Ut å reise med baby

På charter ; barn under to år har som regel ikke eget sete ; og dette er evt vanskelig å få , da vi reiste med vår gutt på rundt året fikk jeg beskjed om att eget sete på bussen ikke var mulig .... ei heller på flyet ...
Man kan få det, men da må du kjøpe barnebillett på flyet og ikke baby:)

Jeg skal flytte til Asia med 2 mnd baby og fikk beskjed om siden jeg fullammer trenger ikke baby å få vann på flaske, må bare amme....

Kommer ann på hvor varmt det er og hvem du snakker med før du reiser ;) På min helsestasjon blir vi anbefalt å gi vann i tillegg, da man ikke produserer mer melk over natten men væskebehovet øker betraktelig med en gang man kommer i varmen :) Melk er også mat for de som er så små, og matlysten minker i varmen, derfor kan det også være vanskelig å få i noen babyer nok melk, derav i tillegg anbefalt med vann som tørstedrikke :)

Jeg snakket med helsesøster som også forhørte seg videre med flere andre, det var ingen problem å reise til Thailand. Ungen ble fullammet som ga god beskyttelse i tillegg til at han fikk hepatitt b-vaksinen før vi reiste.

Hvor har du hørt det om å ikke reise ut av Europa med baby? Jeg har aldri hørt noe om det før.

Jeg husker ikke helt om det var helsesøster eller barnelege som sa det.
Vil da legge til at jeg kan huske feil vedr fullammede babyer.. Kan være dette gjaldt barn som ikke blir ammet (og 1 og 2 åringer :) ) ..sorry hvis det er tilfelle! :)

Kommer ann på hvor varmt det er og hvem du snakker med før du reiser ;) På min helsestasjon blir vi anbefalt å gi vann i tillegg, da man ikke produserer mer melk over natten men væskebehovet øker betraktelig med en gang man kommer i varmen :) Melk er også mat for de som er så små, og matlysten minker i varmen, derfor kan det også være vanskelig å få i noen babyer nok melk, derav i tillegg anbefalt med vann som tørstedrikke :)

Som vanlig så sier folk tydeligvis forskjellig, er varmt ca 30 grader jevnt, jaja får følge med formen og bruke sunt bondevett om han trenger mer væske. Har jo leilighet og ikke varmt inne...

Ang vann så hadde jeg med egne tåteflasker og vannkoker, kokte flaskevannet på morgenen før vi gikk ut, og han fikk temperert vann om han ville ha mer enn puppen kunne gi:) så lenge du koker vannet er det greit:)

Som vanlig så sier folk tydeligvis forskjellig, er varmt ca 30 grader jevnt, jaja får følge med formen og bruke sunt bondevett om han trenger mer væske. Har jo leilighet og ikke varmt inne...

Som alltid, mange forskjellige svar :)
Vi slo fra oss turen fordi vi endte opp med å tenke at det kunne bli mer stress enn kjekt, og lite lysten på å sitte inne hele dagen fordi det var for varmt for babyen.... Så vi gleder oss til gresk øy i sommer med baby på halvannet år i steden :)

Som alltid, mange forskjellige svar :)
Vi slo fra oss turen fordi vi endte opp med å tenke at det kunne bli mer stress enn kjekt, og lite lysten på å sitte inne hele dagen fordi det var for varmt for babyen.... Så vi gleder oss til gresk øy i sommer med baby på halvannet år i steden :)

Ja ser den, hadde nok vurdert det annerledes for en liten ferie enn når vi skal bo der over lengre tid...

Back
Topp