Ut å reise med baby

Bkno5168072

Andre møte med forumet
Hei,

Vi venter barn i april og tenker å reise til syden i august. Er det noen som har reist med en så liten baby som har noen tips? Hvordan gjør dere det i forhold til bruke bilstol på bussen fra flyplass til hotellet? Vi tenker å reise charter.
Og får man bestilt tur før barnet er født? Vi vet jo ikke fødselsdatoen på barnet ennå.

Hei,

Vi venter barn i april og tenker å reise til syden i august. Er det noen som har reist med en så liten baby som har noen tips? Hvordan gjør dere det i forhold til bruke bilstol på bussen fra flyplass til hotellet? Vi tenker å reise charter.
Og får man bestilt tur før barnet er født? Vi vet jo ikke fødselsdatoen på barnet ennå.
Ja, har flydd mye med mine barn. Første gangen datteren min fløy til Afrika var hun kun 1 mnd.

Hadde med egen bilstol. Evt ta taxi. Vet ikke. Har alltid hatt egen bil der nede.

Ja, man får bestilt tur. Ville kontaktet turoperatøren :-) :-)

Smokk/flaske/pupp når man letter/lander. Nok klesskift. Tepper. Noen rangler. Melk. Våtservietter. Bleier etc :-)

Letterr å fly når de er så små og sover en del :-D

Vi bestilte taxi med barnesete, veldig greit. Ellers tar vi jo buss her hjemme med barnevogn, så ser ikke det store problemet med å ha baby i bilsete :)

Det anbefales IKKE å reise utenfor Europa med baby, men det vet du sikkert :)
God ferie :)

Vi bestilte taxi med barnesete, veldig greit. Ellers tar vi jo buss her hjemme med barnevogn, så ser ikke det store problemet med å ha baby i bilsete :)

Hvorfor ikke? Jeg hørte aldri noe om det når vi reiste til Thailand.

Vi var veldig glad for at vi hadde med oss bæreselen. Gjorde det mye lettere når vi var på flyplassene.

Hvorfor skal man ikke reise utenfor Europa med baby? Aldri hørt...

Hei,

Vi har i alle fall allerede bestilt tur for flere måneder siden og får i april.. tror vi skrev spedbarn eller baby i navnefeltet og fylte ikke ut f.dato.. ringte flyselskapet/chattet med de for å få vite hvordan vi skulle gjøre det..

Tenker at det viktigste er at det er godt helsesystem dit dere skal, ikke skumle smittefarer osv.. jordmor nevnte også det at når barnet er så lite er jo fordelen at de enda ikke putter ting i munnen, krabber rundt på gulvet eller spiser annen mat.. vi kommer ikke til å ha med bilstol, men det får dere med gratis på flyet (sendes i bagasjen) tror jeg.. ellers var tips jeg fikk å kjøpe parasoll og en balje vi kunne ha barnet i for å kjøle ned (med lunkent vann)..

Bæretøy! Veldig kjekt på de strekningene av reisen hvor det ikke er mulig/praktisk med vogn, og gir dere hendene fri til alt annet. Samt at mange barn sover fint i sjal/sele på flyet osv.
Kan bli litt varmt å bruke i syden om sommeren, så tenk på det når du velger bæretøy, men til reisen kan det være uunnværlig. :)

Hei,

Reist med baby på 6mnd og det gikk veldig fint:). Ville anbefale dere å bestille ekstra sete da det er veldig kjekt med den ekstra plassen. Vi brukte ikke bilstol når vi tok taxi på korte turer,men hadde bilstol når vi leide bil som vi lånte av noen andre norske der vi var. Det skal gå fint å få med bilstol på flyet,enten som spesialbagasje eller ombord på flyet, bare ring flyselskapet og spør hvordan de gjør det. Reisetrille man kan få med til gate syns jeg var veldig praktisk, ellers blir det mye bæring. Bæresele er uansett kjekt å ha med:). Det er egen sikkerhetskontroll for barnefamilier,veldig kjekt:).

Ville anbefale dere å ta med bleier/badebleier og våtservietter da bleier er dyrt og våtserviettene i utlandet ofte inneholder mye parfyme. Ellers er det lurt å ha med paracet,tempmål,salver,solkrem b.la:).

Min var 4mnd når vi reiste til gran canaria i juni, bilstolen ble sendt som bagasje og hadde den i taxi til hotellet siden jeg ikke stoler på andre har bra nok kvalitet på sine;) få bestilt før, bare gi beskjed når baby er født og ville ringt de dere bestiller hos samtidig eller istedenfor på nettet, så får dere svar på det meste:) brukte bæresele på flyplassen og det var gull verdt! Ha med liten apotekmappe i tilfelle overoppheting, solbrenthet og sår. Ha med bleier da det ofte er dyrt og med parfyme i utlandet. Ikke ha med dyreste vogna på tur, vi hadde med en trille som kunne legges ned i full liggestilling pluss god solskjerm/parasoll.

Min var 4mnd når vi reiste til gran canaria i juni, bilstolen ble sendt som bagasje og hadde den i taxi til hotellet siden jeg ikke stoler på andre har bra nok kvalitet på sine;) få bestilt før, bare gi beskjed når baby er født og ville ringt de dere bestiller hos samtidig eller istedenfor på nettet, så får dere svar på det meste:) brukte bæresele på flyplassen og det var gull verdt! Ha med liten apotekmappe i tilfelle overoppheting, solbrenthet og sår. Ha med bleier da det ofte er dyrt og med parfyme i utlandet. Ikke ha med dyreste vogna på tur, vi hadde med en trille som kunne legges ned i full liggestilling pluss god solskjerm/parasoll.
Vi tar med skikkelig vogn, men pakker den i prampack, og da får vi på forsikringa dersom den blir ødelagt..

Det er smak og behag;) men vær obs på solbleking og klor kan ødelegge også:)
Jada, kommer ikke til å la den stå i sola eller ved bassenget uansett.. leier hus med eget basseng, men vil ha skikkelig vogn til å trille og som han kan sove i.. han er bare 2-3 mnd når vi reiser så litt tidlig med reisetrille synes jeg..

Jada, kommer ikke til å la den stå i sola eller ved bassenget uansett.. leier hus med eget basseng, men vil ha skikkelig vogn til å trille og som han kan sove i.. han er bare 2-3 mnd når vi reiser så litt tidlig med reisetrille synes jeg..
Da klarer man å være mer forsiktig med den ja:) tok et par dager å venne han til å sove i trille istede, men hadde tatt med vogna selv om vi også hadde leid leilighet:)

Hvorfor ikke? Jeg hørte aldri noe om det når vi reiste til Thailand.

Vi var veldig glad for at vi hadde med oss bæreselen. Gjorde det mye lettere når vi var på flyplassene.

Åh, helt enig i bæresele. Det glemte vi og det irriterte meg skikkelig ;)

Man bør ikke reise utenfor Europa fordi baby har så dårlig immunforsvar og kan risikere å bli veldig dårlig av bakteriene vi selv ikke har. Eks Spania ol har så og si den samme bakteriefloraen som oss og baby er derfor ikke utsatt :)

Åh, helt enig i bæresele. Det glemte vi og det irriterte meg skikkelig ;)

Man bør ikke reise utenfor Europa fordi baby har så dårlig immunforsvar og kan risikere å bli veldig dårlig av bakteriene vi selv ikke har. Eks Spania ol har så og si den samme bakteriefloraen som oss og baby er derfor ikke utsatt :)
Jeg snakket med helsesøster som også forhørte seg videre med flere andre, det var ingen problem å reise til Thailand. Ungen ble fullammet som ga god beskyttelse i tillegg til at han fikk hepatitt b-vaksinen før vi reiste.

Hvor har du hørt det om å ikke reise ut av Europa med baby? Jeg har aldri hørt noe om det før.

Vi var på korte helgeturer når nurket var så liten, i en konfirmasjon og i bryllup :)
Men sydenturen utsatte vi til sommeren som kommer nå, når han er 11/2 og kan ha litt glede av det ;)
Det går helt fint å reise med en så liten en, er bare å ha med vogn, bæresele osv, og amme på vei opp og ned med flyet...
Men når jeg husker tilbake på den sommeren vi hadde sist, da var nurket på samme alder som deres kommer til å bli, vi lå bare hjemme på sofaen i skyggen og hadde viften på fult.... Babyen syntes ikke det var noe særlig å ha det så varmt, og bare sutret, siden de ikke kan regulere temperatur selv når de er så små...
Det jeg vil frem til er at du ikke vet hvilken baby du får :) Det kan være en som liker det, eller det kan f.eks. bli en som nekter å ta flaske, slik at du ikke får i ham den ekstra væsken som trengs i varmen.. Eller det kan bli en baby som ikke sover på nettene, da blir ikke det ferie for noen, Eller det kan bli en flaskebaby, slik at mye av dagen på ferie går med til å få sterilisert nok flasker og kokt nok vann på en trygg måte...
Mener ikke å være negativ :) Men vi slo fra oss en tur første sommeren til nurket pga. dette ++ ;)

Vi reiste til Egypt når jenta vår var 3 mnd og gikk kjempe fint, hadde med bilstol selv som fikk stå i kabinen!
Ser du har fått mange gode råd men er viktig å undersøke før dere reiser eventuelt før du føder ang dette med vaksiner!
Siden mannen min er ifra Egypt fikk vi automatisk spørsmål om vi ville at hun skulle få BCG og hepatitt B vaksine, og vet at noen steder anbefaler de at babyer har eventuelt hepatitt B vaksine før dere reiser.

Vi var på korte helgeturer når nurket var så liten, i en konfirmasjon og i bryllup :)
Men sydenturen utsatte vi til sommeren som kommer nå, når han er 11/2 og kan ha litt glede av det ;)
Det går helt fint å reise med en så liten en, er bare å ha med vogn, bæresele osv, og amme på vei opp og ned med flyet...
Men når jeg husker tilbake på den sommeren vi hadde sist, da var nurket på samme alder som deres kommer til å bli, vi lå bare hjemme på sofaen i skyggen og hadde viften på fult.... Babyen syntes ikke det var noe særlig å ha det så varmt, og bare sutret, siden de ikke kan regulere temperatur selv når de er så små...
Det jeg vil frem til er at du ikke vet hvilken baby du får :) Det kan være en som liker det, eller det kan f.eks. bli en som nekter å ta flaske, slik at du ikke får i ham den ekstra væsken som trengs i varmen.. Eller det kan bli en baby som ikke sover på nettene, da blir ikke det ferie for noen, Eller det kan bli en flaskebaby, slik at mye av dagen på ferie går med til å få sterilisert nok flasker og kokt nok vann på en trygg måte...
Mener ikke å være negativ :) Men vi slo fra oss en tur første sommeren til nurket pga. dette ++ ;)

Jeg skal flytte til Asia med 2 mnd baby og fikk beskjed om siden jeg fullammer trenger ikke baby å få vann på flaske, må bare amme....

Reiste når eldste var 5mnd ca, gikk veldig fint det, men det aller viktigste syns jeg var at vi reiste når det ikke var så varmt. Hadde også baby nå i sommer og han hadde det rett og slett ikke bra stakkars.

På charter ; barn under to år har som regel ikke eget sete ; og dette er evt vanskelig å få , da vi reiste med vår gutt på rundt året fikk jeg beskjed om att eget sete på bussen ikke var mulig .... ei heller på flyet ...

Back
Topp