Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Bare til info så er Ergobaby et merke, de har mange forskjellige seler og sjal. Ikke bare en typeHadde bæresjal med nr 2, det var gull. Føler bæresele ergobaby typ er til når de er eldre.
Hadde også sånn rockit i vogn og vugge.
Syns heller det går andre veien, alt jeg hadde med nr 1 som jeg ikke trengte med nr 2
Det er denne jeg har kjøpt.En som har blitt veldig populær heter Ergobaby Embrace og er veldig lik som et sjal, bare enklere å bruke for en som ikke er så vant til sjal. Super til nyfødt!
Jeg styrte med amming i 8 uker med første barnet mitt. Typ powerpumping på natt, hjelpebryst, skjold, nesespray(den som stimulerer til melkeproduksjon), ammeveileder, ammeputer, kiropraktor, tungebånd. Omg, lista er lang og jeg brukte sikkert 8-9000kr på å få til ammingOm jeg ikke får til amming, skal jeg ha en sånn melkemaskin. Tror ikke det var en ting engang med 1. mann 15år siden
Samme her, var til slutt helsesøster som sa at nå kan du slutte å prøve mer, og heller nyte tiden med bebis.Jeg styrte med amming i 8 uker med første barnet mitt. Typ powerpumping på natt, hjelpebryst, skjold, nesespray(den som stimulerer til melkeproduksjon), ammeveileder, ammeputer, kiropraktor, tungebånd. Omg, lista er lang og jeg brukte sikkert 8-9000kr på å få til amming
Denne gang kommer jeg ikke til å streve i nærheten så lenge som første, og jeg er veldig fristet til å kjøpe en slik melkemaskin jeg også.

Huff, det er så trøttende når man ikke får til amming, også ønsker man det så sterkt.Samme her, var til slutt helsesøster som sa at nå kan du slutte å prøve mer, og heller nyte tiden med bebis.
Vi brukte da mme og hadde ikke behovet for sånn maskin, fikk til en god rutine på det.
Hørt så mye forskjellig om disse maskinene om temp osv og er skeptisk til å overgi kontrollen når jeg kan ha full oversikt selv![]()

Det var vel to ting som jeg kommer på:Huff, det er så trøttende når man ikke får til amming, også ønsker man det så sterkt.
Vi fikk også til en god rutine med å blande så mange ml kokt vann med så mange ml kokt men avkjølt vann. Det funket jo greit men savnet noe enklere
De maskinene fikk jo mye oppmerksomhet i media en periode husker jeg. Husker ikke helt hvorfor? Var det fordi man da ikke brukte kokt vann/sterilt vann i maskinen?
ammehjelpen.no
Ja, slik var det! Takk for link. Håper håper håper at amming går denne gang. Hvis ikke får mannen være mme-blanderDet var vel to ting som jeg kommer på:
1) Ofte ble det dårlig blandet ut i flasken, så det var klumper med pulver osv igjen i flasken når baby hadde spist ferdig, så da var jo melken egentlig for tynn.
2) Tempen skal vel være ca 40grader til baby, men pulveret skal røres ut i 70grader eller noe, Ammehjelpen har oppsummert det fint
Så i nyfødtfasen kommer jeg ikke til å bruke det hvertfall![]()
Morsmelkerstatning: Hva er viktig å vite? - Ammehjelpen
Her finner du informasjon om hvordan du tilbereder morsmelkerstatning på tryggest mulig måte, i tillegg til annen viktig info om bruk av mme.ammehjelpen.no
![]()
fikk det nok veldig opp i halsen sist. Men herlighet, det er snakk om 12 mnd av livet mitt. Det føles bare litt dritt der og da.Jeg husker også tilbake på det som en helt for j-&$& tid. Jeg tror mye av grunnen til at jeg fikk en skikkelig fødselsdepresjon var pga det. Jeg følte meg så utilstrekkelig og dårlig.Ja, slik var det! Takk for link. Håper håper håper at amming går denne gang. Hvis ikke får mannen være mme-blanderfikk det nok veldig opp i halsen sist. Men herlighet, det er snakk om 12 mnd av livet mitt. Det føles bare litt dritt der og da.
Ble veldig sårt med ammingen som ikke gikk. Hadde rett og slett ikke produksjon nok. Satt med den pumpa annen hver time. Men ble tipset om at kvalmestillende (Afipran) hadde som bivirkning å stimulere melkeproduksjon, ved å øke hormoner prolaktin, så vil prøve det denne gang.
Jeg hadde også dårlig produksjon. Kunne amme to ganger daglig (morgen og kveld), da var det nok melk til et lite kosemåltid liksom.Ja, slik var det! Takk for link. Håper håper håper at amming går denne gang. Hvis ikke får mannen være mme-blanderfikk det nok veldig opp i halsen sist. Men herlighet, det er snakk om 12 mnd av livet mitt. Det føles bare litt dritt der og da.
Ble veldig sårt med ammingen som ikke gikk. Hadde rett og slett ikke produksjon nok. Satt med den pumpa annen hver time. Men ble tipset om at kvalmestillende (Afipran) hadde som bivirkning å stimulere melkeproduksjon, ved å øke hormoner prolaktin, så vil prøve det denne gang.
Takk
Ja, det er veldig mange som har brukt babybrezza og hatt gode erfaringer, sier ikke noe på det. Men disse nye erfaringene har kommet de siste årene, kanskje de du kjenner ikke visste risikoen, jeg vil hvertfall være med på å spre ny informasjonkjenner noen som brukte Baby Brezza melkemaskin og det fungerte godt, barnet lever i beste velgående
Nr.1 er flaske barn, husker første tiden som stress og mye gråt fra meg og henne. Jeg ville ikke prøve med nr.2, men ble overtalt av jordmor noe som fungerte.
Nr.3 tar jeg det som det kommer, stress orker jeg hvert fall ikke.

Har både sjal embrace og 360 frå ergobaby så jeg er klar over det men td 360 passer bedre større barn, bare styr med nyfødtinnlegg i osv synes sjal gir en annen nærhet og bedre den første mnd. Men brukte embrace mye første åretBare til info så er Ergobaby et merke, de har mange forskjellige seler og sjal. Ikke bare en type
En som har blitt veldig populær heter Ergobaby Embrace og er veldig lik som et sjal, bare enklere å bruke for en som ikke er så vant til sjal. Super til nyfødt!
Den brukte vi sååå masse til førstemann! Helt genialtVil ha Stokke newborn seat. Ønsker at babyen skal få være sammen med oss når vi spiser, men samtidig ha armene fri![]()