Urolig søvn.

Linnsi86

Glad i forumet
Vesla miner straks 5 mnd, hun legger seg ca kl 21.00 og sover tungt og fint frem til 1-2 på natten, da ønsker hun mat. Hun får mat og ny bleie. Etter 2-3 ligger hun og nesten konstant beveger seg og kaver. Hun får smokken og sover rolig noen min, så er det på Ann igjen. Noe gråt og mye lyder..men hun sover.. Hun beveger seg bare masse. Så jeg ligger mye våken og passer på dyner og smokk og hører på styret. Hun ligger i beby nest og det er fin temp på rommet. Vi har en hel time uten noe særlig stimuli før legging. Har dere noen tips? Hva gjør dere når de små sover urolig? Klem fra sliten mamma[emoji173]️

sniker jeg [emoji3] slike perioder ER slitsom, men syns det du beskriver høres veldig normalt ut.. soving/våkning vil ofte gå i perioder (utviklingssprang, tenner m.m), så mitt beste tips er å holde ut og fortsette de rutinene dere allerede har.. så vil det gå over av seg selv! det kan ta et par dager eller et par mnder.. men over det går det [emoji106] lykke til!

Vi har hatt det akkurat på samme måte noen netter nå. Så det er nok noe med 5-6 mnd-alderen. Veldig slitsomt å bare ligge våken og høre på styringen hans og hele tida måtte ordne på dyna, blir altfor lite søvn:( Men vet jo heldigvis at alt går i perioder, og plutselig er det bedre igjen:) Det er en liten trøst at flere har det på samme måte - selv om det ikke akkurat hjelper på trøttheten:P

Vi har hatt det akkurat på samme måte noen netter nå. Så det er nok noe med 5-6 mnd-alderen. Veldig slitsomt å bare ligge våken og høre på styringen hans og hele tida måtte ordne på dyna, blir altfor lite søvn:( Men vet jo heldigvis at alt går i perioder, og plutselig er det bedre igjen:) Det er en liten trøst at flere har det på samme måte - selv om det ikke akkurat hjelper på trøttheten:P

[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Hvis dyna fyker til alle kanter kan jeg anbefale sovepose alene eller under. Gjorde underverker her :-)

Hvis dyna fyker til alle kanter kan jeg anbefale sovepose alene eller under. Gjorde underverker her :-)

Takk for tips:) Men står på IKEA sine sider at de må unngås å brukes sammen med sengetøy. Forstod ikke helt det. Synes liksom det blir så "nakent" med bare den og ikke dyne over - hvis det er det de mener tro? Hva er din erfaring?

Takk for tips:) Men står på IKEA sine sider at de må unngås å brukes sammen med sengetøy. Forstod ikke helt det. Synes liksom det blir så "nakent" med bare den og ikke dyne over - hvis det er det de mener tro? Hva er din erfaring?

Her har jeg brukt sovepose med dyne over i ett par mndr allerede. Den vi bruker er fra barnashus og er vattert og dynen er en sommerdyne tror jeg. Men, for oss ble det for bart med bare posen:)

Hm.. måtte inn å lese. Det står at den er relativt varm og brukes i rom med temperatur mellom 16 og 20 grader. Jeg syns den er tynn så jeg har en dyne over beina opp til livet. Vi har det ganske kjølig på soverommet og lillegutt er ikke særlig varm i nakken. Tror det ville blitt for kaldt uten dyna over. Men kjenner at jeg ble litt betenkt nå :)

Hm.. måtte inn å lese. Det står at den er relativt varm og brukes i rom med temperatur mellom 16 og 20 grader. Jeg syns den er tynn så jeg har en dyne over beina opp til livet. Vi har det ganske kjølig på soverommet og lillegutt er ikke særlig varm i nakken. Tror det ville blitt for kaldt uten dyna over. Men kjenner at jeg ble litt betenkt nå :)

Ja jeg syns det var litt rart at de skriver det. Ser jo kaldt ut med bare den posen, blir liksom altfor bart syns jeg - hadde iallfall jeg synes på meg selv;) Men det gjør meg også litt betenkt iom. de skriver det.. Men tror vi går til innkjøp av en og prøver ut. Så får vi bare kjenne litt på temperatur og sånt. Sånn som det er nå funker ikke hvertfall, han drar/sparker dyna over hodet hele tida, og jeg får omtrent ikke sove. Så da ser jo en sånn pose genial ut:)

Ble for lite med bare posen nå på vinteren, var kald på føttene første natten jeg prøvde det. Så ble dyne over :-)

Noen av dere med sovepose som føler det hjelper seg på at de snur seg til magen på natt?

Hs ville gjerne vi skulle kjøpe sånn med seler, men jeg har ikke lyst.. heldigvis gråter han gjerne etter og ha snudd seg for han liker ikke å sove på magen.

Bruk ullpysj/ulltøy som pysj og sovepose, det holder lenge for de fleste. ;)

Noen av dere med sovepose som føler det hjelper seg på at de snur seg til magen på natt?

Hs ville gjerne vi skulle kjøpe sånn med seler, men jeg har ikke lyst.. heldigvis gråter han gjerne etter og ha snudd seg for han liker ikke å sove på magen.

Min snur seg ikke enda på natten. Ikke så mye på dagen heller *ler*

Back
Topp