Utblåsing - synspunkter??

ORIGINAL: Looney

Jeg synes det virker riktig av legen din jeg da. Arbeidskonflikt er i utgangspunktet ikke grunn for sykmelding. Da må du isteden gjøre noe med utfordringene på arbeidplassen din som kontakte fagforening, IA kontakt el.

Sign

hadde byttet både lege og jobb[:-] stakkars deg[&o]

ORIGINAL: EmmaT

Jeg synes det virker riktig av legen din jeg da. Arbeidskonflikt er i utgangspunktet ikke grunn for sykmelding. Da må du isteden gjøre noe med utfordringene på arbeidplassen din som kontakte fagforening, IA kontakt el.

enig med Looney. hva med å kikke etter en ny jobb? livet er for kort til å ha en jobb du mistrives i.

vært der selv.

Tror vel kanskje ikke at jobbsøking er det smarteste jeg kan gjøre som gravid? Har hørt nok historier der, om folk som ikke få/mister jobben når de forteller at de er på "tjukka". MEN jeg skal uansett ikke tilbake etter permisjonen!!!! [:'(]

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: Labambie

Greit at det ikke er grunnlag nok for sykemelding i seg selv, men når man blir fysisk og psykisk syk av tanken på jobb så er det klart man skal bli sykemeldt.

Men det hjelper ingenting på situasjonen. Man Må også gjøre noe for å få det bedre på jobb. Sjefen/ledelsen endrer seg ikke fordi du er sykmeldt. Er så altfor mange som blir sykmeldt pga arbeidskonflikter, så går de gjerne sykmeldt pga dette ett år til de når maxdato for sykepenger. Mange søker så AAP og får avslag, og kan bli stående uten penger. Derfor jeg mener dette ikke alltid er noen god løsning.

Når så mange på en arbeidsplass sykemelder seg.. så bør jo det gi litt signaler da.

Der hvor jeg jobbet så var vi 3-4 stk som var sykemeldt så og si hele tiden. Vi gikk til ledelsen med våre klager.. men følte at vi møtte veggen.. for våres sjef var veldig gode venner med ledelsen.

Til slutt så ble det bestilt inn en psykolog på arb.plassen.. vi (alle ansatte) gikk til henne i flere mnd... Etterhver så skjønte ledelsen alvoret av situasjonen.. og tok sjefen ut av stillingen sin.. og plasserte henne et annet sted.

Jeg synes i alle fall ikke det var riktig at jeg måtte skifte jobb.. når det ikke var jeg som var problemet

Men til deg HI så ville jeg ha organisert meg også jeg.

Det er våres sjef også - akkurat samme type. Som kun lever og ånder for jobben sin!! Koste hva det koste vil.
De fleste er midt i trettiårene og har hverken mann eller barn - og eier ikke medfølelse for andre!
De vet nok godt hva som skjer hos oss, men evner bare ikke å bry seg! De er drittlei butikken vår og oss som jobber der har de sagt..... Virker som om de vil skylde alt på oss, at sjefene ikke blir osv. Ser jo ikke at det er DE som jager folk på dør.

Nei, jeg kunne skrevet bok om de 4 årene jeg har jobbet der.
Og det verste er jo at jeg liker jobben min og har verdens beste kollegaer der - det er bare sjefene som ødelegger alt!!! [:@]

Vi burde fått til noe lignende som det dere gjorde, vi er bare usikker på om det hadde gjort vondt verre!?? Nå er enkelte så sliten og lei, at jeg vet ikke om de orker "kjempe". Et sorgens kapittel hele greiene!!

MEN TUSEN TAKK FOR SVAR!!! [:)][:)]

Takk for svar alle dere - gjorde veldig godt å blåse ut av seg litt her inne!!!
Så takk for kloke ord, råd og støtte!!! [:)]

Vet at mange leger ikke ser noen grunn til å sykemelde på grunn av blødning i svangerskapet, da de mener det ikke er av betydning om man er i fysisk aktivitet eller ikke. Jeg mener det er helt feil og at man burde få føle at man gjør det beste for babyen ved å slappe av og ta det med ro.

Det første jeg tenkte ang. det andre var at det kanskje er best å ordne arbeidskonflikten på en annen måte enn ved sykemelding. Det hørtes ikke akkurat ut som problemene kunne løse seg sånn over natta. Om du får forlenget sykemelding pga. det ville jeg brukt tiden til å søke på ny jobb og komme meg vekk der i fra[:)]

Lykke til!

ORIGINAL: Leno

enig med Looney. hva med å kikke etter en ny jobb? livet er for kort til å ha en jobb du mistrives i.

vært der selv.

Tror vel kanskje ikke at jobbsøking er det smarteste jeg kan gjøre som gravid? Har hørt nok historier der, om folk som ikke få/mister jobben når de forteller at de er på "tjukka". MEN jeg skal uansett ikke tilbake etter permisjonen!!!! [:'(]

Men om du er 8 uker på vei, er det lenge til permisjonen din starter. Det er jo lenge å være sykemeldt når det ikke er av direkte medisinske grunner...

Og ingen trenger få vite at du er gravid på lenge enda, så jobbsøking skal vel ikke være noe problem? Så lenge du får arb.kontrakt er det ingen som kan miste jobben fordi de er gravide....

ORIGINAL: LillianneLie

ORIGINAL: Leno

vært der selv.

Men om du er 8 uker på vei, er det lenge til permisjonen din starter. Det er jo lenge å være sykemeldt når det ikke er av direkte medisinske grunner...

Og ingen trenger få vite at du er gravid på lenge enda, så jobbsøking skal vel ikke være noe problem? Så lenge du får arb.kontrakt er det ingen som kan miste jobben fordi de er gravide....

Nei, det kan jo selvfølgelig gå.. Bare jeg som tenker at det kanskje ikke er det smarteste av historier jeg har hørt tidligere. Har søkt på mange jobber tidligere (oktober, november) men det er ikke så lett å få noe - de fleste har i allefall ansatt de de trenger før jul. Men er verdt flere forsøk - for bort vil jeg!!

Back
Topp