Utblåsing - synspunkter??

Leno

Gift med forumet
Må bare blåse litt ut til dere jenter..

Har vært sykemeldt tidligere pga. mobbing, enormt mye negativitet og helt crappy ledere på jobben. 4. sjefen i år, tusen nye forandringer og vi (meg og kollegaer) får skylden for alt. Vi griner på do og vet ikke hva vi skal gjøre - de fleste er ute med sykemelding nå. Snakker vi med sjefene får vi bare streng beskjed om å slutte å klage - bare unnskyldninger med oss.. [:(]

Er tappet bare ved tanken på jobb, men har prøvd meg tilbake. Og nå den siste uken har jeg vært sykemeldt pga. blødninger i svangerskapet( 8+ uker).
Der er det ingen forståelse på jobb, det blir mitt problem å være gravid!

Og i dag har jeg vært til legen, for å snakke om blødningene og forhåpentligvis bli videre sykemeldt.
Men neida...det var ingen grunn til sykemelding, verken blødninger eller håpløse ledere som han sa... han hadde regler han måtte følge, og alt det forstår jeg jo. Jeg hadde skjønt det godt om det var en liten filleting (man kan ikke sykemelde for alt) men ER DETTE en filleting??? [8|]
Har bare hulket siden jeg kom hjem jeg...er fortvilet og blir fysisk dårlig av tanken på jobb igjen på fredag!!

Hva skal jeg gjøre? Er det jeg som er pinglete? Blir kvalm bare ved tanken på at den jobben kanskje kan være med å skade "lille" i magen...
Trenger sårt noen synspunkter her jenter!!!!

*hjertesukk fra meg*

Huff, er ikke lett å være i en arbeidssituasjon som det nei.. Men husk at den i magen kjenner om det er noe galt.
Syntes det er hårreisende av din lege og ikke sykemlede deg.

ORIGINAL: Lissyjane

Du har ikke blødninger nå? Jeg skjønner ikke helt hvorfor han ikke sykemelder deg på grunnlag av at du blir deprimert på jobben. De trakasserer jo deg[&:] Men jeg skjønner hvis han ikke sykemelder deg på grunnlag av graviditeten. Men hvis du sier at du ikke klarer å jobbe der fordi sjefene trakasserer deg,så skjønner jeg virkelig ikke at han sender deg tilbake. 

Har blødninger enda jo - 4.uken....

ORIGINAL: Kineblomst

Huff, er ikke lett å være i en arbeidssituasjon som det nei.. Men husk at den i magen kjenner om det er noe galt.
Syntes det er hårreisende av din lege og ikke sykemlede deg.

Takk...begynner jeg nesten å grine igjen (muligens litt hormoner med i bildet) er godt å høre at det ikke bare er meg som tenker som jeg gjør!!! [:)]

Dere kan ikke ta kontakt med arbeidstilsynet eller noe da? Slik skal det overhodet ikke vvære på en arbeidsplass.

Det er sjefene over sjefen vår som er de verste egentlig - men de oppnår gode tall og det er det SJEFEN ser på. Og vi har dessverre ikke nok prosentandeler på jobben som er organiserte, så derfor er det vanskelig med hjelp utenfra.[&:]

[:)]

ORIGINAL: Leno

Det er sjefene over sjefen vår som er de verste egentlig - men de oppnår gode tall og det er det SJEFEN ser på. Og vi har dessverre ikke nok prosentandeler på jobben som er organiserte, så derfor er det vanskelig med hjelp utenfra.[&:]

Prøv å snakk med fagorganisasjonen likevel[:)]

Jeg synes det virker riktig av legen din jeg da. Arbeidskonflikt er i utgangspunktet ikke grunn for sykmelding. Da må du isteden gjøre noe med utfordringene på arbeidplassen din som kontakte fagforening, IA kontakt el.

ORIGINAL: *Shooting Star*

Bestill time til en annen lege, og prøv der. Du har jo rett på sykmelding. Slik skal man ikke ha det.

gjør de det om jeg får en time i kveld (legevakten) ??

ORIGINAL: Looney

Jeg synes det virker riktig av legen din jeg da. Arbeidskonflikt er i utgangspunktet ikke grunn for sykmelding. Da må du isteden gjøre noe med utfordringene på arbeidplassen din som kontakte fagforening, IA kontakt el.

Greit at det ikke er grunnlag nok for sykemelding i seg selv, men når man blir fysisk og psykisk syk av tanken på jobb så er det klart man skal bli sykemeldt.

Legevakta kan sykemelde deg, men ikke over lengre tid :) men hvis de sykemelder deg der, så kan du jo skaffe ny lege i mellomtiden ;)

ORIGINAL: Labambie

Greit at det ikke er grunnlag nok for sykemelding i seg selv, men når man blir fysisk og psykisk syk av tanken på jobb så er det klart man skal bli sykemeldt.

Men det hjelper ingenting på situasjonen. Man Må også gjøre noe for å få det bedre på jobb. Sjefen/ledelsen endrer seg ikke fordi du er sykmeldt. Er så altfor mange som blir sykmeldt pga arbeidskonflikter, så går de gjerne sykmeldt pga dette ett år til de når maxdato for sykepenger. Mange søker så AAP og får avslag, og kan bli stående uten penger. Derfor jeg mener dette ikke alltid er noen god løsning.

På meg høres det mest ut som at du vil ha sykemelding pga arbeidsforholdene og ikke pga blødningene![&:]

Og da skjønner jeg legen godt....

Du må selv ta tak i arbeidsforholdene. Dere skal ha ett verneombud på jobben, som igjen skal rapportere til hovedverneombud! Og i tillegg er det VELDIG lurt å være organisert, det er i slike situasjoner man virkelig burde være det!

Tror faktisk at jeg hadde byttet lege[8|]

Trakasering på jobb er jo god nok grunn til å bli sykemeldt!

Jeg var selv nesten 1 år sykemeldt jeg pga sjefen min. Jeg ble jo etter en sånn behandling sjefen gav svært deperimert.. Og det er GOD nok grunn til å bli sykemeldt!

Nei, BYTT LEGE!!

Masse lykke til[:)]

enig med Looney. hva med å kikke etter en ny jobb? livet er for kort til å ha en jobb du mistrives i.

vært der selv.

ORIGINAL: Labambie

Men det hjelper ingenting på situasjonen. Man Må også gjøre noe for å få det bedre på jobb. Sjefen/ledelsen endrer seg ikke fordi du er sykmeldt. Er så altfor mange som blir sykmeldt pga arbeidskonflikter, så går de gjerne sykmeldt pga dette ett år til de når maxdato for sykepenger. Mange søker så AAP og får avslag, og kan bli stående uten penger. Derfor jeg mener dette ikke alltid er noen god løsning.

Når så mange på en arbeidsplass sykemelder seg.. så bør jo det gi litt signaler da.

Der hvor jeg jobbet så var vi 3-4 stk som var sykemeldt så og si hele tiden. Vi gikk til ledelsen med våre klager.. men følte at vi møtte veggen.. for våres sjef var veldig gode venner med ledelsen.

Til slutt så ble det bestilt inn en psykolog på arb.plassen.. vi (alle ansatte) gikk til henne i flere mnd... Etterhver så skjønte ledelsen alvoret av situasjonen.. og tok sjefen ut av stillingen sin.. og plasserte henne et annet sted.

Jeg synes i alle fall ikke det var riktig at jeg måtte skifte jobb.. når det ikke var jeg som var problemet

Men til deg HI så ville jeg ha organisert meg også jeg.

Bestill time til en annen lege, og prøv der. Du har jo rett på sykmelding. Slik skal man ikke ha det.

Legevakten kan ikke sykemelde for mer enn max 2 dager
Bytt fastlege og prøv igjen...

ORIGINAL: Greven av gral

Legevakten kan ikke sykemelde for mer enn max 2 dager
Bytt fastlege og prøv igjen...

Jeg ble sykemeldt i 2 uker etter jeg hadde vært på legevakten, men fikk beskjed om at de ikke kunne sykemelde lengre enn det.. Kanskje det kommer ann på situasjonen? Eller plass? Bare et par mnd siden jeg var der :)

ORIGINAL: Vand

På meg høres det mest ut som at du vil ha sykemelding pga arbeidsforholdene og ikke pga blødningene![&:]

Og da skjønner jeg legen godt....

Du må selv ta tak i arbeidsforholdene. Dere skal ha ett verneombud på jobben, som igjen skal rapportere til hovedverneombud! Og i tillegg er det VELDIG lurt å være organisert, det er i slike situasjoner man virkelig burde være det!

Da tror jeg du har misoppfattet meg litt... er så klart blødningene jeg bekymrer meg mest for, selvsagt!! Å grunnen til at jeg blander inn drittjobben er jo pga. arbeidsforholdene der. Er redd for at stress, det arbeidet jeg gjør og hvordan det for meg til å føle meg kan være med å gjøre ting verre! Har hatt en større blødning på jobben bare sist uke! Er ikke en god følelse å tenke at arbeidet mitt kanskje går ut over "lille" i magen! Og det synes jeg det er rart at legen ikke skjønner.... [&:]

Back
Topp