sokkesko fra reima ogei god lue selvfølgelig, så må jeg vel strikke noen større votter;) Hodet er naturligvis i barnehagetøy-modus, så har noen et godt bhgtøytips på lager så tar jeg imot :D
 
Reima er jo så dyrt:/ fant ingenting når vi lette etter uteklær i stad. Bare tjukke dresser.
 
Reima er jo så dyrt:/ fant ingenting når vi lette etter uteklær i stad. Bare tjukke dresser.

Finnes masse billige på nett altså! reima på nett har også egen outlet!! verdt hver ei krone disse reimadressene... Kjøper du billige så må man gjerne ha flere fordi de blir bløte ;) Storebror på 7 har enda tilgode å bli bløt i reimaklær
 
Jeg kjøpte tynn reimadress til eldste da han var et drøyt år. Som han hadde flere lag ull under. Færre lag når det ble varmere og fortsatt passe som dress til høsten (før det ble så kaldt)

Dresser i kvalitet er dyrt. Det finnes mer enn reima som holder. Men felles for de gode som er vanntett og ikke stiv som en pinne, er at de er dyre.
 
Hva med softshelldressene på nameit da? De er jo ikke så vers i pris heller.
 
Arver dress etter storesøster. Har en fra pop og de er vi veldig fornøyd med:)
 
Her har vi en reima høstdress, som jeg dog er usikker på om kommer til å passe. Den er i 74, men så varmt som det er nå er den meningsløs, så med mindre det blir kaldt den nærmeste mnd er den å anse som ubrukelig for oss. Ellers har vi en vinterdress fra reflex og en fra reima etter storesøster. De kommer han nok til å arve. Spent på om de passer fasongen hans..
 
Jeg kjøpte nettopp vinterdress til vesla på reima sin egen nettbutikk. Fjordårets modell så halv pris var det også
 
Vi har kjøpt dresser på Finn:) God kvalitet og så og si ubrukt. Nå har vi regndress i str 74 fra Navigare, den er straks for liten. Har kjøpt en i 80 også fra Hust og Claire - men den er stor.. Har kjøpt overgangsdresser også, en fra Ticket to heaven str 80 (stor i str!), og en i 74 fra Reima. Kjempefornøyd med å kjøpe brukt vi!
 
Hurra! Reima parkdress, sånne skoposer og ullvotter ligger klar til bruk:) da er det ingen unskyldning for ikke å være ute lenger.
 
Ull for det meste. I vogn og sånn.

Men jeg har et par reimadresser etter de eldste som jeg tar på når hun skal ned i snøen da. Akebrett har vi dersom det blir snø :)
 
Back
Topp