Vet du, ingen er verdensmester i en stilling etter 3 uker. Og som mor tror jeg aldri man blir utlært, det oppstår noe hele tiden, til og med med en 3-åring. Jeg føler meg usikker og frustrert ofte med storebror. Men så lærer jeg meg hvordan en ting skal gjøres og blir kjempe fornøyd, frem til neste ting dukker opp.
Og hvis du ikke føler deg klar så er det HeLT greit å være hjemme en stund til. Lillemor her er 5 uker i går og jeg føler meg egentlig ikke helt klar til å dra andre plasser enn de nærmeste. Det er veldig godt å være hjemme og bli ordentlig kjent.
Det er egentlig det beste for babyen også de første ukene. Husk du har gjennomgått en fødsel og trenger å få deg selv tilbake. Og Det å bli kjent med en ny person er ikke gjort over natta!! Man må bare prøve seg fram.
Et viktig tips som også Cosacita nevner, av og til trenger babyen å sutre litt før de sovner, trenger ikke bety at noe er galt. Også kan det være babyen må rape fordi om de akkurat har rapt. Har lært at det kommer ofte en rap opp etter de har ligget en stund.
Jeg vet at lillemor ikke bryr seg om bæsj/tissbleier. Så her prøver jeg puppen først, vil hun ikke ha puppen prøver jeg med smokken. Og prøver ulike stillinger for å se om hun roer seg i en annen stilling. Vi liker jo ikke bestandig sove i samme stilling
Det blir bedre, gi deg selv tid. Start med småe utflukter slik at du blir trygg og ser at du mestrer det. Og skulle du fortsette å føle slik du gjør snakk med helsestasjonen