Ut å fly med baby

MissCherie

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Om to dager skal vi ut å fly med Lillemann for første gang. Kjenner jeg er veldig spent! Både på flyturen, og selve reisen. Håper jeg husker å pakke alt som trengs for reisen, hotelloppholdet osv. Tips mottas ned takk! Andre som allerede har vært på tur?
 
Vi har flydd med Jacob, det gikk veldig fint!:) Han var 6 uker første gangen. Jeg hadde ham i bæresele fra bilen og helt ombord i flyet, og han sov hele tiden. Han kunne nok ha sovet gjennom flyturen også hvis jeg ikke hadde fått for meg at han måtte ammes for å utligne trykket! Det var veldig tungvint og slitsomt å amme i et så trangt flysete, men det gikk jo på et vis. Hadde nok vært bedre om jeg hadde pumpet meg og gitt melk på flaske.
På returen en uke senere lot jeg ham bare sove. Prøvde å putte i ham smokken, men den kom raskt i retur, så mesteparten av turen lå han uten noe i munnen. Han lå på ryggen i fanget mitt.
Senere den kvelden klaget han litt mer enn vanlig, så jeg mistenkte at han hadde litt vondt i ørene, men det gikk veldig fint, alt i alt:)
Bæreselen var i alle fall gull verdt! Veldig greit å kunne ha armene fri til stellevesken og en trillekoffert. Pappaen tok seg av resten av bagasjen;) Neste gang skal jeg fly alene med ham, men blir kjørt til flyplassen for å få hjelp med innsjekking av bagasje, og så blir jeg hentet når jeg lander:D

ImageUploadedByBV Forum1437565123.660338.jpg
 
Har ikke erfaring med dette selv, men har fått tips fra et vennepar som flyr MYE om å putte smokken i munnen før og under takeoff og landing for å forhindre trykk i ørene. :)
 
Bæresele er gull verdt, og noe for trykket i ørene. Som beskrevet over er det litt trangt å amme, så planlegger du å amme bør du velge sete ved midtgangen. Ellers flaske eller smukk. Vi hadde også flybaby, så litt ubehagelig ut, men hun sov som en Stein i den ;)image.jpg
 
Vi skal ut å fly på onsdag :) skal bruke bæresele mens vognen er i prampack, og på flyet har vi Flyebaby :) blir spennende med alt man må ha med seg, mye å bære på dere andre?
 
oh Ja, men har jo han på 3 i tillegg, og så blir vi i 3 uker. Prampack, 2 store kofferter, og 4 håndbagasje :eek:
 
Tips til dere som skal utenlands: ta med bleier hjemmefra, ganske dyrt i enkelte land!
 
Takk for gode råd! Hva er flybaby?
Det er ikke så lett å se, men på bilde jeg la med ligger lille i flybaby. Er en "hengekøye " som du fester i stolen forran og rundt deg, så legger du barnet i den, med 5 punkt sele. Mi sov omtrent hele turen.
 
Takk for gode råd! Hva er flybaby?
Sjekk ut barnombord.no :) du kan leie fra mange flyplasser i Norge. Det er ett slags "sete" til baby som festes i bordet foran deg. Da slipper baby å ligge på fanget ditt absolutt hele tiden :)
 
Det er ikke så lett å se, men på bilde jeg la med ligger lille i flybaby. Er en "hengekøye " som du fester i stolen forran og rundt deg, så legger du barnet i den, med 5 punkt sele. Mi sov omtrent hele turen.
Gleder meg til å prøve ut. Vært litt spent på om den er så bra som den ser ut til :)
 
Tips til dere som skal utenlands: ta med bleier hjemmefra, ganske dyrt i enkelte land!
Mye bleier regnet du ut at du trengte? Vi er borte 8 dager og har tenkt 2 pakker (68 bleier) + det vi har med løst i håndbagasje. Ca 8 bleier per dag da på de to pakkene. Bør holde det? I nødens stund får man jo tak i.
 
oh Ja, men har jo han på 3 i tillegg, og så blir vi i 3 uker. Prampack, 2 store kofferter, og 4 håndbagasje :eek:
Det var litt ting :) blir to kofferter på oss også, og prampack + håndbagasje. Godt dere er to voksne :)
 
Mye bleier regnet du ut at du trengte? Vi er borte 8 dager og har tenkt 2 pakker (68 bleier) + det vi har med løst i håndbagasje. Ca 8 bleier per dag da på de to pakkene. Bør holde det? I nødens stund får man jo tak i.
Jeg skal være borte i tre dager og har med to pakker. Haha. Livredd for å gå tom, men kanskje jeg kan ta ut den ene da x)
 
Mye bleier regnet du ut at du trengte? Vi er borte 8 dager og har tenkt 2 pakker (68 bleier) + det vi har med løst i håndbagasje. Ca 8 bleier per dag da på de to pakkene. Bør holde det? I nødens stund får man jo tak i.
Jeg skal være borte i tre dager og har med to pakker. Haha. Livredd for å gå tom, men kanskje jeg kan ta ut den ene da x)
 
Jeg skal være borte i tre dager og har med to pakker. Haha. Livredd for å gå tom, men kanskje jeg kan ta ut den ene da x)
Haha kanskje litt mye. Tror ikke du bruker 20 bleier om dagen? :D hvor går ferden for dere?
 
Mye bleier regnet du ut at du trengte? Vi er borte 8 dager og har tenkt 2 pakker (68 bleier) + det vi har med løst i håndbagasje. Ca 8 bleier per dag da på de to pakkene. Bør holde det? I nødens stund får man jo tak i.
Bør holde godt på 8 dager. Her er det så varmt så jeg gir litt vann mellom måltidene siden hun nå kun får mme. Tisser litt mer enn vanlig. Tok selv kun med 2 pakker for prioriterte en pakke nattbleier til 3 åringen. Blir nok å kjøpe en pakke eller to til lille snuppa.
 
Bør holde godt på 8 dager. Her er det så varmt så jeg gir litt vann mellom måltidene siden hun nå kun får mme. Tisser litt mer enn vanlig. Tok selv kun med 2 pakker for prioriterte en pakke nattbleier til 3 åringen. Blir nok å kjøpe en pakke eller to til lille snuppa.
Ja det er vel ganske vanlig med litt mer tissebleier når man gir vann. Jeg ga mini vann når det var som varmest i Oslo, så planlegger å gjøre det nå også :)
 
Haha kanskje litt mye. Tror ikke du bruker 20 bleier om dagen? :D hvor går ferden for dere?
Nå er vi hjemme igjen fra Amsterdam, og jeg har fortsatt bleier igjen i den første pakken. Haha! Gikk forresten kjempebra med både flyturen, hotelloppholdet og storbyoppholdet! Jeg ammet da flyet gikk opp og ned, og han sov underveis. Ikke en lyd kom det fra lille vidunderbarnet vårt<3 På hotellet fikk vi ekstra seng, men endte opp med å bruke barnevognen. Han sov også stort sett i vognen når vi var ute og kikket eller spiste. Jeg fullammer, så maten er alltid med;) Men jeg hadde alltid en flaske med melk i vesken, slik at jeg enkelt kunne gi et måltid selv om vi var et sted det var vanskelig/ikke passet seg å amme. Spisesteder var booket på forhånd, slik at vi visste det var plass til barnevognen. Så koselig på vår første familietur:)
 
Back
Topp