Utdannelse og anger

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Har du noengang angret på utdannelsen din?
Hvorfor/hvorfor ikke?

For tiden så angrer jeg litt på at jeg tok utdanning som helsefagarbeider. Jeg elsker jobben, men hater at det skal være så vanskelig å få fast jobb.

Jeg leker litt med tanken på å finne på noe nytt, ta en utdanning av et eller annet slag. Aner ikke hva, men gøy å tenke litt på det :)

Nja.. Jeg har ikke direkte angret, men hadde jeg visst det jeg vet i dag og kunne velge på nytt hadde jeg vinklet det annerledes helt fra starten av. Men nå får jeg jo et ekstra år med 50% studier og 50% hjemme med babyen, så det er jo ikke helt ille det :)

Angrer på valget av høyere utdanning da det er helt umulig å få jobb her. Jobber som helsefagarbeider inntil videre, men rett og slett lei av den jobben:rolleyes:

Angrer på valget av høyere utdanning da det er helt umulig å få jobb her. Jobber som helsefagarbeider inntil videre, men rett og slett lei av den jobben:rolleyes:
Har du høyere utdanning, ellet ville du gjerne hatt det? :)

Hvorfor/hvorfor ikke?

For tiden så angrer jeg litt på at jeg tok utdanning som helsefagarbeider. Jeg elsker jobben, men hater at det skal være så vanskelig å få fast jobb.

Jeg leker litt med tanken på å finne på noe nytt, ta en utdanning av et eller annet slag. Aner ikke hva, men gøy å tenke litt på det :)

Skjønner deg godt.. men om du har jobbet 3 år sammenhengende på samme arb plass kan du legge inn krav om fast ansettelse.

Har selv jobbet i helse og omsorg tjenesten tidligere, og det var sykt mange som bare plukket Vakter.. og som ikke hadde fast, kanskje en 13% stilling.
Det er både frustrerende, slitsomt, utrygt.
Folk søkte på Vakter og fikk avslag, egen søkte de på alle vakter og kunne få alle.. ergo- overarbeidet og utslitt.

Fin jobb, men dritt når du ikke har fast.

Skjønner deg godt.. men om du har jobbet 3 år sammenhengende på samme arb plass kan du legge inn krav om fast ansettelse.