Utdrikningslag - pris

MarteA

Glad i forumet
Litt inspirert av MetteJ sin tråd om utdrikningslag :)

Jeg lurer på, hvor mye ville du vært villig til å betale for et utdrikningslag? :)

mener 500 er maks. ofte blir det invitert mennesker i forskjellig livssituasjon (student, i jobb ol) og ikke alle som har råd over dette. i tillegg kommer jo ofte utgifter til en selv også og derfor går det fort en tusenlapp i utdrikkingslag.
ofte er man jo bedt i bryllupet også og der skal man ha penger til gave, evt klær og sminke.

ORIGINAL: hæppi28

mener 500 er maks. ofte blir det invitert mennesker i forskjellig livssituasjon (student, i jobb ol) og ikke alle som har råd over dette. i tillegg kommer jo ofte utgifter til en selv også og derfor går det fort en tusenlapp i utdrikkingslag.
ofte er man jo bedt i bryllupet også og der skal man ha penger til gave, evt klær og sminke.

kunne ikke vært mer enig![:)]

I min omgangskrets vet jeg at det praktiseres en maksgrense på 1000,-. Det avhenger jo av at også gjestene får noe igjen i form av fellesaktiviteter, mat etc. Jeg skal arrangere for søstra mi nå i sommer og håper å klare det til maks 800 pr hode... Så skal det sies at alle (andre enn meg) er godt oppi 30 åra, har jobb osv.

ORIGINAL: majami

I min omgangskrets vet jeg at det praktiseres en maksgrense på 1000,-. Det avhenger jo av at også gjestene får noe igjen i form av fellesaktiviteter, mat etc. Jeg skal arrangere for søstra mi nå i sommer og håper å klare det til maks 800 pr hode... Så skal det sies at alle (andre enn meg) er godt oppi 30 åra, har jobb osv.

I det utdrikningslaget jeg skal arrangere er jeg den eneste uten jobb og under 30, så blir litt samme tilfellet. Føler ikke man får mye for 500 egentlig... så blir nok fort nærmere 1000 inkludert alt; aktiviteter og mat + å betale for bruden og gave til bruden.

helt ærlig syns jeg 1000 er mye. om jeg er i full jobb eller ikke. dyrt anyway.

ORIGINAL: hæppi28

helt ærlig syns jeg 1000 er mye. om jeg er i full jobb eller ikke. dyrt anyway.

Er forsåvidt enig i at det er mye... men hva får man for 500 kr i dag da? Skal sies at middagen må spises ute ettersom jeg ikke bor i Oslo selv eller noen har tilbudt seg å ha middagen hos seg.

tror vi betalte 650kr pr pers i søstren min sitt utdrikkningslag. da var en god del av drikken inkuldert + ridetimen og all maten.
Det blir fort dyrt om man skal gjøre mange aktiviteter ja.

Når jeg giftet meg gav jeg klar beskjed til forloveren min at utdrikkingslaget skulle være så billig som overhode mulig. Jeg ville at alle skulle kunne delta uansett livssituasjon, og jeg hadde null behov for fem-rettes middag og flere timers spabehandling. Jeg synes et utdrikkingslag bør være godt under 1000,-, mitt ble på 400,- per snute. Jeg som brud ville synes det var ekkelt om jeg visste at enkelte gruet seg for å delta pga en stor sum penger.

Rundt 500 kr. Er mye som kan gjøres uten at det koster så mye også ;) Trenger ikke å være spa, ridning, fancy middag osv. Kan fint være en super koselig kveld med god hjemmelaget mat og jente snakk :D

ORIGINAL: Håperinderlig..

Når jeg giftet meg gav jeg klar beskjed til forloveren min at utdrikkingslaget skulle være så billig som overhode mulig. Jeg ville at alle skulle kunne delta uansett livssituasjon, og jeg hadde null behov for fem-rettes middag og flere timers spabehandling. Jeg synes et utdrikkingslag bør være godt under 1000,-, mitt ble på 400,- per snute. Jeg som brud ville synes det var ekkelt om jeg visste at enkelte gruet seg for å delta pga en stor sum penger.

Ingen som har nevnt 5 retters middag og timevis med spa.
Ikke lett å arrangere utdrikningslag til 400 kr per person når middagen må være ute. Tips taes gjerne imot.

ORIGINAL: lillebebis

Rundt 500 kr. Er mye som kan gjøres uten at det koster så mye også ;) Trenger ikke å være spa, ridning, fancy middag osv. Kan fint være en super koselig kveld med god hjemmelaget mat og jente snakk :D

enig!
grilling, hyttekos, quiz koster heller ikke mye :-)

Enig med deg. Hadde det vært i Trondheim hadde jeg gjerne bedt alle hjem på middag... men ikke enkelt å gjøre det på et hotellrom i Oslo.

ORIGINAL: MarteA

Enig med deg. Hadde det vært i Trondheim hadde jeg gjerne bedt alle hjem på middag... men ikke enkelt å gjøre det på et hotellrom i Oslo.

Nei så du hadde skrevet det etter jeg postet mitt innlegg... Hmm, da blir det nok ikke sååå lett nei :p

Man må ta hensyn til alle som er med. Jeg har ikke råd til 1000kr for en kveld. Må nok si max 500kr. Men vi skal ikke gjøre så mye da, blir mat og drikke som kommer til å koste noe, og så lite drikke som jeg tåler etter 18 mnd edru så blir det en billig fest for min del, sikker nok med 1-2 cider [X(] Også evt gave kommer til å koste [:)]

ORIGINAL: MarteA

ORIGINAL: Håperinderlig..

Ingen som har nevnt 5 retters middag og timevis med spa.
Ikke lett å arrangere utdrikningslag til 400 kr per person når middagen må være ute. Tips taes gjerne imot.

Nå har jeg heller ikke skrevet at noen hadde nevnt det, var to eksempler på aktiviteter som koster mye penger og hever "avgiften" for gjestene. Det er feks mange flotte steder man kan grille vet vannet/ha tapas buffet ute/ spleiselag med piknik-koldtbord i parken.

Jeg vil ha så billig som mulig! Grilling med spleising på maten, ellers så kan alle ta med drikke selv. Mer enn nok kos for hva jeg ønsker meg av et utdrikkningslag!

Hvis man må spise ute i Oslo med masse damer i 30-åra med jobber, blir det fort dyrt, ja. Det skjønner jeg godt. Jeg tror vi tar middagen hjemme hos meg og ev. bestiller catering (kan jo ikke lage maten hvis jeg skal være med på det som skjer som forlover). Men, en dreven forlover jeg snakket med, anbefalte meg å holde måltider på restaurant utenfor regnestykket og la folk betale f. eks lunsjen selv. Da får du ned totalbeløpet og folk kan velge alternativene de vil der og da. Bare et tips, siden det sikkert blir flere måltider i løpet av dagen... [;)]

Hadde utdrikningslaget vært i Trondheim hadde jeg hatt et helt annet utdrikningslag enn jeg kan ordne i Oslo. Jeg tenkte å holde mat og drikke utenfor prisen ja, så skal ikke ta inn 1000 nei. Så folk bestemmer jo selv hva de ønsker å spise.

Når det gjelder picnic eller lignende synes jeg det er en stor risk å ta i fht at vi bor i Norge som ikke nødvendigvis har det beste været. Litt kjedelig å sitte med en engangsgrill ute i pøsregnet.

Men er enig i det dere sier i fht pris. Men hvis vi i det hele tatt skal få til dette uten at noen vil ha det hos seg blir det nok litt dyrere enn 500.

Hvis man skal ha med en aktivitet og spise middag ute kommer man kjempelett opp i 1000 kr. Jeg snakker av erfaring. Du kan jo spørre de som skal hva de synes om pris.

Back
Topp