Tusen takk!
Det begynte med at jeg våknet på fredag med litt ekstra vonde mensensmerter i ryggen. Hadde utrolig nok vent meg til tanken på at det bare var å vente, så tenkte ikke noe særlig over det i starten. Leverte eldste i barnehagen, og da begynte jeg å merke at de takene kom ganske ofte, så tok tiden på de. Var ikke veldig vonde enda, men siden fødsel begynte med vannavgang sist og jeg har litt reisevei, var jeg usikker på hvor lenge jeg skulle tørre å vente hjemme. På føden sa de jeg bare kunne komme når jeg selv følte det. Så tok en rask opprydding hjemme før vi dro [emoji23] kom inn på sykehuset med 2 cm åpning [emoji30] men jordmoren tøyde til 4-5, ga meg clyx og føderom [emoji1303] kl 16 fikk jeg ny jordmor som lurte på hvorfor i all verden jeg var der, jeg som bare hadde 4 cm og veldig dårlige rier. Tok ctg 16.30 og hun ba meg sove (!). Våknet en time senere med pressrier, men tenkte at dette er sikkert bare jeg som innbiller meg for åpningen var jo 4 for en time siden. Men det kom en pressrie til og da ba jeg samboeren trekke i snora. Jordmor kom og det var full åpning. 10 minutter med pressrier så var han ute. Vannet gikk under fødselen, det var misfarget så lille fikk en litt tøff start med infeksjon, gulsott, lav O2metning, for mange blodceller og ustabilt blodsukker

men fikk dra hjem på mandag, var på sykehuset i går for kontrollprøver og nå er alt gudskjelov fint! [emoji4]
Mega fornøyd med Kalnes og alle som jobber der. Føler jeg ble tatt ordentlig godt vare på, og selvom jeg ikke likte jordmoren først så endret det seg etter fødsel og da hun dagen etter satt med meg i 3 timer mens jeg hylgråt for alt som var galt! [emoji4]