Uteklær høst/vinter?

frk. lykkelig

Babylykke januar 2015
Sommerfuglene 2017
Hva tenker dere å kle ungene I nå når høsten og vinteren kommer smygende?

Synes det er spesielt vanskelig med fottøy, da mini her ikke kryper enda - ser da for meg at ho kommer til å krype store deler av vinteren :)

Noe man kan erstatte ull med? Har tendenser til atopisk eksem.. :)
 
Lurer på det samme, har selv en med eksem, muligens atopisk. Reagerer i hvert fall av og til på ull :( Og jeg som eeelsker ull! Har kjøpt en regndress på stylepit som blir fin å bruke i høst, god bevegelighet og plass til det jeg måtte ønske å ha under :)
 
Lurer på det samme, har selv en med eksem, muligens atopisk. Reagerer i hvert fall av og til på ull :( Og jeg som eeelsker ull! Har kjøpt en regndress på stylepit som blir fin å bruke i høst, god bevegelighet og plass til det jeg måtte ønske å ha under :)
Ikke enkelt det med eksem.. kommer nok til å bruke ull om det er "veldig" kaldt eller jeg vet vi skal være lenge ute.. men greit å kunne bruke noe annet "til vanlig" :)
 
Ikke enkelt det med eksem.. kommer nok til å bruke ull om det er "veldig" kaldt eller jeg vet vi skal være lenge ute.. men greit å kunne bruke noe annet "til vanlig" :)
Vet det finnes klær med bomull(?) På innsiden og ull på utsiden, det skal jeg prøve å skaffe til vinteren :) Sist vinter var en ulldress fra lillelam gull verdt, men han begynner vel å krabbe og gå til denne vinteren, så må vel satse på en ordentlig utedress etter hvert :) Sko lurer jeg også på, ser for meg at vintersko på en så liten kropp fort blir hemmende mtp bevegelse.
 
Jenta mi har atopisk, fikk utbrudd ved 3 mnd etter mye ullbruk. Nå bruker vi bare vanlig bomull på innsiden og fleece utenpå når det er kaldt :) har også kjøpt en uttapådress i den fineste ullen, merinoull til vinter. De er supre de dressene fra Lillelam. Unngår ull innerst på kroppen da mi reagerte veldig på det!
 
Har kjøpt en supermyk regnbukse fra Racoon og har stonz sko etter Sarah. +ytterjakke. Har å en vinterdress ventende

Ellers blir det hjemmestrikket ull tror jeg
 
Last edited:
Lurer også på dette da mini her heller ikke kryper og ser for meg en del kryping ila høsten/vinteren. Har ett par jakker som jeg håper passer til litt ut over høsten som tåler litt regn (husker ikke merket). Må ut og handle litt høstklær snart tror jeg
 
Sniker fra mars.. Bambus er en flott erstatter for ull. Svalt om sommer, varmt om vinter :)
 
Det finnes både ull med silke og bomull innerst. Jeg tar lillelam ulldressen på hvis han bare skal sove i vogna, ut i bilen osv. Hvis vi skal ut og leke på bakken har jeg en arvet reimadress. Har kjøpt vanntette "sokker" fra reima som han kan bruke før han trenger sko :)
 
Har softshell på høsten og vinterdress på vinteren. Har også kjøpt vanntette "sokker" som hun skal ha før hun kan gå:)
 
Back
Topp