Utblåsning!!

Fru V

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Må bare blåse ut litt frustrasjon!

Har etter fødselen fått prolaps i ryggen, noe som gjør at jeg har vansker for å sitte/stå over lengre tid. Dette gjør at amminga ofte skjer liggende, spesielt på natten.

Når jeg ammer om natten tar jeg han oppi sengen og legger han ved siden av meg, og ofte sovner både jeg og han før jeg får flyttet han tilbake til senga si. Dette gjør at han ikke finner roen i senga/vogna på natten, og sovner helst med puppen i munnen. Jeg prøver å bysse han i søvn noen ganger, men ryggen er ikke særlig medgjørlig. Han tar heller ikke smokk.

Jeg er nå redd jeg har klusset med sovingen hans, og at han "aldri" kommer til å sove i sin egen seng uten puppen. Han sover helst oppå oss på dagtid, og sliter med å falle i søvn i vogna/vuggen.

Føler meg som en dårlig mor som setter meg selv og ryggplagene mine over han...

Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men er så veldig fortvilet :-(

Huff. Det hørtes ikke veldig greit ut :( Blir vel ikke akkurat lettere med proplaps heller, stakkars.
Tror du bare må prøve å venne han til å sovne der. Blir nok litt skriking de første gangene. Har du prøvd den appen som spiller typiske lyder som babyen liker? Den funker ofte til å roe ned her. Sleep baby sleep heter den.

Husk at å ta vare på seg selv er å ta vare på han. Så å ta hensyn til ryggen din er å være en god mor. Mange samsover og de barna lærer jo å sove alene etterhvert de også. Hvis han sover tungt etter å ha sovnet ville jeg flyttet han over i egen seng (når du våkner og oppdager han er der). Med din rygg ville jeg ikke orka strategien med å ta opp ved urolighet og legge ned når han er rolig. Ville heller venta og tenkt at alle før eller siden lærer seg å sove alene. Junior her sovner nesten alltid på puppen og blir lagt over så han lærer heller ikke det ennå. Men vil jo ikke avslutte måltidet før han er mett bare for å lære han det.

Husk at å ta vare på seg selv er å ta vare på han. Så å ta hensyn til ryggen din er å være en god mor. Mange samsover og de barna lærer jo å sove alene etterhvert de også. Hvis han sover tungt etter å ha sovnet ville jeg flyttet han over i egen seng (når du våkner og oppdager han er der). Med din rygg ville jeg ikke orka strategien med å ta opp ved urolighet og legge ned når han er rolig. Ville heller venta og tenkt at alle før eller siden lærer seg å sove alene. Junior her sovner nesten alltid på puppen og blir lagt over så han lærer heller ikke det ennå. Men vil jo ikke avslutte måltidet før han er mett bare for å lære han det.

Takk for godt svar :) Er betryggende å høre fra andre at det jeg gjør ikke er riv ruskende galt!

Alle mine sovnet med puppen i munnen og de har alle liggi i sin egen seng etterhvert :)

Back
Topp