Uro i beina

Boondocker

Flørter med forumet
Når jeg kommer hjem etter 8-timers vakt på jobb, så stuper jeg ned i sofaen for å ta min obligatoriske dupp :laughing002
MEEEN.... Jeg har fått en slik URO i beina, fra lårene og helt ned til tærne.. Tror jeg blir SNÅÅÅL!:excited001
Det er som det er fullt av maur som krøler overalt, og ingenting hjelper.

Flere som kjenner på dette?
Er det noe man egentlig gjøre med det?
 
Ååå, det husker jeg at jeg hadde mot slutten av forrige graviditet. Vet ikke helt hva det skyldes, men det er vanlig i graviditet og veldig irriterende!
 
Støttestrømper kan også være lurt å ha på når du er på jobb
 
Sniker fra februar!
Har hatt det i alle mine 3 svangerskap og det eneste som hjalp meg var magnesium og holde beina kalde. Jeg bodde nesten med beina i enten sjøen eller en bøtte med vann.
Man kan også kjøpe kuldekrem på apoteket eller klaske på fet krem.
Holdt på å bli gal av dette før jeg fant 'oe som hjalp. Masse lykke til (skal legge meg med våte kalde sokker nå) :p
 
Jeg har utrolige bein til vanlig, også, men det er verre/oftere nå i svangerskapet. Du kan google "restless legs" og se om du kjenner deg igjen.
 
Magnesium ja, men sist jeg tok det så fikk jeg veeeeldig løs mage, så nå biter jeg tenna sammen! Kulde hjelper også på mine urolige ben
 
Takk for gode råd!

Skal teste ut magnesium og støttestrømper. Jeg ser føttene hovner opp etter jeg har vært på jobb, får merker etter sokkene og buksa :p
 
Jeg hadde dette i forrige svangerskap! Jeg tok på ullsokker når jeg fikk det. Og det hjalp faktisk xsmile5 gammelt kjerringrådxsmile9
 
Uff det er så fryktelig irriterende! Jeg har hatt det i tidligere svangerskap. Mitt beste tips da var å stå opp å dusje føttene om det ble for ille (husker faktisk ikke om det var kaldt eller varmt vann som funka, men en av delene) så smøre inn med fuktighetskrem. Trøsten er at det ofte gir seg etter svangerskapet er over da. Men til meg ble det desverre verre og verre jo lenger ut i svangerskapet...
 
Jeg får det akkurat slik du beskriver inn i mellom når jeg har magnesium mangel. Spesielt på kveldene. Kanskje lurt å sjekke opp i :)
 
Uff det er så fryktelig irriterende! Jeg har hatt det i tidligere svangerskap. Mitt beste tips da var å stå opp å dusje føttene om det ble for ille (husker faktisk ikke om det var kaldt eller varmt vann som funka, men en av delene) så smøre inn med fuktighetskrem. Trøsten er at det ofte gir seg etter svangerskapet er over da. Men til meg ble det desverre verre og verre jo lenger ut i svangerskapet...

Slik jeg har det nå.. Dusjet med kaldt vann og smurte med feit krem. Tar magnesium tilskudd pga kramper men det har ikke hjulpet på dette.
(de 3 siste nettene har jeg vekket bf for litt sengehygge.... Det hjalp) :hilarious:
 
Jeg har begynt med én tyggetablett med magnesium hver dag nå. Spent på å se om det hjelper.
 
Når jeg kommer hjem etter 8-timers vakt på jobb, så stuper jeg ned i sofaen for å ta min obligatoriske dupp :laughing002
MEEEN.... Jeg har fått en slik URO i beina, fra lårene og helt ned til tærne.. Tror jeg blir SNÅÅÅL!:excited001
Det er som det er fullt av maur som krøler overalt, og ingenting hjelper.

Flere som kjenner på dette?
Er det noe man egentlig gjøre med det?

Jeg var veldig plaget med dette før, ikke i forbindelse med graviditet. Det som hjalp meg var støttestrømper (de har litt ‘kule’ på color4care), Hoka sko og faktisk: drikke mer ila arbeidsdagen...
 
Back
Topp